فهرست:
انواع رنگ سبز
رنگ ‌های زمین
انواع طیف ‌های طوسی
مشکی
قرمز
طیف ‌های رنگ آبی
صورتی
رنگ زرد
نکات مهم در زمان خرید لباس‌های رنگی
اصول انتخاب رنگ لباس
کلام پایانی

بسیاری از افرادی که به دنبال ست کردن و استفاده از لباس‌های مختلف هستند علاوه بر اینکه اقدام به انتخاب ضخامت لباس‌ها بر اساس آب و هوای هر فصل می‌کنند، رنگ لباس‌ها را نیز باید مدنظر داشته باشند. نکته مهم و حائز اهمیت این است که رنگ‌های لباس متناسب با هر فصل تکرار نمی‌شود. به بیان دیگر ترند رنگ هر سال با سال‌های دیگر متفاوت خواهد بود. با در نظر گرفتن برخی از موارد و موضوعات می‌توانید اقدام به انتخاب رنگ‌های مناسب برای لباس کنید. در واقع این رنگ لباس‌ها باید در کمد‌تان باشد تا بتوانید استایلی خوش رنگ‌تر و شیک‌تر داشته باشید. تا پایان این مقاله از سایت برترین ها با ما همراه باشید.

انتخاب رنگ لباس


بیشتر بخوانید: نحوه انتخاب لباس مجلسی بر اساس رنگ پوست و فرم بدن


انواع رنگ سبز

رنگ سبز یکی از رنگ‌های بسیار پرطرفدار به شمار می‌آید. نیاز است تا در کمدتان همیشه رنگ سبز کرفسی و سبز زیتونی داشته باشید. لازم به ذکر است که رنگ سبز فقط محدود به لباس نخواهد شد و شما می‌توانید برای انواع اکسسوری‌های خود از آن استفاده کنید. امکان ست کردن بسیاری از رنگ‌ها با رنگ سبز وجود دارد. به همین دلیل این رنگ یکی از پرکاربردترین رنگ‌ها در لباس به شمار می‌آید. در صورتی که قصد دارید تا لایه به لایه لباس بپوشید باز هم رنگ سبز مورد نیاز شما خواهد بود. 
نکته مهم و حائز اهمیت این است که برخی از رنگ‌های سبز مانند سبز زیتونی به عنوان رنگ‌های خنثی به شمار می‌آیند و این رنگ‌ها را می‌توانید با بسیاری از رنگ‌های دیگر ست کنید. در صورتی که طرفدار و علاقه‌مند به استایل‌های رنگی هستید می‌توانید رنگ سبز را در کنار رنگ‌های دیگر قرار دهید که مطمئناً رنگ سبز زیتونی گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

انواع رنگ سبز

رنگ ‌های زمین

یکی دیگر از موارد بسیار مهم و حائز اهمیتی که در رابطه با رنگ‌های لباس باید بدانید این است که رنگ‌های قهوه‌ای ملهم از رنگ خاک و زمین هستند. به همین منظور جایگاه بسیار مناسبی را در صنعت مد دارند. هر استایلی که انتخاب می‌کنید می‌توانید از انواع اکسسوری‌های قهوه‌ای رنگ استفاده کنید و با پوشیدن آن‌ها زیبایی خود را چندین برابر بهتر نمایید. رنگ‌های زمین برای انواع پارچه‌ها مناسب خواهند بود. در واقع اگر از پارچه‌های ابریشمی یا توری استفاده می‌کنید پیشنهاد می‌شود تا از پارچه‌های رنگ قهوه‌ای بهره ببرید. در این صورت انتخاب بیشتری برای ست کردن انواع لباس‌ها خواهید داشت. این رنگ لباس باید در کمد‌تان باشد چراکه امکان استفاده‌ مکرر و متعدد آن در بسیاری از استایل‌ها وجود دارد.

رنگ ‌های زمین

انواع طیف ‌های طوسی

تمامی افرادی که اهل مد و استفاده از لباس‌های رنگی هستند از طیف‌های طوسی استفاده می‌کنند. به طور کلی می‌توان گفت انواع طیف‌های طوسی بسیار پرطرفدار بوده چراکه علاوه بر شیک‌تر نشان دادن استایل می‌تواند با تمامی رنگ‌های دیگر به سادگی ست شود. رنگ‌های طوسی به عنوان رنگ‌های خنثی شناخته می‌شوند و معمولاً برای انواع استایل‌ها و انواع عناصر استایل مناسب خواهد بود. 
تفاوتی ندارد که شما اقدام به استفاده از استایل مجلسی کنید یا استایل اسپرت، در هر صورت رنگ طوسی می‌تواند بسیار تأثیر‌گذار باشد. شایان ذکر است این رنگ را نیز می‌توانید با انواع اکسسوری‌های طوسی به راحتی هماهنگ کنید چراکه هماهنگ کردن رنگ طوسی با بسیاری از رنگ‌های دیگر به سادگی انجام می‌شود و این موضوع به دلیل خنثی بودن طیف رنگ آن است.

انواع طیف ‌های طوسی


بیشتر بخوانید: ست لباس های زیبا با رنگ صورتی


مشکی

یکی دیگر از رنگ‌های بسیار محبوب و همیشگی رنگ مشکی است. در واقع رنگ مشکی به عنوان رنگ خنثی شناخته می‌شود و آن را می‌توان به سادگی با تمامی رنگ‌ها هماهنگ و ست کرد. رنگ مشکی را می‌توانید با انواع اکسسوری‌های کلاسیک نیز استفاده نمایید. در زمان استفاده از رنگ مشکی شلوار چرم را فراموش نکنید. علاوه بر این، امکان ست کردن این رنگ با رنگ متضاد خود یعنی سفید وجود دارد. برای خرید راحتتر میتوانید به مزون لباس در پاسداران مراجعه کنید.

رنگ مشکی

قرمز

قرمز یکی که دیگر از رنگ‌های پرطرفدار محسوب می‌شود. رنگ قرمز علاوه بر اینکه بر جذابیت و استایل شما می‌افزاید نشان دهنده خلاقیت و اعتماد به نفس بالای شما خواهد بود. قرمز یکی از رنگ‌های پرطرفدار و پرتکرار بوده و برای برخی از استایل‌ها بسیار مناسب است. این رنگ شگفت‌انگیز را می‌توانید در فصل پاییز مورد استفاده قرار دهید و امکان ست کردن آن با انواع اکسسوری‌ها وجود دارد. علاوه بر این می‌توانید قرمز را با آرایش صورتتان هماهنگ کنید.

رنگ قرمز

طیف ‌های رنگ آبی

رنگ‌های آبی، به طور کلی از آبی آسمانی گرفته تا سرمه‌ای خنثی با در نظر گرفتن سلیقه و استایل می‌توانند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشند. با استفاده از این رنگ می‌توانید استایل شگفت‌انگیز را برای خود به وجود بیاورید. رنگ آبی یکی از رنگ‌های پرطرفدار به شمار می‌آید که استفاده از آن برای انواع استایل‌ها پیشنهاد می‌شود. این رنگ لباس‌ها باید در کمد‌تان باشد تا بتوانید با بسیاری از رنگ‌های متضاد و خنثی اقدام به هماهنگ کردن و ست کردن آن‌ها کنید.

طیف ‌های رنگ آبی


بیشتر بخوانید: بهترین ‌ایده برای طبقه ‌بندی لباس‌ ها در کمد، منظم ها بخوانند


صورتی

یکی دیگر از رنگ‌های خاص و بسیار پر طرفدار که معمولاً برای لباس‌هایی مانند پیراهن و پالتو از آن‌ها استفاده می‌شود و در طیف رنگ‌های زنانه و لطیف قرار می‌گیرد، رنگ صورتی است. با در نظر گرفتن مدل انتخابی‌تان می‌توانید از رنگ صورتی استفاده کنید. شایان ذکر است صورتی فقط محدود به لباس نمی‌شود و می‌توانید انواع اکسسوری‌های صورتی را نیز با این رنگ ست نمایید. این رنگ جذاب شما را در مهمانی‌های آخر هفته تنها نخواهد گذاشت و می‌توانید با آن یک ظاهری آراسته و مناسب در مهمانی‌ها داشته باشید.

اکسسوری‌های صورتی

رنگ زرد

اولین موضوعی که در رابطه با رنگ زرد به ذهن می‌رسد، حیات بخشی این رنگ است. رنگ زرد یک رنگ شاد و پر انرژی محسوب می‌شود و به طور کلی می‌توان گفت هر کجا که باشید و از لباس رنگ زرد استفاده کنید در کانون توجه قرار خواهید گرفت. شاید به همین دلیل است که در بسیاری از صنایع تبلیغاتی یا بیلبورد‌هایی که در سطح شهر مشاهده می‌کنید از رنگ زرد استفاده می‌شود. این رنگ باعث ترشح سروتونین در مغز شده و باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و روحیه افرادی که در معرض رنگ زرد قرار دارند همیشه بالاست. معمولاً افرادی که علاقه زیادی به این رنگ دارند جز افراد خلاق به شمار می‌آیند، بنابراین این رنگ لباس باید در کمدتان باشد.

 رنگ زرد

نکات مهم در زمان خرید لباس‌های رنگی

بسیاری از افراد در زمان خرید انواع لباس‌ها دچار تردید در رابطه با رنگ انتخابی می‌شوند. به همین منظور نیاز است برخی از موارد بسیار مهم و حائز اهمیت را مد نظر داشته باشید تا بتوانید در زمان خرید بهترین لباس‌های رنگی را تهیه کنید. برخی از این نکات مهم عبارتند از:

رنگ زمینه پوستتان را مشخص کنید

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین راه‌ها برای تشخیص رنگ مناسب لباس مشخص نمودن رنگ زمینه پوست است. در واقع اگر قصد خرید لباس را دارید نیاز است تا به منظور انتخابی بهتر رنگ زمینه پوست خود را با رنگ لباس هماهنگ نمایید. برخی از پوست‌ها سایه‌های مختلفی دارند اما به طور کلی دو رنگ زمینه وجود دارد و همین موضوع باعث شده تا انتخاب راحت‌تر باشد. 
برای تشخیص دادن رنگ زمینه پوست نیاز است تا کف دست خود را رو به بالا نگه دارید سپس به رگ‌های ناحیه مچ دست نگاه کنید. در صورتی که رنگ رگ‌های خونی آبی یا بنفش به نظر برسد رنگ پوست شما سرد و در صورتی که رنگ رگ خونی شما سبز یا نزدیک به زرد باشد رنگ زمینه پوست شما گرم است. در صورتی که رنگ پوست سردی دارید بهتر است تا از رنگ‌های سرد مانند سفید، سیاه یا آبی سلطنتی استفاده کنید.
برخی دیگر از رنگ‌ها که برای پوست‌های سرد مناسب هستند، خاکستری و سرمه‌ای به شمار می‌آید. به طور کلی می‌توان گفت در این صورت نیاز است به دنبال رنگ‌هایی باشید که به رنگ آب، دریا و یا آسمان هستند. در صورتی که پوست گرمی دارید نیاز است تا از رنگ‌هایی با تن خاکی استفاده کنید. این رنگ‌ها شامل نارنجی سوخته، کرم زرد پررنگ، خاکستری مایل به قهوه‌ای و سبز پررنگ می‌شوند. یکی از بهترین رنگ‌هایی که برای این گونه از افراد پیشنهاد می‌شود، رنگ زرد و رزگلد به شمار می‌آید.

خرید لباس‌های رنگی

چرخه رنگ‌ ها را بشناسید

در برخی از مواقع مشاهده می‌کنید فردی را که در پوشش خود از دو رنگ متفاوت استفاده کرده است. برای درک بهتر این موضوع که امکان هماهنگ شدن رنگ‌ها با یکدیگر به چه صورت است، نیاز است تا با چرخه رنگ آشنا باشید. در صورتی که چرخه رنگ را به دو قسمت تقسیم کنید باید در یک قسمت رنگ‌های سرد و در قسمت دیگر رنگ‌های گرم باشند. برای هماهنگ کردن رنگ‌ها با یکدیگر نیاز است تا انتخاب خود را متناسب با پوستتان انجام داده و با در نظر گرفتن چرخه رنگ، اقدام به پیدا کردن رنگ مکمل کنید. برای مثال در صورتی که تن پوست شما سرد است، برای بالاتنه می‌توانید از رنگ‌های سرد و برای پوشش پایین تنه باید از رنگ‌های گرم استفاده نمایید.

چرخه رنگ‌

اصول انتخاب رنگ لباس

رنگ لباس‌ها می‌توانند استایل شما را خوب یا بد جلوه دهند. در واقع هر رنگ نمایانگر یک وجه شخصیتی از شما و جایگاهی است که از نظر روحی در آن قرار دارید. در صورتی که به استایل خود اهمیت می‌دهید نیاز است تا دانش رنگ‌شناسی و استفاده درست از آن‌ها را بدانید. فاکتور‌های مهم و اساسی در رابطه با انتخاب رنگ لباس وجود دارد که نیاز است تا پیش از خرید اطلاعات کافی در این زمینه را به دست بیاورید. برخی از این فاکتور‌ها عبارتند از:

جنسیت

در زمان خرید لباس نیاز است تا جنسیت را مد نظر داشته باشید. دقت کنید رنگی که برای لباس انتخاب کرده‌اید متناسب با جنسیت شما باشد. به طور کلی رنگ‌ها به دو دسته زنانه و مردانه تقسیم‌بندی می‌شوند. در رنگ‌های زنانه از نظر روانشناسی شاهد رنگ‌های پر شور و گرم هستیم. این رنگ‌ها شامل رنگ قرمز نیز می‌شوند. معمولاً رنگ‌های گرم مناسب طراحی لباس‌های زنانه است. رنگ‌های مردانه بیشتر شامل رنگ‌های سرد و فعال مانند رنگ آبی، سبز یا قهوه‌ای می‌شود. این رنگ‌ها بر روحیه‌ سخت‌کوشی و پویایی مردان تمرکز بیشتری دارند.

کنتراست

در زمان انتخاب رنگ لباس باید به همجواری یا کنتراست توجه داشته باشید تا به واسطه پوشیدن آن بتوانید تأثیر بیشتری بر محیط اطراف بگذارید. کنتراست در واقع تضاد مشخص میان دو رنگ به شمار می‌آید. تضاد به واسطه چشم‌های ما مقایسه و تحلیل خواهد شد. کنتراست تیره روشن، کنتراست همزمان و کنتراست سرد و گرم از انواع کنتراست‌ها شناخته می‌شوند. شایان ذکر است قوی‌ترین کآن‌هانتراست شامل سه رنگ اصلی یعنی زرد، آبی و قرمز است. این رنگ‌ها به هیچ وجه تشابهی با یکدیگر ندارند؛ لذا نمی‌توان از آن‌ها در کنار یکدیگر استفاده کرد و قرار گرفتن اصولی آن‌ها در یک پوشش بسیار سخت است.

انتخاب رنگ لباس

اندام

سومین فاکتور برای انتخاب بهترین رنگ لباس با توجه به فیزیک بدنی و اندام است. معمولاً رنگ‌های روشن، برای افراد قد بلند مناسب هستند به طوری که استفاده از آن.‌ها افراد لاغر را کمی توپرتر نشان خواهد داد. افراد کوتاه و چاق نیز بهتر است تا از رنگ‌های مات و تیره استفاده نمایند ذکر این نکته ضروری است که برای این گونه از افراد استفاده از رنگ‌های روشن و تند پیشنهاد نمی‌شود چراکه اضافه وزن آن‌ها را بیشتر نمایش خواهد داد.

سن و سال

یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتور‌هایی که در زمان خرید لباس‌های رنگی باید به آن توجه کنید، سن و سال است. رنگ‌ها بر اساس سن افراد و با در نظر گرفتن موقعیت سنی آن‌ها تقسیم‌بندی می‌شوند. اینکه شما چند سال دارید، تأثیر بسیار مهمی در زمان خرید لباس‌های رنگی دارد. به بیان دیگر رنگ لباس‌ها می‌تواند جایگاه و شخصیت شما را در هر سنی که هستید نشان دهد. 

کلام پایانی

با در نظر گرفتن استایل و نحوه ست کردن لباس‌ها با یکدیگر نیاز است تا بدانید این رنگ لباس‌ها را باید در کمدتان داشته باشید. رنگ لباس‌ها نشان دهنده شخصیت و موقعیت روحی و فکری شما است؛ اما در زمان انتخاب رنگ لباس نیاز است به برخی از موارد مهم توجه داشته باشید که شامل رنگ پوست و سن و سال می‌شوند. با در نظر گرفتن آن‌ها می‌توانید لباس‌های رنگی مناسبی را در کمد لباس‌تان داشته باشید. اگر قصد خرید آنلاین لباس را دارید میتوانید به صفحه مزون لباس در زعفرانیه مراجعه نمایید.