رنگ مو خیلی پر طرفدار است. در دور و اطراف خودتان هم کمتر کسی را می‌بینید که حداقل یک بار در عمرش، موهایش را رنگ یا لایت نکرده باشد. رنگ مو یکی از پرکاربردترین محصولات آرایشی مو در دنیاست. با توجه به اهمیتی که مو در ظاهر افراد دارد، رنگ مویی که انتخاب می‌کنید، می‌تواند شخصیت شما را نیز نشان دهد. اگر از دکلره زیاد استفاده می‌کنید کراتین برای تقویت موهای آسیب‌دیده راه حل مناسبی است. حالا اگر بخواهیم رنگ و لایت و کراتین را با هم انجام دهیم چه اصولی دارد و ترتیت استفاده آنها چیست؟

بهترین سالن زیبایی در یوسف آباد

رنگ مو چیست؟

مردم در سراسر دنیا به دلایل زیادی مثل پوشاندن موهای خاکستری و سفید، تغییر و تنوع دادن رنگ موها برای ایجاد ظاهری جدید و تغییر رنگ مطابق با مد و فشن موهای خود را رنگ می‌کنند. در زمان قدیم قبل از ساخت رنگ موی امروزی، استفاده از حنا بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفت. 

ویژگی رنگ موی مورد استفاده سالن زیبایی پروا

یکی از نکات کلیدی در مورد رنگ مو این است که باید مرغوب باشد و دارای یک سری مشخصات و ویژگی‌ها باشد، از جمله:
رنگ موی خوب باید موهای شما را براق و درخشان کند، به علاوه بتواند تمام قسمت‌های مو را پوشش بدهد و رنگ طبیعی ایجاد شود. اگر رنگ مو بی‌کیفیت و نامرغوب باشد، بعد از رنگ، موهایتان کدرتر از قبل می‌شود.
رنگ موی خوب باید با پوست شما سازگار باشد و باعث واکنش‌های آلرژیک مانند خارش، سوزش یا قرمزی نشود.
و در آخر رنگ، بعد از چند بار شستن ثابت است.

رنگ و لایت در یوسف آباد

لایت مو چیست؟

لایت مو شامل روش‌های متنوعی برای تغییر رنگ شاخه‌هایی از مو بوده و با استفاده از این تکنیک‌ها، می‌توان رنگ موها را 2 الی 3 درجه روشن‌تر کرد. روش رایج برای انجام این تغییرات، استفاده از کلاه مش و فویل است. انواع مختلفی از لایت مو از جمله هایلایت، لولایت، دارک لایت، لایت استار، لایت ری، لایت ویو، شو لایت، لایت گربه­ای، دی لایت و... وجود دارد.
روش لایت مو، شامل مدل‌های مختلفی بوده و هر کدام دارای ویژگی‌های خاصی هستند. برای مثال در هایلایت بخش‌هایی از مو به صورت نامنظم انتخاب شده و روشن‌تر از بقیه قسمت‌ها رنگ می‌شوند، اما در لولایت، بخش‌هایی از مو انتخاب شده و تیره‌تر می‌شوند. این تکنیک به خصوص برای افرادی که بخش‌هایی از مویشان سفید شده است، مناسب است.
مووی لایت، رنگ موی فانتزی و رنگین کمانی است. در سان لایت، قسمت بالایی سر از رستنگاه مو (محل رشد مو) تا تاج سر، به‌صورت خورشیدی و با رنگ بلوند روشن یا نارنجی رنگ می‌شود. در ویو لایت، موها به کمک دستگاه یا با تغییر شکل و وز دادن به مو، سپس نوک موها دکلره می‌شود و در نهایت کل مو رنگساژ می‌شود. در مدل هاف لایت (هاف یعنی نصف)، موها به دو قسمت تقسیم می‌شوند و هر بخش با یک رنگ رنگسازی می‌شود. این تقسیم می‌تواند به صورت عرضی از فرق سر یا در امتداد طول موها باشد.
انجام لایت مو کار هر فردی نبوده و نمی‌توان در خانه انجام داد؛ بنابراین لازم است توسط متخصص آن انجام شود. در سالن زیبایی پروا به صورت کاملا تخصصی و حرفه‌ای انواع رنگ و لایت براساس سلیقه و نظر مشتری انجام می‌شود.

کراتین در سالن زیبایی پروا

با پیشرفت دنیای مد و فشن و استفاده از رنگ‌ موهای متنوع، محصولات حالت دهنده مو و استفاده مداوم از اتو مو و سشوار، آسیب رساندن به موها به حداکثر رسیده است. در چنین شرایطی کراتین مو می‌تواند برای مشکلات موهای آسیب دیده راهگشا باشد. در واقع، کراتین مو می‌تواند ساختار آسیب‌دیده و خشک‌شده را بهبود بخشد و میزان رطوبت موهای شما را افزایش دهد. درحال‌حاضر استفاده از رنگ‌ موی مختلف، اتو مو و سشوار اجتناب‌ناپذیر است. بنابراین، پس از استفاده مداوم از این محصولات، با کراتین سلامتی را موهای خود در سالن زیبایی پروا برگردانید.

کراتین چیست؟

کراتین مو ماده‌ای است که به‌طور طبیعی در موهای انسان‌ها وجود داشته و به‌عنوان یک ماده سازنده مو شناخته می‌شود. کراتین موها را نرم‌تر و صاف‌تر می‌کند. همچنین کمبود کراتین در موها باعث می‌شود آن‌ها فر و مجعد شوند. بنابراین هنگامی که موها آسیب دیده‌اند و ساختار قبلی را ندارند، می‌توانید از روش درمانی کراتین مو استفاده کنید.
توجه داشته باشید که استفاده صحیح از محصولات کراتین مو و رعایت دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های تولیدکنندگان بسیار مهم است. بنابراین پیش از استفاده، توصیه می‌شود با یک متخصص در سالن زیبایی پروا مشورت کنید.

آیا می شود موهای کراتین شده را رنگ کرد؟

کراتین مو واقعاً یک راه مطمئن برای ترمیم و احیا بافت آسیب دیده مو است. مواد کراتین به طور موثر آسیب‌های ناشی از دکلره مو را نیز رفع می‌کنند. بنابراین بهتر است که پس از کراتینه مو با دکلره به آن‌ها آسیب نرسانید. البته رنگ کردن موی کراتینه نیز امکان‌پذیر است، اما باید بدانید که در چه زمانی باید این کار را انجام دهید.
انجام رنگ کردن موی کراتینه به بعضی از مشکلات منجر می‌شود؛ در نتیجه اگر قصد رنگ کردن موهای خود را دارید، بهتر است این کار را قبل از کراتینه مو انجام دهید. لازم به ذکر است زمانی که از رنگ‌های فانتزی، بلوند یا روشن استفاده می‌کنید، حتماً موها را قبل کراتینه رنگ کنید. برای این نوع رنگ‌ موها بهتر باید ابتدا موها دکلره شوند. بنابراین توصیه می‌شود ابتدا رنگ و دکلره را انجام داده و سپس موها با کراتین ترمیم کنید.
مواد دکلره می‌توانند به موها آسیب وارد کنند و بافت مو را تخریب کنند، درحالی‌که استفاده از کراتین برای بهبود کیفیت مو و ترمیم آن مفید است. بنابراین اگر ابتدا موها را رنگ و دکلره کنید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. پس بعد از گذشت حدود 7 تا 10 روز از رنگ کردن مو، می‌توانید اقدام به کراتینه مو کنید. در حد امکان، پس از کراتینه، موهای خود را رنگ نکنید. البته، بعد از رشد موها، می‌توانید قسمت ریشه مو را رنگ کنید، زیرا در این قسمت مواد کراتین وجود ندارد و مشکلی ایجاد نمی‌شود.
توصیه‌های متخصصین کراتین سالن زیبایی پروا را رعایت کنید و قبل از کراتین مشاوره کنید. 

بهترین سالن برای رنگ و لایت در یوسف آباد

انجام خدمات رنگ، لایت و کراتین در سالن پروا بیوتی

سالن پروا بیوتی خدمات ویژه‌ای در زمینه آرایشی و زیبایی تخصصی رنگ، لایت و کراتین در منطقه یوسف آباد در محیطی تمیز و بهداشتی به بانوان ارائه می‌دهد. این سالن علاوه‌بر اینها، کوتاهی، براشینگ، هیرکات لیزری پایین مو، انواع کوتاهی وبافت و کرلی، انواع خدمات میکروبلیدینگ، میکاپ، فشیال پوست، انواع خدمات ناخن، شنیون، انواع خدمات مژه و ابرو (لیفت ولمینیت، کاشت) را در بهترین کیفیت و مواد ارائه می‌دهد. کادر مجرب با ۱۵ سال سابقه کار رنگ و لایت و کراتین و حضور در کلاس‌های مستر اساتید مطرح داخلی و خارجی، با مدرک مدرسی از دانشگاه علمی کاربردی از صبح تا شب‌ در خدمت بانوان هستند.
 پروا بیوتی، ۷ روز هفته در بازه زمانی ۸:۰۰ الی ۲۰:۰۰  خدمات رنگ ولایت و کراتین را در تایم انتخابی شما انجام می‌دهد.
راههای ارتباطی با پروا بیوتی
02188106100
02188106200
09394903221
نشانی سالن: تهران، یوسف آباد، خیابان سید جمال الدین اسد آبادی، بین خیابان ۱۲ و ۱۴، پلاک ۱۲۲، ساختمان دانته، طبقه اول، واحد۲ 
آدرس صفحه مجازی: parvabeauty.ir