فهرست:

منظور از کلاژن پوست چیست؟ 
جوانسازی پوست با مصرف مواد غذایی 
روش‌های جوانسازی و کلاژن سازی پوست در کلینیک‌ها 
هزینه جوانسازی پوست 
سخن آخر
 

تا چندین سال پیش افراد تنها به دلیل کهولت سن با چین و چروک و پیری پوست خود مواجه می‌شدند اما در حال حاضر به دلیل شرایط بد آب و هوایی، تغذیه نامناسب، آلودگی هوا، مشکلات روحی، فشارهای اقتصادی و سایر مشکلات افراد حتی در سنین پایین نیز با پیری و چین و چروک پوست خود روبرو می‌شوند. از این رو علم پزشکی سعی کرده روش‌های مختلفی برای جوانسازی و کلاژن سازی پوست تعبیه و طراحی کند. 
توجه داشته باشید یکی از موثرترین مسائل در جوانسازی و کلاژن سازی پوست تغذیه مناسب است زیرا در برخی از مواد غذایی بیشترین میزان کلاژن وجود دارد. در صورتی که روش‌های طبیعی برای جوانسازی پوست شما موثر نبودند، بهتر است به یکی از کلینیک‌های پوست و مو مراجعه کنید. برای مثال کلینیک پوست و مو سرزمین ستاره یکی از محبوب‌ترین کلینیک‌ها است که به کلاژن سازی پوست شما کمک می‌کند. 

منظور از کلاژن پوست چیست؟ 

کلاژن نوعی پروتئین سفت و فیبری است که در زیر پوست افراد قرار گرفته و مهم‌ترین جزء ساختمان پوستی به شمار می‌آید. کلاژن همانند یک چسب قوی بافت‌های پوستی شما را به یکدیگر متصل می‌کند. در علم پزشکی به خصوص از علم مربوط به زیبایی از این پروتئین نیز به وفور استفاده می‌شود.
کلاژنی که در زیر لایه‌های پوستی شما قرار دارد به تقویت و جوانسازی آن کمک می‌کند و خاصیت ارتجاعی پوست شما تحت حمایت خود خواهد بود. در ضمن این پروتئین آب بافت پوست شما را کنترل می‌کند و از هر نوع چین و چروک یا خشکی پوست جلوگیری خواهد کرد. 
در نهایت اینکه کلاژن در واقع عامل اصلی جوانسازی پوست شما است و به ترمیم تمامی سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. در نظر داشته باشید بدن افراد به طور طبیعی توانایی کلاژن سازی را دارد تنها کافی است از مواد غذایی حاوی این پروتئین استفاده کنید تا کلاژن بیشتری در پوست شما ایجاد شود. 

جوانسازی پوست با مصرف مواد غذایی 

قبل از اینکه با چین و چروک‌های زیادی در سطح پوست خود مواجه شوید، بهتر است رژیم غذایی خود را تغییر دهید تا کلاژن مورد نیاز پوست شما تامین شود. خبر خوب اینکه در بسیاری از مواد خوراکی و طبیعی میزان زیادی پروتئین برای کلاژن سازی پوست وجود دارد که دسترسی به آنها بسیار ساده است. 
بنابراین اگر هنوز چین و چروک‌های پوست شما به قدری افزایش پیدا نکرده که به دنبال روش‌های کلینیکی و شیمیایی باشید، توصیه می‌کنیم در خوردن مواد غذایی زیر درنگ نکنید: 
•    سوپ استخوان 
•    ژلاتین 
•    مرغ
•    ماهی 
•    سفیده تخم مرغ 
•    مرکبات
•    توت‌ها 
•    سیر
•    سبزیجات برگ‌دار 
•    گوجه فرنگی 
•    انواع لوبیا 
•    بادام هندی 
•    فلفل دلمه‌ای 

روش‌های جوانسازی و کلاژن سازی پوست در کلینیک‌ها 

در صورتی که به دلایل مختلفی با چین و چروک‌های پوستی روبرو شده‌اید و نمی‌توانید با خوردن مواد غذایی طبیعی به جوانسازی پوست خود کمک کنید، باید به سراغ کلینیک‌های پوست و مو بروید. خوشبختانه این کلینیک‌ها به قدری پیشرفته کرده‌اند که به انواع روش‌ها می‌توانند به تقویت جوانسازی و کلاژن سازی پوست شما کمک کنند. 
انواع دستگاه‌ها، ماساژها، کرم‌ها و غیره برای جوانسازی پوست استفاده می‌شوند که روش‌هایی ساده و تاثیرگذار برای تقویت جوانسازی پوست به شمار می‌آیند. در این بخش برخی از محبوب‌ترین و کارآمدترین روش‌های کلینیکی را به طور مفصل شرح می‌دهیم. 

تزریق کلاژن 

همان‌طور که از نام این روش مشخص است، فرد متخصص میزان مشخصی از این پرکننده پوستی را به زیر پوست شما تزریق می‌کند تا پوست چین و چروک‌دار شما دوباره انعطاف‌پذیری خود را به دست آورد. در نتیجه تزریق این کلاژن‌ها پوست شما دوباره محکم و سفت می‌شود. 
این کلاژن‌ها به صورت مستقیم به زیر پوست فرد متقاضی تزریق می‌شوند. البته علاوه بر کلاژن می‌توان اسید هیالورونیک نیز به زیر پوست تزریق کرد که به جوانسازی پوست کمک می‌کند. در ضمن با تزریق این مواد پوست شما تقویت می‌شود و دوباره استحکام قبلی خود را به دست آورد. 
در نهایت اینکه با تزریق کلاژن میزان آب رسانی به پوست افزایش می‌یابد و پوست می‌تواند مقدار زیادی از آب را در زیر خود نگه‌دارد. همین امر به زیبایی و تقویت پوست شما کمک می‌کند. اثرگذاری این روش جوانسازی بسیار زیاد است البته به نوع پوست فرد متقاضی و چین و چروک‌های پوست او نیز بستگی دارد. 

نور ال ای دی قرمز 

در حال حاضر یکی از بهترین روش‌های کلینیکی برای تقویت جوانسازی پوست و کلاژن سازی آن ال ای دی تراپی نام دارد که به آن نوردرمانی نیز گفته می‌شود. این روش به ترمیم زخم‌های روی پوست کمک می‌کند زیرا طول موج‌های آن باعث جوانسازی پوست می‌شود. 
براساس آمار به دست آمده نور قرمز به رشد سلول‌های پوستی کمک می‌کند و همین امر باعث جوانسازی پوست شما می‌شود. بدین ترتیب برای رفع اختلالات پوستی، چین و چروک‌ها یا افتادگی و شل بودن پوست خود می‌توانید از ال ای دی تراپی کمک بگیرید. این روش یکی از روش‌های کلینیکی به شمار می‌آید. 
ال ای دی قرمز کلاژن سازی پوست را تحریک می‌کند. در ضمن طی این روش تمام التهابات پوستی به طور کامل از بین می‌روند. به طور کلی اگر به دنبال روشی هستید تا پوست شما به طور طبیعی شروع به ساخت کلاژن و الاستین کند، بهتر است از نوردرمانی و ال ای دی تراپی استفاده کنید. 

میکرودرم 

به منظور رفع تیرگی پوست خود، از بین بردن لکه‌های روی پوست، بستن منافذ باز پوست، کاهش آکنه، رفع اثرات زخم و کشیدگی می‌توانید از روش میکرودرم استفاده کنید. طی این روش تمام چین و چروک‌های پوست از بین می‌رود و کلاژن سازی پوست شما نیز تقویت می‌شود. 
طی این روش یک دستگاه لایه بردار بر روی پوست فرد متقاضی قرار می‌گیرد و به تقویت جوانسازی پوست او کمک می‌کند. به عبارت دیگر این دستگاه به صورت یک ساکشن قوی تمام سلول‌های مرده روی سطح پوست را برمی‌دارد و به پاکسازی و جوانسازی پوست کمک می‌کند. 
توجه داشته باشید بعد از این روش درمانی شاید پوست شما کمی قرمز به نظر برسد بنابراین باید از کرم‌های مرطوب‌کننده و ضد آفتاب استفاده کنید تا به پوست حساس شما آسیبی وارد نشود. 
طی اولین جلسه میکرودرم شما متوجه تاثیرات اولیه آن می‌شوید البته با ادامه دادن جلسات به تدریج نتیجه دلخواه خود را مشاهده خواهید کرد. 

هیدرودرم 

یکی دیگر از روش‌های جوانسازی و کلاژن سازی پوست که در کلینیک‌های زیبایی پوست و مو انجام می‌شود هیدرودرم نام دارد. این روش یکی از روش‌های شیمیایی لایه برداری و پاکسازی پوست است که طی آن برخی از محصولات شیمیایی به پوست اضافه می‌شوند. 
در ادامه این روش می‌تواند به کلاژن سازی پوست شما کمک کند و همچنین جریان خون نیز در زیر پوست شما افزایش می‌یابد. بدین ترتیب هیدرودرم نیز یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌های برای جوانسازی و تقویت کلاژن سازی پوست خواهد بود. 

آر اف فرکشنال 

این روش درمانی یکی از روش‌های لیزری حاضر در کلینیک‌های پوست و مو به شمار می‌آید که با این دستگاه انرژی لیزر با کمک سوزن‌های ریز آن به لایه دوم پوست شما نفوذ می‌کند. تاثیر این دستگاه و انرژی لیزر آن قدری است که پوست شما برای کلاژن سازی تحریک می‌شود. 
در نظر داشته باشید با کمک دستگاه آر اف پوست طبیعی شما نیز بهبود می‌یابد و حتی مشکلات و عارضه‌های پوستی نیز تا حدودی ترمیم می‌شوند. با مراجعه به یک کلینیک پوست و مو می‌توانید این روش را تجربه کنید. 

هایفو تراپی 

روش جدید دیگری که برای تقویت کلاژن سازی پوست به کار برده می‌شود، هایفوتراپی است. این روش درمانی با کمک دستگاه هایفو امواج اولتراسوند را به پوست فرد متقاضی انتقال می‌دهد. 
از این رو شما بدون هیچ عمل جراحی می‌توانید پوست شل و افتاده خود را به پوستی لیفت شده و جوان تبدیل کنید. در ضمن هایفوتراپی به رفع چین و چروک‌های پوست نیز کمک می‌کند. 

میکرونیدلینگ 

اگر از خطوط ریز روی پوست خود ناراضی هستید، یا اینکه دوست دارید جای جوش و زخم خود را از بین ببرید، بهتر است به میکرونیدلینگ فکر کنید. این روش درمانی به سفتی پوست شما کمک می‌کند و همچنین رنگ پوست شما را چند درجه‌ای روشن خواهد کرد. 
برای اجرای میکرونیدلینگ فرد متخصص از قلم میکرو استفاده می‌کند. در نتیجه جراحات ریزی بر روی پوست فرد ایجاد می‌شود. در نهایت اینکه پوست شخص مورد نظر به کلاژن و الاستین سازی دست می‌زند. یکی از بهترین کلینیک‌های زیبایی، پوست و مو که به طب سوزنی زیبایی معتقد است کلینیک سرزمین ستاره نام دارد. 
این کلینیک علاوه بر ارائه انواع خدمات مربوط به فشیال، پاکسازی پوست، جوانسازی و تقویت کلاژن سازی پوست خدماتی همانند ماساژ بدن و طب سوزنی لاغری نیز ارائه می‌دهد. بنابراین درنگ نکنید و برای رفع هر گونه مشکل پوستی خود یا چین و چروک‌ها به این کلینیک سر بزنید. 

هزینه جوانسازی پوست 

از آنجایی که برای جوانسازی و کلاژن سازی پوست روش‌های مختلفی وجود دارد بنابراین هزینه‌های مربوط به این روش‌های زیبایی نیز متفاوت خواهند بود. به طور معمول با توجه به دستگاه‌ها، وسایل، روش و تجهیزاتی که برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود، هزینه‎های این کار برآورد می‌شود. 
در ضمن موقعیت مکانی کلینیک پوست و مو، تخصص فرد اجرا کننده این روش و تخصص و تجربه فرد مورد نیز بر روی هزینه‌های دریافتی تاثیرگذار است. از همه مهم‌تر هزینه دستمزدی است که فرد متخصص به ازای ارائه خدمات مربوط به جوانسازی پوست دریافت می‌کند. 

سخن آخر 

اگر از چین و چروک‌های پوست خود دلسرد شده‌اید و به کمک روش‌های طبیعی موفق به تغییر وضعیت پوست خود نشد‌ه‌اید، توصیه می‌کنیم یکی از روش‌های کلینیکی جوانسازی و کلاژن سازی پوست را استفاده کنید. طبق گزارشات به دست آمده میکرونیدلینگ بهترین روش برای تقویت کلاژن سازی پوست است که کلینیک زیبایی، پوست و مو سرزمین ستاره در این روش تخصص و تجربه بالایی دارد.