امروزه یکی از پیشرفت‌ترین دستگاه‌هایی که برای عصب کشی دندان استفاده می‌شود، روتاری است. با استفاده از دستگاه روتاری می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن و با کیفیت بالاتری عصب دندان‌های خود را درمان کنید، زیرا دستگاه روتاری از فایل‌های مخصوصی تشکیل شده که دارای شکل، جنس و فرم خاصی هستند که می‌توانند کاملا شکل کانال دندان فرد باشند. با کمک دستگاه روتاری دیگر نیازی به عصب کشی‌های سنتی نیست، زیرا این دستگاه ریشه دندان را با بالاترین کیفیت درمان می‌کند. با دستگاه روتاری سرعت کار عصب کشی سریع‌تر انجام می‌شود و مراحل پاکسازی و تخلیه کانال‌های ریشه از میکروب با بالاترین دقت صورت می‌گیرد.

مزایای استفاده از دستگاه روتاری

مراحل درمان با دستگاه روتاری

به طور کلی بهتر است در سال حداقل دوبار به دندانپزشک مراجعه کنید تا با معاینه کردن، مشکلات جزئی دندان‌های شما در اولین مرحله درمان شوند. اگر دندانپزشک تشخیص داد که دندان‌های شما دچار پوسیدگی هستند و یا ریشه‌ آنها دچار مشکل شده است؛ باید برای اطمینان حتما از عکس استفاده کنید. با گرفتن عکس دندانپزشک می‌تواند تمام مشکلات دندان مانند ضایعات اطراف ریشه، طول ریشه، نوع پوسیدگی و... را تشخیص دهد. برای انجام درمان ریشه دندان با دستگاه روتاری اول باید پوسیدگی‌های دندان را از بین ببریم و سپس یک حفره برای عصب دندان ایجاد می‌کنیم. زمانی که حفره ایجاد شد با دستگاه اپکس فایندر باید طول ریشه اندازه‌گیری شود. 
زمانی که طول ریشه و نوع آسیب شناسایی شد، با فایل‌های مخصوص دستگاه روتاری باید ریشه دندان را به طور کامل پاکسازی کرد. پس از پاکسازی دندان با دستگاه روتاری باید کانال‌های دندان به خوبی شسته شوند تا از هرگونه ضایعاتی در کانال دندان جلوگیری شود. در مرحله آخر باید اجازه دهید کانال دندان کاملا خشک شود و سپس با استفاده از ماده گوتاپرک کانال دندان را پر کنید. این ماده باعث جلوگیری از میکروب‌ها می‌شود. تمام مراحل گفته شده با دستگاه روتاری انجام می‌شود که نسبت به عصب کشی سنتی درد بسیار کم‌تری دارد.

مزایای استفاده از دستگاه روتاری

دستگاه روتاری یک دستگاه پیشرفته و مدرن در صنعت دندانپزشکی است که درصد خطا را در به حداقل می‌رساند. علاوه بر این با استفاده از این دستگاه به جای روش‌های سنتی دیگر نگران بیماری‌های انتقالی نباشید، زیرا این دستگاه کاملا ایزوله است. از مزیت‌های دستگاه روتاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • با استفاده از دستگاه روتاری کیفیت کار در زمان عصب کشی دندان بسیار بالا است.
  • میزان دقت در زمان پاکسازی و تخلیه عصب دندان با استفاده از دستگاه روتاری بالا می‌رود.
  • با استفاده از دستگاه روتاری می‌توانید عملیات عصب کشی دندان را در مدت بسیار کوتاهی انجام دهید.
  • با استفاده از این دستگاه درد پس از عصب کشی بسیار کاهش پیدا می‌کند.
  • صدای دستگاه روتاری بسیار کم‌ است که همین عامل باعث می‌شود که بیمار احساس ترس و هیجان کم‌تری داشته باشد.
  • با استفاده از دستگاه روتاری دیگر نگران آسیب رساندن به دیواره‌های کانال دندان خود نباشید، زیرا درصد خطا در این دستگاه بسیار کم است.
  • با استفاده از این روش سوراخ شدن دندان برای عصب کشی به حداقل می‌رسد، زیرا نوک این دستگاه تیز و برنده نیست.
  • انعطاف‌پذیری فایل‌های روتاری برای ریشه‌های خمیده یکی دیگر از مزایای این دستگاه است.
  • با استفاده از این دستگاه می‌توانید به راحتی عصب‌های دندان را شناسایی کرده و به درمان ریشه دندان کمک کنید.
  • دوره درمان با دستگاه روتاری نسبت به عصب کشی سنتی کم‌تر و به‌صرفه‌تر است.

تفاوت دستگاه روتاری با سبک سنتی

مراحل عصب کشی در روش سنتی همانند مراحل دستگاه روتاری است، ولی درصد خطا با دستگاه روتاری نسبت به سبک سنتی بسیار کم‌تر است. با استفاده از دستگاه روتاری کانال دندان کامل پاکسازی می‌شود بدون آنکه هیچگونه آسیبی به بافت کانال دندان وارد شود؛ اما در روش سنتی امکان دارد پاکسازی به صورت درستی انجام نشود و کانال دندان دچار عفونت گردد علاوه بر این استفاده از سبک سنتی برای عصب کشی بسیار زمان‌بر و دردناک‌تر خواهد بود.

تفاوت دستگاه روتاری با سبک سنتی

سخن آخر

دستگاه روتاری بهترین و پیشرفت‌ترین دستگاه برای کلینیک‌های دندانپزشکی است که عصب کشی دندان را در کم‌ترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت برای شما درمان می‌کند. برای اینکه دندان‌های خود را با دستگاه روتاری درمان کنید می‌توانید به کلینیک دندانپزشکی دکتر امید شهباززاده مراجعه نمایید. کلینیک دکتر شهاز زاده از بالاترین تجهیزات و بهترین مواد برای عصب کشی دندان‌ها استفاده می‌کند. برای دریافت نوبت عصب کشی با روتاری می‌توانید با شماره 02188881561 تماس بگیرید یا به صورت حضوری به آدرس تهران، جردن، خیابان ناصری، پلاک4، طبقه هفتم مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با آیدی اینستاگرامی dromidshahbazzadeh ما را دنبال کنید. کلینیک دندانپزشکی دکتر شهبازاده از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 10 صبح تا 8 شب پذیرای بیماران خود است.