بدون‌تردید همه خانم‌ها علاقه‌مند به تغییر ظاهر موهای خود هستند تا به زیبایی ظاهر خود بیفزایند. رنگ کردن مو روشی مناسب برای ایجاد تغییراتی زیبا روی موها است؛ اما رنگ کردن مو تکنیک‌های فراوانی دارد. هایلایت مو از تکنیک‌های مطرح برای رنگ مو است که به روش‌های مختلف چون بالیاژ، فویلینگ، آمبره و سامبره انجام می‌شود. در هایلایت مو با ایجاد سایه و روشن روی تارهای مو، می‌توان ظاهر موها را تغییر داد و باعث پرحجم دیده شدن آن شد. بعد از اتمام هایلایت موهای خود بهتر است که نکات مراقبتی را رعایت کنید تا رنگ موهای شما تغییر نکند و استحکام تارهای موی رنگ‌شده افزایش یابد.

انواع تکنیک های هایلات مو

هایلایت مو چیست؟

هایلایت مو در واقع یک نوع روش برای رنگ کردن موها است که برای انجام آن از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود. ایجاد سایه و روشن در بین موها باعث حجیم و پرپشت دیده شدن موها خواهد شد. اگر موهای نازک و کم‌حجم دارید، هایلایت مو گزینه ایده‌آلی برای شما است. اگر رنگ پایه موهای شما تیره یا قهوه‌ای باشد، می‌توان برای ایجاد سایه و روشن از رنگ‌های بلوند استفاده کرد که به این تکنیک هایلایت مو گفته می‌شود‌. اگر رنگ پایه موهای شما دارای رنگ روشن باشد باید برای ایجاد سایه و روشن از رنگ‌های تیره چون قهوه‌ای و... استفاده کرد که این تکنیک لولایت است و تنها تفاوت آن با هایلایت مو در رنگ‌های مورد استفاده برای ایجاد سایه و روشن روی موها است.

انواع تکنیک های هایلات مو در سالن زیبایی پریس

امروزه انواع مختلفی از تکنیک هایلایت مو وجود دارد که شما با شناخت انواع آن می‌توانید هایلایت موی مناسب موهای خود را انجام دهید و از نتیجه کار راضی باشید‌. از مطرح‌ترین تکنیک‌های هایلایت مو می‌توان به سامبره، آمبره و تکنیک بالیاژ اشاره کرد. در ادامه مطالب به روش انجام هرکدام از تکنیک‌های رنگ و هایلایت مو خواهیم پرداخت.

  • تکنیک بالیاژ

جالب است بدانید که کلمه بالیاژ در زبان فرانسوی به معنای جارو کردن است که تکنیک انجام آن نیز با سایر تکنیک‌های هایلایت تفاوت دارد. در این روش دیگر نیازی به تقسیم موها و رنگ‌گذاری منظم نیست و نحوه رنگ کردن موها بدون نظم و قاعده خاصی انجام می‌شود. اصولا برای رنگ کردن مو در روش بالیاژ، ابتدای کار را از ساقه موها آغاز می‌کنند. 

  • تکنیک آمبره

آمبره کلمه‌ای فرانسوی است که برای تکنیک جدیدی از هایلایت مو نام‌گذاری شده است‌. این تکنیک شباهت بالایی به تکنیک بالیاژ مو دارد؛ اما نتیجه نهایی آن‌ها با یکدیگر کاملا متفاوت است. در تکنیک آمبره باید موها را به صورت افقی رنگ شوند و از سمت ریشه بایستی 2 الی 3 سانت را فاصله در نظر گرفته شود. در سالن زیبایی پریس می‌توانید تجربه متفاوتی از تکنیک آمبره موهای خود داشته باشید و ظاهر موهای خود را تغییر دهید.

  • تکنیک سامبره 

سامبره در واقع نسخه ملایم‌تری از تکنیک آمبره است. در این روش رنگ‌گذاری روی موها با کنتراست کم و بسیار ملایمی انجام می‌شود و برای رنگ مو از رنگی که تنها 1 الی 2 درجه از رنگ پایه مو روشن‌تر است، استفاده می‌شود. این رنگ مو برای افرادی است که علاقه‌مند به ترمیم رنگ موهای خود نیستند و تنها تغییر بسیار کمی روی موهای خود می‌خواهند.

  • تکنیک بیبی لایت

اگر به دنبال تغییر جزئی روی ظاهر موهای خود هستید می‌توانید از تکنیک بیبی لایت برای رنگ کردن‌ موهای خود استفاده کنید. این روش تغییر کوچکی روی موهای شما ایجاد می‌کند و طریقه انجام آن نیز مشابه هایلایت کلاسیک یا فویلینگ است. البته در بیبی لایت از فویل‌هایی با ابعاد کوچک‌تر استفاده می‌شود و موها به تعداد کوچک‌تری تقسیم می‌شوند‌. از مزایای تکنیک بیبی لایت می‌توان به نگهداری آسان آن اشاره کرد‌. 
این روش دیگر نیازی به ترمیم زیاد ندارد و شما می‌توانید یک‌بار آن را انجام دهید و مدتی طولانی موهایی با ظاهر زیباتری داشته باشید. این روش زیبایی دردسری ندارد و در زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود. بیبی لایت باعث حجیم‌تر دیده شدن تارهای مو نیز می‌شود و شما می‌توانید آن را برای بخشی از موهای خود یا کل آن انجام دهید.

  • تکنیک لولایت مو

لولایت مو در واقع برعکس هایلایت مو است و برای سایه روشن زدن مو از رنگ تیره به جای رنگ روشن استفاده می‌شود. اگر موهایی با رنگ روشن چون بلوند دارید، می‌توانید با تکنیک لولایت به برخی ازتارهای موی خود رنگ تیره‌ای بیفزایید و ظاهر زیبایی به موهای خود ببخشید. در این تکنیک تارهای موی شما به صورت منظمی تقسیم‌بندی می‌شوند و بعد رنگ یک الی سه درجه تیره تر از رنگ پایه موها، به تارهای مویی جدا شده زده می‌شود.

مراقبت های بعد از هایلایت مو

بعد از رنگ و هایلایت موهای خود بهتر است که نکات مراقبتی زیر را انجام دهید:
•    بعد از رنگ کردن موهای خود بهتر است از شامپوهای مناسبی که باعث از بین رفتن رنگ موهای شما نمی‌شوند، استفاده کنید.
•    بعد از رنگ کردن موها، ممکن است تارهای مویی شما بسیار ضعیف و شکننده شوند، ازاین‌رو باید با دقت بالایی آن‌ها را بشویید.
•    بهتر است بعد انجام هایلایت مو، از اتو مو، سشوار یا ابزارهای حرارتی دیگر زیاد استفاده نکنید‌.
•    بهتر است ماسک موی مناسبی را تهیه کنید و در هنگام استحمام از آن استفاده نمایید‌.
•    از روغن‌تراپی موهای خود غافل نشوید زیرا روغن‌تراپی باعث افزایش استحکام و زیبایی موها خواهد شد.
•    اگر قصد استفاده از ابزارهای حرارتی چون سشوار را دارید قبل استفاده آن از اسپری محافظت مو استفاده کنید تا از موهای شما در برابر حرارت محافظت کند.

مراقبت های بعد از هایلایت مو

سخن پایانی

در سالن زیبایی پریس آرایشگرانی حرفه‌ای و مجرب مشغول به فعالیت هستند که برای داشتن موهایی زیبا می‌توانید به سالن مراجعه کنید. در سالن پریس، انواع تکنیک‌های هایلایت مو همچون آمبره، سامبره، لولایت و... برای زیباجویان ارائه می‌شود بدون اینکه آسیبی به سلامت موهای زیباجو برسد. همچنین تمامی خدمات زیبایی در سالن پریس، با قیمت بسیار مناسبی برای شما ارائه می‌شود. در مجموعه می‌توانید از سایر خدماتی چون ماساژ لاغری و ریلکسی یا سنگ داغ، استخر و کافه، اکستنشن مو و بوتاکس، ناخن، مژه و کراتین نیز استفاده کنید.
شماره تماس: ۰۹۱۲۹۳۷۸۵۷۷
آدرس سالن زیبایی پریس: تهران، پاسداران، دروس، خیابان یارمحمدی، کوچه یکم
آدرس اینستگرام: parisbeauty_complex