فهرست:

لیفت سینه چیست؟ 
دلیل انجام جراحی لیفت سینه 
نحوه انجام جراحی لیفت سینه 
آیا لیفت سینه برای من خوب است؟ 
دستورالعمل‌های پیش از عمل لیفت سینه 
بهترین جراح لیفت سینه 

یکی از زیبایی‌ها و جذابیت اندام بانوان محترم فرم سینه آنها است که باعث می‌شود لباس زیباتر بر روی تن آنها بنشیند. متاسفانه برخی از بانوان ورزشکار به دلیل تمرینات بدن‌سازی که انجام می‌دهندنه‌هایی کوچک‌تر از سایر اندام‌های خود دارند و همین امر باعث نارضایتی آنها شده است. همچنین ممکن است برخی خانم‌ها به صورت ذاتی سینه‌هایی بسیار ریز داشته باشند که با سایر قسمت‌های بدنشان تناسب نداشته باشد. شاید تا چندین سال پیش بانوان هیچ راه‌حلی برای زیباتر و خوش فرم کردن سینه‌های خود نداشتند اما در حال حاضر علم پزشکی و زیبایی به قدری پیشرفت کرده که بانوان محترم می‌توانند حالت، سایز و فرم سینه‌های خود را تغییر دهند. خوشبختانه پزشکان و متخصصان بسیاری در این حوزه فعالیت دارند که دکتر علی اکبر مروتی یکی از بهترین جراحان لیفت سینه به شمار می‌آید و سابقه خوبی در عمل پروتز سینه و لیفت بخش‌های مختلفی از بدن دارد. در ادامه این راهنما اطلاعات کاملی در مورد مزیت‌های پروتز یا لیفت سینه را به طور مفصل شرح می‌دهیم. 

لیفت سینه چیست؟ 

سینه‌ها ممکن است به دلیل افزایش سن، بارداری و تغییرات وزنی قابلیت ارتجاعی خود را از دست دهند و به مرور زمان آویزان شوند. لیفت سینه با ماستوپکسی، جراحی برای بلند کردن، تغییر شکل و سفت کردن سینه‌ها است. همچنین می‌تواند عدم تقارن و سایر نواقص سینه‌ها را بهبود بخشد. 
لیفت سینه را می‌توان با بزرگ یا کوچک کردن سینه ترکیب کرد. نتیجه این عمل جراحی خیلی سریع قابل مشاهده خواهد بود اما متاسفانه این عمل زیبایی خطراتی به همراه دارد. از این رو سعی کنید از پزشک و جراحی حاذق کمک بگیرید که با دقت و تجربه کافی این عمل جراحی خطیر را برایتان انجام دهد. 
لیفت سینه که ماستوپکسی نیز نامیده می‌شود، جراحی برای تغییر شکل و ظاهر سینه‌های بانوان محترم است. طی ماستوپکسی جراح پلاستیک می‌تواند: 
•    سینه را بالاتر برد 
•    سینه‌ها را با یکدیگر متقارن و یکسان کند 
•    ناحیه تیره اطراف نوک پستان را کاهش دهد 
•    نوک سینه را به سمت جلو برگرداند 
•    پوست اضافی که ممکن است در طول زمان ایجاد شده باشد را بردارد 
•    شکل سینه را گردتر کند 
•    بافت سینه را سفت کند 
•    شکل کلی سینه و نواحی تیره رنگ اطراف آن زیباتر به نظر برسد 

دلیل انجام جراحی لیفت سینه 

با افزایش سن فرم سینه‌ها تغییر می‌کند. حتی ممکن است خاصیت ارتجاعی خود را از دست دهند و همین باعث کشیده شدن، افتادگی و بد فرم شدن آنها شود. دلایل مختلفی برای انجام عمل‌های جراحی زیبایی سینه وجود دارند که عبارت هستند از: 
•    بد فرم شدن سینه به دلیل سن بالا 
•    بد شکل شدن سینه به دلیل شیردهی 
•    افتادگی سینه به دلایلی ژنتیکی 
•    افتادگی سینه به دلایل مختلف 
•    بد حالت سینه به دلیل بارداری 
•    کشیده و بد فرم شدن سینه به دلیل کاهش وزن قابل توجه 
ماستوپکسی می‌تواند سینه‌ها را سفت‌تر و جوان‌تر نشان دهد. در ضمن لیفت سینه می‌تواند عیوب درک شده را اصلاح کند. برای مثال بخش تیره اطراف سینه را تغییر دهد یا نوک سینه را به جهت دلخواه عوض کند. همچنین سینه‌های نامتقارن را یکسان‌سازی کند. 
دلایل زیادی وجود دارد که یک زن ممکن است به لیفت سینه علاقه‌مند شود. برخی از بازماندگان سرطان سینه ممکن است بخواهند سینه خود را بازسازی کنند. برخی از مادران ممکن است پس از بارداری یا شیردهی به دنبال بازیابی فرم یا استحکام سینه خود باشند.
 بسیاری دیگر در حال مبارزه با تغییرات طبیعی در سینه‌ها هستند و نمی‌خواهند فرم سینه آنها به دلیل سن، وراثت و نوسانات وزنی تغییر کند. 

نحوه انجام جراحی لیفت سینه 

لیفت سینه یا ماستوپکسی سینه یک روش جراحی است که سینه‌ها را بالا می‌برد و شکل می‌دهد. در صورت افتادگی سینه‌ها این روش آنها را سفت‌تر و خوش فرم‌تر می‌کند. لیفت سینه خیلی باعث تغییر سایز آن نمی‌شود. 
کسانی که علاقه‌مند به تغییر حجم یا اندازه سینه خود هستند باید در کنار عمل لیفت سینه جراحی بزرگ یا کوچک کردن سینه نیز انجام دهند. در برخی از کلینیک‌های متخصص، لیفت سینه اغلب به عنوان روشی بسیار ساده برای بالابردن سینه انجام می‌شود که حتی از بیهوشی عمومی برای این جراحی استفاده می‌کنند.
 اما تغییرات زیادی در تکنیک تخصصی هر جراح وجود دارد. جراح شما نیز در واقع با همکاری خودتان می‌تواند بهترین رویکرد را براساس ویژگی‌های فیزیکی سینه‌های شما اعمال کند. به طور معمول لیفت سینه طی 3 طرح انجام می‌شود.
 طرح اولی بر روی پوست تیره اطراف نوک پستان ایجاد می‌شود. طرح دوم از زیر نوک سینه شروع می‌شود و تا انتهای آن ادامه می‌یابد. طرح نهایی نیز در امتداد چین سینه یا پایه سینه انجام می‌شود. این طرح‌ها مناطقی را مشخص می‌کنند که می‌توان پوست اضافی حاصل از پیری یا افتادگی سینه را برداشت.
 همچنین به جراحان به این امکان را می‌دهد که جهت جدیدی برای نوک پستان تعیین کنند. زمانی که پوست اضافی برداشته شود، نوک پستان و مناطق تیره رنگ اطراف آن در موقعیت جدیدی قرار می‌گیرند و سینه نیز در کنار آنها تغییر شکل می‌دهد. 

آیا لیفت سینه برای من خوب است؟ 

اگر به دنبال روشی برای مبارزه با افتادگی سینه‌های خود هستید، این روش ممکن است به شما کمک کند. به طور معمول، بیمارانی که بیشترین سود را ماستوپکسی یا لیفت سینه می‌برند، کسانی هستند که پوست کشیده شده و حجم سینه‌شان به دلیل افزایش سن کاهش یافته است. 
زنانی که در دوران شیردهی یا بارداری هستند یا ممکن است باردار شوند، نباید ماستوپکسی انجام دهند. اگر قصد دارد پس از این عمل جراحی وزن خود را به میزان قابل توجه کاهش دهید، نتیجه حاصل از این جراحی خیلی دوام نخواهد داشت. مهم است که هر کاندید جراحی لیفت سینه در سلامت کامل، بدون بیماری فعال یا شرایط پزشکی جدی باشد. 
به دلیل تداخل در بهبود طبیعی زخم و سایر عوارض احتمالی بیشتر متخصصان حرفه‌ای در حال حاضر افراد سیگاری را برای لیفت سینه نمی‌پذیرند. با نزدیک شدن به تاریخ جراحی خود، تیم مراقبت دستورالعمل‌هایی را برای خوردن، نوشیدن و سیگار کشیدن در اختیارتان قرار می‌دهد. 

دستورالعمل‌های پیش از عمل لیفت سینه 

قبل از انجام ماستوپکسی با یک جراح پلاستیک ملاقات خواهید کرد. به طوری که باید برای جراح منتخب خود هدفتان از لیفت سینه را شرح دهید. همچنین سابقه پزشکی خود از جمله موارد زیر را در اختیار او قرار دهید: 
•    شرایط سلامتی 
•    الرژی 
•    جراحی‌های پیشین 
•    نتایج ماموگرافی 
در صورتی شما یا یکی از اعضای خانواده سابقه سرطان داشته باشد باید به جراح اطلاع دهید. هر دارویی که مصرف می‌کنید از جمله رقیق‌کننده‌های خون، ویتامین‌ها و داروهای بدون نسخه را باید با پزشک خود در میان بگذارید. همچنین استفاده از الکل، تنباکو یا مواد مخدر تفریحی نیز بسیار مهم است. 
در ادامه این روند، جراح منتخب سینه‌های شما را معاینه و اندازه‌گیری می‌کند. با یک نشانگر یا خودکار روی آن ناحیه را می‌کشد. از سینه‌های شما عکس می‌گیرد. گزینه‌های پیش روی شما برای ماستوپکسی را مرور می‌کند و توصیه‌هایی در اختیارتان قرار می‌دهد. 
شما می‌توانید در مورد بیهوشی، نحوه کنترل درد و خطرات جراحی لیفت سینه نیز با پزشک جراح خود صحبت کنید. در صورتی که شما برای لیفت سینه کاندید ایده‌آلی به نظر برسید و قصد جدی داشته باشید، تیم جراح از شما می‌خواهد یک فرم رضایت‌نامه را امضا کنید. با امضای این فرم به جراح خود اجازه عمل می‌دهید. 
همچنین شما می‌پذیرید که تمام خطرات این روش را درک می‌کنید و انتظارات واقع‌بینانه دارید. قبل از جراحی نیز ممکن است از شما بخواهند: 
•    آزمایش خون بدهید 
•    برای معاینات اولیه آماده شوید 
•    مراقبت‌های پیش از عمل را جدی بگیرید 
•    ماموگرافی انجام دهید 
•    سیگار نکشید 
•    از محصولات تنباکو استفاده نکنید 
•    مصرف برخی از داروها همانند آسپرین، مکمل‌های گیاهی یا غیره را متوقف کنید 

   

بهترین جراح لیفت سینه 

همان‌طور که گفتیم در حال حاضر جراحان و پزشکان زیادی در زمینه زیبایی و عمل‌های جراحی آن فعالیت دارند اما هر جراحی نمی‌تواند فرم دلخواه سینه شما را برایتان ایجاد کند. با توجه به سخت بودن این عمل و عواقب بعدی آن توصیه می‌کنیم از بهترین و متخصص‌ترین جراحان این حوزه استفاده کنید. 
دکتر مروتی یکی از بهترین و با سابقه‌ترین جراحان در زمینه ماموپلاستی، ماستوپکسی، پروتز سینه، لیفت سینه و ماموپلاستی به روش فیری نیپل است که از برندهای منتور و موتیوا برای پروتز سینه بیماران خود استفاده می‌کند. 
در ضمن نخ‌های بخیه این متخصص که برای جراحی‌های لیفت شکم، سینه، بازو و ران استفاده می‌شوند همگی آمریکایی جذبی هستند و کیفیت بالایی دارند. ناگفته نماند این جراح متخصص علاوه بر عمل‌های زیبایی از دستگاه پال جهت تخلیه چربی و دستگاه DVT جهت جلوگیری از آمبولی نیز استفاده می‌کند.
 بنابراین درنگ نکنید و برای تجربه یک عمل جراحی با کیفیت و رضایت‌بخش با مطب دکتر مروتی تماس بگیرید. برای دیدن تمونه های جراحی حتما از صفحه اینستاگرام دکتر علی اکبر مروتی دیدن نمایید.