فهرست مطالب : 

 

سایت استعلام بیمه تکمیلی
نحوه ورود به سایت استعلام بیمه تکمیلی
راهنمای استعلام بیمه تکمیلی و مشاهده سوابق بیمه
نحوه پیگیری استعلام بیمه تکمیلی
کلام پایانی

 

برای سهولت در استعلام بیمه تکمیلی، سازمان بیمه مرکزی سایتی را راه‌اندازی کرده است که در این سایت قابلیت‌ها و امکانات زیادی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. در سایت سنهاب امکان استعلام بیمه‌های مختلف به واسطه کد ملی وجود دارد. در صورتی که سوابق بیمه فرد در سازمان بیمه مرکزی ثبت شده باشد می‌توان از طریق این سایت اقدام به مشاهده آن کرد. بیمه تکمیلی یکی از انواع بیمه‌های درمانی به شمار می‌آید که در حال حاضر بسیاری از افراد جامعه از آن استفاده می‌نمایند. شرکت‌های بسیار زیادی اقدام به صدور بیمه نامه‌های درمان گروهی یا انفرادی می‌کنند و بهتر است بدانید که امکان استعلام بیمه تکمیلی با کد ملی وجود دارد. با مقاله ای از سایت برترین ها درباره استعلام بیمه تکمیلی و اطلاعات پیرامون آن همراه باشید . 

 

سایت استعلام بیمه تکمیلی

این سایت در واقع سایتی است که افراد برای گرفتن استعلام بیمه تکمیلی با استفاده از کد ملی به آن نیاز دارند. برای ورود به این سایت باید مراحلی را طی کنید و از منو‌های در نظر گرفته شده نسبت به استعلام بیمه تکمیلی خود اقدام نمایید. در حال حاضر آدرس این سایت به نشانی  WWW. centinsur.irاست و برای استعلام باید ابتدا وارد این سایت شوید. این سایت به عنوان سایت بیمه مرکزی شناخته می‌شود.

 استعلام بیمه تکمیلی

نحوه ورود به سایت استعلام بیمه تکمیلی

افراد به صورت‌های مختلف می‌توانند اقدام به خرید این بیمه کنند. در واقع این بیمه به واسطه شرکت‌های مختلف برای افراد صادر خواهد شد اما در بعضی از مواقع مشاهده شده که بیمه صادر شده برای شخص دارای اعتبار نیست. به همین دلیل سازمان بیمه مرکزی طی اقدامی، سامانه‌ای را راه‌اندازی کرده است که افراد بتوانند به سادگی نسبت به استعلام بیمه تکمیلی خود اقدام کنند. این سایت در واقع سایتی است که توسط سازمان بیمه مرکزی ارائه می‌شود و تمامی متقاضیان می‌توانند بدون مراجعه حضوری به مراکز و سازمان‌های بیمه‌گر از تمامی جزئیات سوابق خود مطلع شوند. 
شایان ذکر است که این سایت کاملاً رایگان بوده و به صورت آزادانه در دسترس عموم قرار دارد لذا تمامی افراد می‌توانند با مراجعه به سایت مورد نظر تمامی مراحل استعلام بیمه خود را مشاهده کنند. همچنین این بخش از سایت، سوابق بیمه‌ای را به واسطه سایت سازمان بیمه تکمیلی ارائه می‌دهد. برای ورود به آن باید ابتدا وارد به سایت بیمه مرکزی به نشانیwww.centinsur.ir  شوید و سپس به بخش سوابق بیمه‌ای مراجعه کنید. در این بخش می‌توانید مراحل استعلام بیمه تکمیلی را ببینید. طی کردن مراحل زیر برای مشاهده سوابق بیمه امری ضروری به شمار می‌آید. 
    در وهله اول باید یکی از مرورگر‌های گوگل را باز کنید سپس با جست‌وجو نام سایت بیمه مرکزی به صورت مستقیم وارد آن شوید.
    پس از ورود به سایت مورد نظر به واسطه منوی خدمات الکترونیک بر روی گزینه استعلام سوابق بیمه کلیک نمایید. در این صورت می‌توانید وارد سایت استعلام بیمه شوید.
    شایان ذکر است برای ثبت نام این بیمه نیز می‌توانید از دو روش حضوری و غیرحضوری استفاده کنید. در حال حاضر استفاده از سایت ثبت نام بیمه تکمیلی یکی از روش‌های رایج به شمار می‌آید. برای ثبت نام لازم است تا سن بیمه شده بالاتر از ۱۸ سال باشد.


بیشتر بخوانید : نمایندگی بیمه سامان در غرب تهران


راهنمای استعلام بیمه تکمیلی و مشاهده سوابق بیمه

هم اکنون شرکت‌های مختلفی اقدام به صدور بیمه تکمیلی درمان می‌کنند و بسیاری از اقشار مختلف جامعه به منظور کم کردن هزینه‌های درمان اقدام به خریداری بیمه تکمیلی از یکی از شرکت‌های صادر‌کننده می‌نمایند. به دلیل بستر‌سازی بسیار مناسبی که برای خدمات غیر حضوری انجام شده است روش‌های مختلفی برای استعلام بیمه تکمیلی با کد ملی وجود دارد. 
بسیاری از افراد می‌توانند به صورت غیر حضوری به یکی از سایت‌های بیمه‌گر مربوط به خود مراجعه نمایند و با طی کردن مراحل، استعلام سوابق خود را ببینند. روش دیگری نیز در این رابطه وجود دارد. در حقیقت سازمان بیمه مرکزی تمامی سوابق بیمه افراد را با کد ملی هر فرد ثبت می‌کند. به همین دلیل افراد می‌توانند به صورت غیر حضوری و با مراجعه به سایت سازمان بیمه مرکزی تمامی سوابق بیمه خود را با کد ملی استعلام بگیرند.
ذکر این نکته ضروری است که تمامی مراحل استعلام به واسطه سایت بیمه مرکزی و از منوی استعلام سوابق انجام خواهد شد. علاوه بر این در سایت مذکور می‌توانید گواهی سوابق بیمه نامه‌ها را نیز دریافت نمایید. یکی دیگر از قابلیت‌های این سایت وارد کردن اطلاعاتی مانند کد ملی یا شماره تلفن همراه و سال تولد است. پس از اینکه فرد متقاضی اطلاعات خواسته شده را در سایت وارد کند، سیستم به صورت خودکار تمامی بیمه‌هایی که با کد ملی شخص در سازمان بیمه مرکزی ثبت شده است را جست‌وجو خواهد کرد و به شخص ارائه می‌دهد. برای استعلام بیمه با کد ملی باید طبق مراحل زیر عمل کنید:
    ابتدا باید به سایت استعلام بیمه تکمیلی درمان وارد شوید. سپس از منوی موجود گزینه استعلام سوابق بیمه‌ای را انتخاب کنید. این گزینه معمولاً در بین گزینه‌های خدمات الکترونیک است. در مرحله بعد اقدام به ثبت استعلام جدید کنید.
    هم اکنون اطلاعاتی که لازم دارید توسط سایت به شما نمایش داده خواهد شد. شایان ذکر است در صورتی که قصد استعلام بیمه تکمیلی را دارید باید حتماً تیک مربوط به این گزینه را فعال نمایید. در این صورت سایت از شما اطلاعاتی شامل کد ملی، سال تولد و شماره تلفن همراه می‌خواهد، با وارد کردن این اطلاعات روی گزینه تأیید کلیک نمایید.
    نکته بسیار مهم و حائز اهمیت در زمان استعلام این است که باید شماره کد ملی و شماره تلفن همراه با هم منطبق باشند. به عبارت دیگر شماره تلفن همراه شما باید با کد ملی شما ثبت شده باشد. 
متقاضیان می‌توانند با طی کردن این مراحل سوابق بیمه خود را ببینند. پس از اینکه اطلاعات خواسته شده را وارد کردید یک پیامک حاوی کد تأیید به شماره تلفن همراه ارسال خواهد شد. شما باید این کد را در قسمت مشخص شده وارد کنید و بر روی گزینه تأیید کلیک نمایید.

 استعلام بیمه تکمیلی

نحوه پیگیری استعلام بیمه تکمیلی

هم اکنون با نحوه گرفتن استعلام واسطه سایت بیمه تکمیلی آشنا شدید، اما در برخی از مواقع نیازمند پیگیری استعلام بیمه خود هستید. برای این کار باید وارد سایت بیمه تکمیلی درمان شوید و اطلاعات مورد نظر مانند کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید. در صورتی که شماره تلفن همراه با کد ملی مطابقت داشته باشد مراحل استعلام را می‌توانید طی کنید. 
برای این کار یک پیامک به شماره تلفن شما در سامانه ثبت شده است ارسال خواهد شد. پس از اینکه پیامک دریافت کردید یک رمز موقتی را مشاهده می‌کنید، رمز را باید در بخش استعلام جدید وارد کنید. سپس پس از گذشت زمان کمی سیستم به صورت کاملاً خودکار یک پیغام به شما نمایش می‌دهد. این پیغام مبنی بر این خواهد بود که استعلام شما با کد پیگیری با موفقیت ثبت شد است. 
علاوه بر این یک پیامک دیگر حاوی کد پیگیری به شماره تلفن همراه ارسال خواهد شد، شما باید در بخش پیگیری استعلام وارد شوید و با وارد کردن کد پیگیری و شماره ملی مراحل استعلام را طی کنید. لازم به ذکر است در صورتی که کد پیگیری استعلام بیمه تکمیلی خود را دارید باید ابتدا کد پیگیری مربوطه  را وارد سایت بیمه مرکزی و بخش استعلام سوابق بیمه‌ای کنید. هم اکنون می‌توانید بر روی گزینه مورد نظر مبنی بر گزینه پیگیری استعلام کلیک کنید. 
در این مرحله فقط باید کد استعلام، کد ملی خود را در قسمت مربوطه وارد نمایید. نکته مهم و حائز اهمیت این بوده که کد استعلام در واقع کد پیگیری است که به صورت پیامکی برای شما ارسال می‌شود. هنگامی که بر روی گزینه پیگیری وارد می‌شوید سیستم به صورت کاملاً خودکار یک فایل pdf دانلود می‌نماید. در این فایل تمامی سوابق بیمه‌ای مانند بیمه تکمیلی درمان وجود دارد. شما باید با دانلود این فایل از جزئیات مربوط به بیمه تکمیلی خودتان مطلع شوید و علاوه بر این می‌توانید از اطلاعات بیمه عمر نیز اطلاعات کافی به دست بیاورید.


بیشتر بخوانید : انتقال بیمه شخص ثالث به پلاک جدید توسط کارگزاری رسمی بیمه مرکزی



کلام پایانی

امروزه بسیاری از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات و به منظور راحتی متقاضیان تمامی خدمات خود را به صورت غیر حضوری ارائه می‌دهند. بسیاری از افراد نیز به علت مشغله‌های کاری زیاد ترجیح می‌دهند تا از خدمات غیر حضوری استفاده کنند. هم اکنون امکان استعلام بیمه تکمیلی با کد ملی فراهم بوده و برای این کار فقط کافی است تا به سایت بیمه مرکزی مراجعه کنید و از بخش استعلام، تمامی سوابق بیمه خود را ببینید.