فهرست مطالب :

خلاصه کردن مهمانان با دوستان هم سن و سال
کیک تولد را در خانه تهیه کنید
بادکنک‌ های زیادی خریداری کنید
بازی ‌های سرگرم‌ کننده برای تولد در نظر بگیرید
انتخاب فضای باز برای مهمانی
از تزیینات تولد‌های قبلی استفاده کنید
از کادو‌های کم هزینه استفاده کنید
از ضبط صوت استریو یا بلندگو استفاده کنید
غذا‌های ساده درست کنید
استفاده از تنقلات ساده
تزیین میز با تور
تزیین میز تولد با شمع
تزیین میز تولد با تصاویر
تزیین میز تولد با ریسه‌ های رنگی
برنامه‌ ریزی دقیق و مناسب داشته باشید
تهیه چک لیست
از ظروف یکبار مصرف معمولی استفاده کنید
از کارت دعوت دیجیتالی استفاده کنید
تولد‌های نزدیک به هم را با هم بگیرید
از فروشگاه های اینترنتی خرید کنید
کلام پایانی

 

 

جشن تولد همیشه یکی از مهمانی‌های خاطره‌انگیز و همچنین پرهزینه به شمار می‌آید؛ به همین دلیل بسیاری از افراد و خانواده‌ها از برگزار کردن آن صرف نظر می‌کنند. در واقع هزینه‌های یک جشن تولد کوچک نیز بسیار بالا خواهد بود. با در نظر گرفتن ۲۰‌ ایده جذاب برای جشن تولد کم هزینه و ساده می‌توانید اقدام به برگزاری بهترین مراسم برای مهمانی‌های خود کنید و خاطراتی به یاد ماندنی را برای فرزندان و همچنین عزیزان خود ثبت نمایید. تا پایان این مقاله از سایت برترین ها همراه ما باشید

 جشن تولد کم هزینه

خلاصه کردن مهمانان با دوستان هم سن و سال

اولین ‌ایده برای کم کردن هزینه‌های جشن تولد دعوت مناسب مهمانان است. به عنوان مثال در صورتی که قصد دارید برای کودکانتان جشن تولد بگیرید، کارت دعوت را برای بچه‌های هم سن و سال کودک‌تان بنویسید. به همین منظور می‌توانید از دعوت کردن بسیاری از همسایگان اجتناب نمایید، چرا که وجود کودکان هم سن و سال باعث شادی بیشتر فرزند شما خواهد شد و در هزینه‌های جشن تولد نیز صرفه‌جویی می‌شود.

کیک تولد را در خانه تهیه کنید 

این روز‌ها یکی از دلایلی که باعث می‌شود تا میزان هزینه جشن تولد افزایش یابد، تهیه کیک است. این کار موجب برگزاری جشن تولد کم هزینه و ساده می‌شود. شما می‌توانید با در نظر گرفتن تعداد مهمانان اقدام به تهیه کیک خانگی کنید و نسبت به تزیین آن اقدام نمایید. با توجه به اینکه بسیاری از بچه‌ها عاشق کیک شکلاتی هستند می‌توانید کیک‌های شکلاتی بسیار خوشمزه‌ای تهیه کنید. با درست کردن کیک تولد در خانه می‌توانید از هزینه‌های هنگفت برای تهیه کیک از بیرون صرفه‌جویی نمایید.

بادکنک‌ های زیادی خریداری کنید

با توجه به اینکه قیمت بادکنک ارزان است؛ برای پر کردن و همچنین تزئین فضای منزل می‌توانید از بادکنک بیشتر استفاده کنید. در واقع تم‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید در زمان جشن تولد از آن‌ها بهره ببرید اما استفاده بیشتر از بادکنک باعث می‌شود تا هزینه‌های بیشتری برای تهیه تم‌های متفاوت نپردازید. همچنین وجود بادکنک‌های زیاد، فضایی رنگارنگ و زیبا را به وجود خواهد آورد. برای اطلاع بیشتر به صفحه ی خدمات مجالس در جردن مراجعه کنید.

بادکنک‌ های تولد

بازی ‌های سرگرم‌ کننده برای تولد در نظر بگیرید

با توجه به اینکه در جشن تولد بسیاری از کودکان نیز حضور دارند، بنابراین برای سرگرم کردن آن‌ها و گذراندن اوقات مراسم تولد می‌توانید از بازی‌های سرگرم‌کننده استفاده نمایید. با این کار می‌توانید حال و هوای مهمانی را عوض کنید و بچه‌ها نیز وقت مفیدتری را خواهند گذراند. علاوه بر این، به دلیل سرگرم بودن کودکان نیز می‌توانید به بسیاری از کار‌های جشن تولد برسید و مراسم را مدیریت کنید. توجه داشته باشید که مدیریت بهتر جشن‌های تولد می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های غیر ضروری شود.

انتخاب فضای باز برای مهمانی

در صورتی که خانه شما کوچک است پیشنهاد می‌شود تا جشن تولد را در یک فضای باز مانند پارک بگیرید. این کار نه تنها باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شود؛ بلکه امکان بازی و همچنین تفریح کودکان نیز وجود دارد. این‌ ایده می‌تواند در روز‌های تابستان و همچنین فصل‌هایی که هوا خوب است، مناسب باشد.


بیشتر بخوانید : چگونه یک مهمانی سوپرایز ترتیب دهیم


از تزیینات تولد‌های قبلی استفاده کنید

در لیست ۲۰‌ ایده‌های جذاب برای جشن تولد کم هزینه و ساده می‌توانید به این موضوع توجه داشته باشید که به منظور کاهش هزینه‌های جشن تولد از بسیاری تزییناتی که در تولد‌های قبلی مورد استفاده قرار داده‌اید، بهره ببرید. در واقع برخی از لوازم تزیینات جشن تولد مانند ریسه‌ها، بادکنک و کاغذ‌های رنگی که برای مراسم‌های گذشته از آن‌ها استفاده کرده‌اید، می‌توانند دوباره مورد استفاده قرار بگیرند. این کار باعث می‌شود تا جشن تولد کم هزینه‌تر داشته باشید، چرا که هزینه‌ای را بابت خرید تزئینات اضافی نخواهید پرداخت.

از کادو‌های کم هزینه استفاده کنید

در برگزاری جشن‌های تولد نیازی نیست تا از کادو‌های گران قیمت به منظور هدیه استفاده کنید. در واقع شما می‌توانید با توجه به سلیقه و همچنین احتیاجات فرد مورد نظر اقدام به خرید کادو نمایید. همچنین برای کاهش هزینه‌های مهمانان می‌توانید از آن‌ها بخواهید تا از کادو‌های ساده به منظور هدیه استفاده کنند. در این گونه از مواقع شما هم در هزینه‌های خود و مهمانانتان صرفه‌جویی کرده‌اید.

از ضبط صوت استریو یا بلندگو استفاده کنید

برای داشتن جشن تولد کم هزینه و ساده می‌توانید به جای یک گروه ارکستر از ضبط صوت استریو بلندگو استفاده کنید. بسیاری از گروه‌های ارکستر هزینه‌های زیادی را برای برگزاری مراسم جشن تولد از شما اخذ می‌کنند که شما به جای آن می‌توانید از یک استودیو خانگی به منظور پخش موزیک استفاده کنید. با این کار یک جشن تولد مناسب با هزینه کمتر خواهید داشت. میتوانید برای اطلاعات بیشتر  به صفحه ی تشریفات در فرشته  مراجعه کنید.
 

غذا‌های ساده درست کنید

برای داشتن یک جشن تولد کم هزینه گرفتن غذا از بیرون را فراموش نمایید. با این کار می‌توانید بخش قابل توجهی از هزینه‌ها را کاهش دهید. می‌توانید از انواع غذا‌های فینگر و ساده برای جشن تولد استفاده کنید. همچنین ژامبون یا ساندویچ‌های سرد و الویه بهترین غذا‌ها برای مراسمات هستند. علاوه بر این می‌توانید از شیرینی و شربت‌های خانگی برای چیدن میز استفاده نمایید.

فینگرفود

استفاده از تنقلات ساده

برای داشتن یک جشن تولد مناسب نیازی نیست از تنقلات عجیب و غریب استفاده کنید. به این منظور می‌توانید در کنار کیک و شیرینی، تنقلات ساده‌ای مانند تخمه یا چیپس و پفک را روی میز خود داشته باشید. خرید بیش از حد تنقلات باعث به وجود آمدن برخی از مشکلات گوارشی خواهد شد. همچنین هزینه‌های زیادی را نیز به وجود خواهد آورد.


بیشتر بخوانید : راه های انتخاب بهترین موسسات تشریفاتی


تزیین میز با تور

یکی از ‌ایده‌هایی که می‌تواند بسیار زیبا و کم هزینه برای مراسمات تولد باشد، تزیین میز با تور است. شما می‌توانید به سادگی از تور و حریر برای تزیین میز تولد استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا در هزینه‌های تزیینات برای جشن تولد صرفه‌جویی گردد، چرا که هزینه خرید تور بسیار پایین‌تر از خرید لوازمات تم تولد است.

تزیین میز تولد با شمع

همیشه استفاده از شمع باعث زیبایی و همچنین احساسی‌تر شدن مراسمات می‌شود. در واقع شمع با نور بسیار ملایم و زیبایی که دارد می‌تواند برای تزیین میز استفاده شود. در این صورت شما هزینه‌ای بابت تزیینات اضافی پرداخت نخواهید کرد و فقط با مقداری خلاقیت می‌توانید با شمع اقدام به تزیین میز تولد کنید. در واقع این‌ ایده یکی از‌ ایده‌های مناسبی است که می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های تولد شود.

تزیین میز تولد با تصاویر

اطلاعات کافی در رابطه با ۲۰ ایده جذاب برای جشن تولد کم هزینه باعث برگزاری بهتر مراسم تولد با هزینه مقرون‌به‌صرفه می‌شود. یکی از ‌ایده‌های بسیار مناسب و کاربردی تزیین میز تولد که هزینه زیادی در بر ندارد، استفاده از تصاویر است.  
در واقع شما می‌توانید برای تزیین و سوپرایز عزیزانتان اقدام به چاپ عکس‌های آن‌ها کنید. عکس‌هایی که با آن‌ها خاطره‌های زیادی دارند را با سلیقه و خلاقیت خود دور میز تولد بچینید، با این کار می‌توانید علاوه بر خوشحال کردن آن‌ها، یک تولد به یادماندنی و ارزان را نیز داشته باشید.

تزیین میز تولد با ریسه‌ های رنگی

استفاده از ریسه‌های رنگی علاوه‌بر مراسم‌های مختلف می‌تواند در اقصی نقاط منزل استفاده شود. در واقع ریسه‌های رنگی کاربرد‌های بسیار زیادی دارند. شما می‌توانید با یک بار خرید ریسه از آن در جشن‌های تولد به منظور تزیین کردن میز یا محیط منزل استفاده کنید. در صورتی که اهل گرفتن تولد برای دوستان یا عزیزانتان هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا یک‌بار اقدام به خرید کنید و برای همیشه از آن‌ها استفاده نمایید. در همین راستا ، برای اطلاع بیشتر از بهترین تشریفات در میرداماد صفحه ی مربوطه مراجعه کنید.

برنامه‌ ریزی دقیق و مناسب داشته باشید

برای برگزاری مراسم تولد نیاز است از مدت‌ها پیش اقدام به برنامه‌ریزی کردن کنید. در واقع در صورتی که فرصت کافی برای این کار داشته باشید می‌توانید بسیاری از تزئینات و همچنین خرید‌های خود را با صبر و حوصله انجام دهید. از قیمت‌های نامتعارف دوری کنید. زمانی که شما وقت کافی برای تولد نداشته باشید مجبور خواهید بود تا خرید‌های غیرضروری را با قیمت‌های نامناسب انجام دهید. به این منظور حتماً پیش از تولد مدتی را برای خرید‌های ضروری پیش‌بینی کنید.

تهیه چک لیست

یکی از ‌ایده‌های کاربردی که برای جشن تولد کم هزینه و ساده به آن نیاز دارید تهیه چک‌لیست است. شما باید بدانید چه تعداد مهمان دارید و در مهمانی چه لوازم و مواد غذایی را احتیاج خواهید داشت. سپس با در نظر گرفتن ضروریات اقدام به خرید نمایید. در این گونه از مواقع شما می‌توانید موارد و لوازم غیر ضروری را از لیست خرید خط بزنید. این کار باعث کاهش هزینه‌های تولد خواهد شد.

از ظروف یکبار مصرف معمولی استفاده کنید

به دلیل اینکه در جشن تولد تمامی ظروف دور ریخته خواهند شد؛ نیازی نیست تا در زمان خرید ظروف یک‌بار مصرف از اجناس گران قیمت با کیفیت بسیار بالا استفاده کنید. بنابراین می‌توانید از ظروف یک‌بار مصرف معمولی بهره ببرید و هزینه‌های پایین‌تری را برای این اجناس بپردازید؛ چرا که در نهایت این ظروف پس از یک‌بار استفاده دور انداخته خواهند شد.

از کارت دعوت دیجیتالی استفاده کنید

مانند زمان‌های گذشته دیگر نیازی نیست تا برای دعوت دوستان و آشنایان برای جشن تولد از کارت‌های دعوت کاغذی استفاده نمایید. به این منظور با کمی خلاقیت می‌توانید با ساخت یک کارت دعوت دیجیتالی در شبکه‌های اجتماعی برای تمامی افرادی که قصد دعوت کردن آن‌ها را به مراسم تولد دارید، استفاده کنید. با این کار هزینه‌های چاپ و هزینه‌های رفت و آمد برای تحویل دادن کارت‌های دعوت را نخواهید داشت.

تولد‌های نزدیک به هم را با هم بگیرید

برخی از افراد تاریخ تولد‌های نزدیک به هم دارند. به همین دلیل می‌توانید به جای برگزاری مراسم به صورت تک تک اقدام به برگزاری دو مراسم به صورت همزمان کنید. با این کار علاوه‌بر اینکه هزینه‌های تولد نصف می‌شوند، می‌توانید با کیفیت بالاتری نیز اقدام به برگزاری جشن تولد کنید. این ایده یکی از ‌ایده‌های کاربردی برای خانواده‌هایی است که دو فرزند با تاریخ‌های تولد نزدیک به هم دارند.


بیشتر بخوانید : بررسی مهم ترین نکات تشریفات عروسی


از فروشگاه های اینترنتی خرید کنید

برای برگزاری مراسم تولد در برخی از مواقع بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی تخفیفات خوبی برای برخی از لوازم می‌گذارند. به عنوان مثال اگر شما به دنبال خرید یک هدیه برای عزیزانتان هستید می‌توانید از فروشگاه‌های اینترنتی که تخفیف‌های مناسبی برای اجناس می‌گذارند خرید کنید. همچنین در برخی از مواقع در پک‌ها و تم‌های تولد تخفیف‌های ویژه گذاشته می‌شود که می‌توانید پیش از برگزاری مراسم تولد اقدام به خرید آن‌ها با قیمت‌های بسیار پایین‌تر کنید.

کلام پایانی

یکی از خاطره‌انگیزترین و بهترین مراسماتی که بسیاری از افراد برای آن لحظه شماری می‌کنند، جشن‌های تولد است. راه‌حل‌هایی وجود دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها یک جشن تولد مناسب با هزینه کمتر بگیرید. برای این منظور آگاهی داشتن از ایده‌های جذاب برای جشن تولد کم هزینه و ساده می‌تواند بسیار مناسب باشد. با استفاده از این‌ ایده‌ها علاوه بر اینکه می‌توانید یک مراسم تولد مناسب و خوب داشته باشید، به صورت چشم‌گیری نیز می‌توانید از هزینه‌های اضافی و غیر ضروری جلوگیری نمایید.