فهرست:

ضروری ‌ترین شماره تلفن ‌های مورد احتیاج در سفر
کلام پایانی

در برخی از سفر‌ها ممکن است اتفاقات غیرمنتظره و غیرقابل پیش‌بینی رخ دهند، بنابراین داشتن لیست شماره تلفن‌‌های ضروری در سفر اهمیت زیادی دارد. با رسیدن فصل بهار و عید نوروز تعداد سفر‌ها افزایش می‌یابند و بسیاری از افراد برای گذراندن اوقات فراغت خود برای سفر رفتن اقدام می‌نمایند؛ اما در طول مسافرت ممکن است شاهد هر اتفاقی باشند. در این‌ مواقع اطلاع داشتن از شماره تلفن‌های ضروری مانند امداد خودرو، اورژانس و بسیاری از شماره تلفن‌های دیگر الزامی است. در این مقاله از سایت برترین ها با ما همراه باشید.

شماره تلفن ضروری در سفر

ضروری ‌ترین شماره تلفن ‌های مورد احتیاج در سفر

برخی از شماره تلفن‌های ضروری که در سفر مورد نیاز قرار می‌گیرند شامل شماره تلفن اورژانس تهران و شماره تلفن حمل‌ونقل درون شهری می‌شوند. علاوه‌بر این پیش از سفر نیاز است تا بسیاری از موارد را مد نظر قرار دهید که یکی از مهم‌ترین آن‌ها اطلاع از آب‌وهوای شهر مقصد است. به همین دلیل می‌توانید با شماره تلفن پیش‌بینی وضعیت هوا تماس بگیرید و از وضعیت جوی آگاه شوید.

اورژانس تهران

در صورتی که در سفر دچار مشکلات جسمی شده‌اید و احتیاج به خدمات پزشکی داشته‌اید، می‌توانید با شماره ۱۱۵ تماس بگیرید. این شماره در واقع شماره اورژانس تهران بوده و پس از تماس با این مرکز، پزشک و آمبولانس در کمترین زمان ممکن در محل مورد نظر شما حضور می‌یابند. برای گرفتن این شماره نیازی به داشتن شارژ تلفن همراه نبوده و هزینه‌ای از شما کسر نخواهد شد؛ چرا‌که این شماره رایگان است و با گوشی بدون سیمکارت نیز قابل شماره‌گیری خواهد بود. برای آشنایی با داروهای ضروری در سفر نوروزی از صفحه لینک داده شده دیدن نمایید.

اورژانس تهران


بیشتر بخوانید: داروهای ضروری در سفر نوروری کدام است؟


دسترسی به برخی از شماره‌ های تلفن با ۱۱۸

علاوه‌بر هر شماره تلفن ضروری در سفر، برخی از شماره تلفن‌های دیگر نیز وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را از ۱۱۸ دریافت کنید. این شماره تلفن‌ها می‌توانند شماره جاذبه‌های گردشگری، موزه‌ها و شرکت‌های حمل‌ونقل باشند. علاوه‌بر این برای دسترسی به شماره تلفن آژانس‌ها و سفارات می‌توانید با ۱۱۸ تماس بگیرید. نکته‌ای که در رابطه با این شماره تلفن وجود دارد این است که حتی بدون داشتن سیمکارت نیز می‌توانید با آن تماس حاصل نمایید تا اپراتور اطلاعات و شماره مورد نظر را در اختیار شما قرار دهد.

دسترسی به برخی از شماره‌ های تلفن با ۱۱۸

شماره تلفن حمل ‌و نقل درون شهری ۱۳۳

حمل‌ونقل درون شهری باید به عنوان شماره تلفن ضروری در سفر در لیست شما یادداشت شود. در واقع برای این‌که بتوانید تاکسی دریافت نموده و از مکانی به مکان دیگر حرکت نمایید، می‌توانید با شماره ۱۳۳ تماس بگیرید. نکته‌ای که در رابطه با شماره تلفن حمل‌ونقل درون شهری وجود دارد این است که این شماره رایگان نبوده و برای تماس با این مرکز باید سیمکارت دارای موجودی باشد. علاوه‌بر این می‌توانید به واسطه گوشی‌های هوشمند از سیستم‌های موجود برای گرفتن تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنید. تپسی و اسنپ از معروف‌ترین شرکت‌هایی هستند که خدمات مناسبی را جهت ارائه حمل‌ونقل در سفر انجام می‌دهند. اگر در شرق تهران ساکن هستید میتوانید به صفحه تاکسیرانی در تهرانپارس مراجعه کرده و پس از تماس از هزینه دقیق آن مطلع شوید.

شماره تلفن حمل ‌و نقل درون شهری ۱۳۳

پیش ‌بینی وضعیت هوا با شماره ۱۳۴

پیش‌بینی وضعیت هوا در شهر‌های مختلف در زمان سفر اهمیت بسیار بالایی دارد و به همین منظور می‌توانید با شماره ۱۳۴ تماس بگیرید و پیش از سفر اطلاعات مناسبی را در رابطه با وضعیت جوی و هوای مورد نظر شهر و یا کشور مقصد دریافت کنید. این شماره غیررایگان است و در صورت تماس با آن باید هزینه مکالمه را پرداخت نمایید.

پیش ‌بینی وضعیت هوا با شماره ۱۳۴

اطلاعات تلفن شهرستان ‌ها با شماره تماس ۳۳۳۳۳۳۳    

در صورتی که اقدام به سفر کرده‌اید؛ اما به اینترنت دسترسی نداشته‌اید و نیازمند کسب اطلاعاتی در رابطه با شهر مورد نظر هستید، باید پیش شماره شهری را که در آن حضور دارید را با گوشی تلفن همراه‌تان گرفته و سپس شماره تماس ۳۳۳۳۳۳۳ را شماره‌گیری کنید. پس از آن به اپراتور متصل می‌شوید و می‌توانید اطلاعات مورد نیاز را در رابطه با شهر مورد نظر خود به‌دست بیاورید.

اطلاعات تلفن شهرستان ‌ها با شماره تماس ۳۳۳۳۳۳۳    


بیشتر بخوانید: بهترین شهرهای ایران برای سفر در کرونا


ساعت گویا

در بسیاری از مواقع در طول سفر با موقعیت‌ها و شرایطی مواجه می‌شوید که نیاز است تا در رابطه با زمان و تاریخ اطلاعات مناسبی داشته باشید؛ به همین منظور می‌توانید با شماره ۱۱۹ تماس حاصل کنید و این شماره را با تلفن همراه خود بگیرید. در این صورت به‌طور دقیق از روز، ساعت و همچنین تاریخ اطلاعات مناسبی را کسب خواهید کرد و پس از آن امکان برنامه‌ریزی دقیق سفر برای شما وجود خواهد داشت.

ساعت گویا

اطلاعات حرکت قطار‌ها

مطمئناً در طول سفر به تمامی نقاط کشور نیازمند داشتن اطلاعات دقیق در رابطه با حرکت قطار‌ها خواهید بود. این موضوع در مواقعی که به نواحی گردشگری با قطار مسافرت کرده باشید اهمیت بیشتری دارد. در همین خصوص می‌توانید با شماره ۱۳۹ تماس بگیرید و اطلاعات مناسب و دقیقی را در رابطه با حرکت قطار‌ها به‌دست بیاورید. اطلاعات قطارها یک شماره تلفن ضروری در سفر به‌شمار می‌رود.

اطلاعات حرکت قطار‌ها

داروخانه ‌های شبانه روزی

در صورتی که در مسافرت به‌سر می‌برید و نیاز فوری به دارو و خدمات بهداشتی و پزشکی دارید، باید شماره تلفنی را به عنوان شماره تلفن ضروری در سفر را داشته باشید که بتوانید با تماس با آن نزدیک‌ترین داروخانه شبانه‌روزی را بیابید و از خدمات آن بهره ببرید. با گرفتن شماره ۱۹۱ با گوشی همراهتان امکان برقراری تماس با مرکز داروخانه‌های شبانه‌روزی برقرار می‌شود و می‌توانید از وجود داروخانه‌های شبانه‌روزی در منطقه مورد نظر کسب اطلاع نمایید. برای آشنایی با بهترین داروخانه شبانه روزی در تهران از صفحه لینک داده شده دیدن نمایید.

داروخانه ‌های شبانه روزی


بیشتر بخوانید: آدرس و تلفن داروخانه‌ های هلال احمر تهران


مرکز فوریت‌ های پلیسی ۱۱۰

یکی از شماره تلفن‌های بسیار مهم که در زمان سفر باید آن را به همراه داشته باشید، شماره تلفن فوریت‌های پلیس است. با شماره تلفن ۱۱۰ می‌توانید هر مشکل و رویداد غیرمنتظره‌ای که در سفر برای شما اتفاق می‌افتد را با پلیس در میان بگذارید.

مرکز فوریت‌ های پلیسی ۱۱۰

شماره تلفن پلیس راه

در صورتی که در سفر به سر می‌برید و تصادفات جاده‌ای و مسدودیت راه‌ها وجود دارند، به منظور کسب اطلاعات بیشتر برای برنامه‌ریزی سفر نیاز است با شماره تلفن پلیس راه تماس بگیرید و از باز بودن راه‌ها اطمینان حاصل نمایید. شماره تلفن پلیس راه یکی از شماره تلفن‌های بسیار مهمی است که در زمان سفر به منظور بررسی شرایط جاده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شماره تلفن پلیس راه

شماره تلفن هلال احمر

سازمان هلال احمر در مواقع ضروری برای کمک به بحران‌هایی مانند سیل، زلزله و جنگ و امداد‌رسانی برای خروج مصدومان و قربانیان در حوادث رانندگی، خدماتی بسیار ارزنده‌ای را ارائه می‌دهد؛ در صورتی که در سفر بوده‌اید و نیازمند دریافت خدمات امدادی هستید، می‌توانید با شماره ۱۴۷ و شماره تلفن امداد و نجات هلال احمر با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید. هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دارای سازمان‌ها و زیرشاخه‌های بسیار متفاوت و گوناگونی است که خدمات پزشکی، بهداشتی و آموزشی و همچنین امدادی را ارائه می‌دهد.

شماره تلفن هلال احمر

آتش نشانی

یکی دیگر از شماره تلفن‌های بسیار حائز اهمیت که به عنوان یک شماره تلفن ضروری در سفر محسوب می‌شود شماره ۱۲۵ آتش نشانی است. خدمات و وظایف بسیار زیادی برعهده‌ آتش‌ نشانان بوده؛ بنابراین در صورت بروز هرگونه مشکل در سفر می‌توانید با این شماره تماس بگیرید و از خدماتی که در کمترین زمان ممکن به‌واسطه آتش نشانان ارائه می‌شوند استفاده کنید.

آتش نشانی

امداد خودرو مزدا

در صورتی که با خودروی شخصی اقدام به سفر می‌کنید باید شماره تلفن‌های ضروری امداد خودرو را نیز بدانید. به همین منظور می‌توانید در لیست شماره تلفن ضروری در سفر شماره تماس امداد خودرو مزدا را نیز اضافه کنید. این شماره تلفن ۴۸۰۲۷ است و در ایام نوروز می‌توانید از خدمات این مرکز بهره ببرید.

امداد خودرو مزدا

شماره تلفن امداد خودرو ایران خودرو

داشتن شماره تلفن امداد خودرو برای افرادی که با ماشین‌های ایرانی اقدام به مسافرت می‌کنند بسیار حائز اهمیت است. بنابراین با داشتن شماره ۰۹۶۴۴۰ می‌توانید از این مرکز به عنوان یک پشتیبان استفاده کنید و در صورت به‌وجود آمدن هرگونه مشکل و خرابی در خودرو خود با این شماره تماس حاصل نمایید. مطمئن باشید که در کمترین زمان ممکن ماشین‌های امداد خودرو برای رفع مشکل در محل حضور پیدا می‌کنند.

 امداد خودرو ایران خودرو

کانون اتومبیل رانی و جهانگردی

کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی در واقع نهادی تحت نظر وزارت میراث فرهنگی و گردشگری است. این کانون به منظور تسهیل در امور جهانگردان و مسافران داخلی و خارجی اقدام به صدور انواع پلاک ترانزیت و گواهینامه‌های بین‌المللی رانندگی می‌کند. این نهاد بین‌المللی در واقع عضو رسمی فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی بوده و در حوزه امداد خودرو و توسعه رونق گردشگری در ایران فعالیت‌های زیادی را انجام می‌دهد. در صورتی که در ایام عید اقدام به مسافرت می‌کنید نیاز است تا شماره تلفن ۰۹۶۹۷ را به همراه داشته باشید.

کانون اتومبیل رانی و جهانگردی

شماره تلفن ‌های گردشگری استان‌ ها

بررسی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری هر استان و راه‌های توسعه آن‌ها، برنامه‌ریزی برای انجام اقدامات اجرایی برعهده سازمان گردشگری استان‌ها است. علاوه‌بر این مسافرت و چگونگی رعایت استاندارد‌ها با در نظر گرفتن دستورالعمل‌ها و مقررات مربوطه و بررسی نظرات و پیشنهادات گردشگری از وظایف این مرکز به‌شمار می‌آیند. 
مرکز گردشگری استان‌ها با در نظر گرفتن شرایط و نیاز‌های گردشگران در سطح استان و تسهیلات گردشگری به بهبود کیفیت سفر در بین گردشگران می‌پردازد؛ بنابراین اگر در ایام نوروز قصد سفر را داشته‌اید می‌توانید با شماره تلفن‌های ۰۹۶۶۹ تماس حاصل نمایید و اطلاعات مناسبی را در رابطه با امکانات و شرایط موجود استان مورد نظر کسب کنید.

شماره تلفن ‌های گردشگری استان‌ ها

شماره تلفن شکایات از وضعیت بهداشتی اماکن عمومی

به دلیل ازدحام و شلوغی بسیاری از شهر‌ها در ایام نوروز برخی از تفرجگاه‌ها و رستوران‌های بین شهری بهداشت مناسبی را رعایت نمی‌کنند؛ بنابراین امکان به‌وجود آمدن برخی از مشکلات برای سلامتی گردشگران و مسافران وجود دارد. به همین منظور نیاز است پیش از سفر شماره تلفن‌های ضروری برای شکایت از وضعیت بهداشتی اماکن عمومی را یادداشت کنید. این شماره تلفن‌ها ۱۹۰ و۱۴۹۰ هستند و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی می‌توانید موضوع را با سازمان شکایت از وضعیت بهداشت اماکن عمومی در میان بگذارید.

امداد خودرو سایپا و پارس خودرو

تمامی خودرو‌هایی که در داخل ایران وجود دارند دارای خدمات پس از فروش و امداد خودرو هستند. به همین دلیل شرکت سایپا و پارس خودرو نیز در این زمینه خدماتی مناسبی را در اختیار گردشگران و مسافران قرار داده‌اند و در صورتی که در طول سفر با مشکل و خرابی خودرو مواجه شده‌اید می‌توانید با شماره تلفن ۰۹۶۵۵۰ تماس حاصل کنید.

امداد خودرو سایپا و پارس خودرو

رنو (نگین خودرو)

در حال حاضر با توسعه و گسترش خودرو‌ها در کشور، امداد خودرو یکی از ضروری‌ترین خدمات به‌شمار می‌رود. خدماتی که امداد خودرو به بسیاری از افراد و مشتریان ارائه می‌دهد شامل تعمیر در محل و اعزام یدک کش به محل مورد نظر می‌شود. علاوه‌بر این سوخت‌رسانی در جاده‌ها و انتقال خودرو به تعمیرگاه نیز از مهم‌ترین وظایف امداد خودرو‌ها به‌حساب می‌آیند. در صورتی که با هرگونه مشکلی در طول سفر مواجه شده‌اید می‌توانید با شماره تلفن‌های امداد خودرو رنو تماس حاصل کنید. این شماره تلفن ۷۳۴۵۴۵ بوده و تمامی مشکلات مربوط به خودرو مانند مکانیک و تعمیرات برق خودرو در محل به‌واسطه این امداد خودرو انجام خواهند گرفت.

رنو (نگین خودرو)

سازمان پست امداد ۱۹۴

خدمات بسیار مناسبی مانند بازدید از حفاری‌ها و جلوگیری از حفاری غیرمجاز و وصل کردن جریان گاز مشترکین و بسیاری از مشکلات مربوط به اختلال در سیستم گازرسانی به‌واسطه امداد گاز انجام می‌شود. بنابراین یکی از مهم‌ترین شماره تلفن‌هایی که باید آن را در لیست شماره تلفن‌ ضروری در سفر شما جای گیرد، شماره تلفن امداد گاز است.

سازمان پست امداد ۱۹۴

کلام پایانی

فصل بهار یکی از بهترین فصل‌ها برای مسافرت به‌شمار می‌آید؛ بنابراین بسیاری از گردشگران و مسافران در این فصل و با رسیدن ایام نوروز اقدام به برنامه‌ریزی برای سفر می‌کنند؛ اما پیش از مسافرت نیاز است تا لیست شماره تلفن‌های ضروری در سفر که در عید ۱۴۰۲ لازمت میشه را به همراه داشته باشید تا بتوانید در مواقع ضروری و نیاز از آن‌ها استفاده کنید. از مهم‌ترین شماره تلفن‌های ضروری می‌توان به شماره تلفن امداد و نجات جاده‌ای و پلیس راه اشاره کرد.