فهرست:

از شر چربی‌های خود خلاص شوید 
نحوه عملکرد روش لیپوماتیک 
آیا لیپوماتیک برای من خوب است؟ 
لیپوماتیک بر روی چه مناطقی از بدن قابل انجام است؟ 
آیا لیپوماتیک خطرناک است؟ 
کجا لیپوماتیک انجام دهیم؟ 

متاسفانه بسیاری از بانوان و آقایان فعال و حاضر در جامعه از چربی‌های جمع‌شده در قسمت‌های مختلف بدن خود رنج می‌برند. این چربی‌ها به قدر محکم و سفت شده‌اند که حتی با رژیم و ورزش نیز به سختی آب شده و از بین می‌روند. در نتیجه افراد متقاضی باید به سایر روش‌های چربی‌زدایی روی برند. یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن چربی‌های توده شده قسمت‌های مختلف بدن، لیپوماتیک است. لیپوماتیک یکی از جراحی‌های لاغری است. بدین ترتیب چربی‌های احاطه شده در بدن مانند شکم، پایین ران‌ها و پهلوها آب می‌شوند. این روش یکی از جراحی‌های لیپوساکشن است که درد و عوارض کمتری نسبت به سایر روش‌ها دارد. همچنین این امکان وجود دارد که چربی‌های تخلیه‌شده را به قسمت‌های دیگری از صورت و بدن تزریق کرد. طی این روش هیچ عمل جراحی روی بدن انجام نمی‌شود بلکه تنها بریدگی‌های کوچکی  روی پوست ایجاد می‌شوند سپس چربی‌های تخلیه‌شده به لایه‌های پوست تزریق می‌شوند تا با عوارض جانبی مواجه نشوید. اگر متخصص و پزشک خوبی لیپوماتیک شما را انجام دهد، بعد از مدتی نه چندان طولانی می‌توانید به زندگی عادی خود برگردید. برای مثال دکتر علی اکبر مروتی یکی از بهترین پزشکان حاضر در این حوزه است که توانسته رضایت مشتریان زیادی را به خود جلب کند. به منظور آشنایی بیشتر با این روش چربی‌زدایی، مقاله زیر را مطالعه کنید. 

از شر چربی‌های خود خلاص شوید 

نام دیگر لیپوماتیک کانتورینگ است که برای از بین بردن چربی‌های اضافی بدن کاربرد بسیاری دارد. بعد از تخلیه چربی‌های اضافه، می‌توان آنها را تصفیه و دوباره در بدن خود تزریق کرد.
 لیپوماتیک یکی از جراحی‌های پرطرفدار در سراسر جهان است که مزایای این جراحی به قدری قابل توجه خواهد بود که حتی افرادی که چربی متوسطی دارند نیز این روش را برای خوش اندام شدن انتخاب می‌کنند. 
با تجدید نظر در تمام جوانب مثبت و منفی لیپوماتیک می‌توان گفت که این بهترین راه کاهش وزن است زیرا با آسیب کمتری به پوست و بافت می‌توانید چربی اضافی را تخلیه کنید و مدت کوتاهی پس از این عمل جراحی به زندگی قبلی خود برگردید.
 حتی پس از اینکه وزن اضافی خود را از دست بدهید، چربی‌های سرسخت همچنان در برخی از قسمت‌های بدن باقی می‌مانند و ممکن است باعث ایجاد نارضایتی افراد از اندام خود شوند. 
خلاص شدن از شر چربی‌های سرسخت بسیار دشوار است زیرا ماهیچه‌های آن نواحی بدون توجه به اینکه میزان فعالیت و ورزش شما چه میزان است به طور منظم به تمرین‌های فشرده نیاز دارند. به همین یکی از بهترین روش‌هایی که نتیجه مثبتی دارد، لیپوساکشن با لیپوماتیک است.
 طی این فرآیند وسیله‌ای مخصوص همانند جاروبرقی چربی‌های اضافی شما را با می‌مکند. هدف از رفع چربی با لیپوماتیک کاهش وزن و لاغری نیست بلکه فرم دادن به بدن است. این روش با دستگاه‌های مورد تایید انجام می‌شود. 

نحوه عملکرد روش لیپوماتیک 

اگر چه بلافاصله بعد از این عمل جراحی می‌توان تفاوت ایجاد شده را متوجه شد اما بیشترین تغییر را می‌توان در طول 2 الی 3 ماه مشاهده کرد. این روش بسیار موثرتر از سایر روش‌های چربی‌زدایی است و مزایای بیشتری دارد. 
در مقایسه با سایر روش‌های لیپوساکشن که بر روی پوست بدن انجام می‌شود، لیپوماتیک بسیار کاربردی‌تر خواهد بود. مهمترین نکته برای کسانی که به جراحی لیپوماتیک فکر می‌کنند این است که لیپوماتیک چگونه انجام می‌شود. 
بعد از اینکه بیمار درخواست خود را ثبت کرد و پزشک معالج ارزیابی‌های خود را انجام داد، مناطق مورد نظر برای لیپوماتیک و مقداری بافت چربی اضافه مشخص می‌شود. با توجه به تعداد نواحی که باید لیپوماتیک انجام شود و مقدار چربی که برداشته می‌شود، یکی از روش‌های بی‌حسی موضعی یا عمومی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
دستگاه لیپوماتیک با ارتعاشات خود بافت چربی را تجزیه می‌کند. سپس این تکه‌های چربی اضافه از بدن بیرون کشیده می‌شوند. اینکه چه مقدار چربی را می‌توان برداشت به نظر پزشک بستگی دارد. به طور معمول بیمار در همان روز یا یک روز بعد از عمل ترخیص می‌شود.
 مانند هر عمل دیگری، نکاتی در مورد مراقبت‌های بعد از لیپوماتیک وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید و رعایت کنید. 

آیا لیپوماتیک برای من خوب است؟ 

لیپوماتیک جراحی خیلی خاص و منحصر به فردی است که هر کسی نمی‌تواند به سراغ این جراحی برود.  با این وجود بسیاری از افرادی که به زیبایی اندام خود اهمیت می‌دهند، این روش را برای چربی‌زدایی خود انتخاب کرده‌اند.
 اگرچه این روش کمی پیچیده است اما در واقع لیپوماتیک بهترین راهکار برای کاهش وزن به شمار می‌آید. البته ورزش کردن بهترین راه‌حل برای سوزاندن چربی‌ها است که بسیار زمان‌بر و سخت خواهد بود. در نظر داشته باشید، سبک زندگی و رژیم غذایی نیز در این عمل بسیار مهم است. 
در صورتی که نمی‌توانید چربی بدن خود را با کمک رژیم کاهش دهید، بدون شک بهترین کاندید برای لیپوماتیک هستید. در ضمن این روش چربی‌زدایی برای افراد مسن و کودکان مناسب نیست. اگر جوان هستید، توصیه می‌کنیم برای کاهش وزن خود رژیم بگیرید و ورزش کنید. 
بهترین سن برای لیپوماتیک 30 تا 50 سالگی است. این روش جراحی در سنین بلوغ توصیه نمی‌شود زیرا بدن در دوره رشد است. حتی در سنین بالا نیز به دلیل پایین بودن خاصیت ارتجاعی پوست پس از جراحی، این روش خیلی گزینه خوب نخواهد بود. 
اگر در گذشته سیگار می‌کشیدید یا در حال حاضر به طور منظم سیگار می‌کشید، انجام این جراحی برای شما بسیار خطرناک است. بنابراین حداقل یک ماه قبل و بعد از لیپوماتیک باید سیگار را ترک کنید. 
شما باید از لیپوماتیک انتظارات معقولی داشته باشید زیرا بعد از لیپوماتیک باید عادت غذایی خود را تغییر دهید در غیر این صورت وزن بیشتری اضافه خواهید کرد. یکی از مهم‌ترین شرایط لیپوماتیک عدم از استفاده از داروی خاص است. 
این جراحی هرگز در دوران شیردهی مادر انجام نمی‌شود. در نهایت اینکه اگر از روش‌هایی مانند رژیم غذایی و ورزش برای کاهش وزن یا خلاص شدن از شر چربی استفاده کردید اما به نتیجه دلخواه خود نرسیدید، لیپوماتیک می‌تواند انتخاب خوبی برای حذف چربی‌های موضعی در بدن شما باشد. 

لیپوماتیک بر روی چه مناطقی از بدن قابل انجام است؟ 

سوال دگیری که برای افراد در شرف لیپوماتیک پیش می‌آید تا در مورد آن تحقیق کنند. با توجه به اینکه چربی‌های سرسخت در قسمت‌های مختلفی از بدن ذخیره می‌شوند، این سوال به ذهن خطور می‌کند که لیپوماتیک باید در کجا اعمال شود. به طور معمول این روش در مناطقی همانند کمر، شکم، زیر چانه، بازو و ساق پا اعمال می‌شود و پس از کاهش وزن این مناطق از بدن سفت می‌شوند. 
می‌توان گفت چربی‌های سرسخت از بین می‌روند و در نتیجه لاغری در مناطق مختلفی قابل مشاهده خواهد بود. شایع‌ترین نواحی که تحت تاثیر لیپوماتیک لاغر می‌شوند، عبارت هستند از: 
•    لگن 
•    قسمت داخلی ساق پا 
•    بازو
•    سینه 
•    شکم 
افراد بالای 18 سال که بیماری مزمن ندارند می‌توانند با لیپوماتیک چربی خود را از بین ببرند. پزشک معالج قبل از عمل شما را به طور دقیق معاینه می‌شود و مطمئن می‌شود که قبل و بعد از لیپوماتیک مشکلی برایتان پیش نمی‌آید. اگر بیماری مزمنی دارید و یا در معرض خطر ابتلا به مشکلات سلامتی هستید، باید به پزشک معالج خود اطلاع دهید. 

آیا لیپوماتیک خطرناک است؟ 

لیپوماتیک یکی از روش‌های چربی‌زدانیی بدن است که خطرناک نیست و حتی به شما کمک می‌کند تا سالم‌تر باشید. تجمع انبوهی از چربی در بدن ممکن است شما را به بیماری‌هایی مانند کلسترول و کبد چرب دچار کند. در نتیجه با استخراج این چربی‌های اضافه خطر ابتدا به این بیماری‌ها کمتر می‌شود. 
فراموش نکنید لیپوماتیک زیبایی و اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد و در طول عمل نیز هیچ دردی را احساس نخواهید کرد. با این حال پس از انجام این جراحی سبک زندگی بهتر و سالم‌تری را خواهید داشت و همیشه زیبا و سالم باقی می‌مانید. 

کجا لیپوماتیک انجام دهیم؟ 

توجه داشته باشید انجام این روش چربی‌زدایی بسیار مهم است زیرا در صورتی که پزشک معالج شما اطلاعات و دانش کافی داشته باشد، بدون هیچ دردسر، ناراحتی و نارضایتی شما را لاغرتر از قبل می‌کند.
 متاسفانه پزشکان زیادی در حوزه زیبایی کار می‌کنند اما همه آنها نمی‌توانند لیپوماتیک با کیفیتی انجام دهند و چربی‌های شما را به خوبی خالی کنند. براساس نظرسنجی‌های جمع‌آوری شده دکتر مروتی یکی از بهترین پزشکان در حوزه لیپوماتیک شناخته شده که این روش را با دستگاه پال به خوبی انجام می‌دهد. 
دستگاه پال یکی از بهترین دستگاه‌ها برای تخلیه چربی است که طرفداران بسیاری دارد و دکتر مروتی به خوبی با این دستگاه کار می‌کند. این پزشک حاذق در زمینه جراحی تخصصی زیبایی و لاغری تجربه خوبی دارد و توانسته فراتر از سایر پزشکان حاضر در عرصه زیبایی قدم بردارد. 
خبر خوب اینکه که بسیاری از بیماران دکتر مروتی از عملکرد و نتیجه جراحی خود نهایت رضایت را دارند. در آخر اینکه برای لاغری و خوش اندامی خود می‌توانید از روش لیپوماتیک استفاده کنید که توسط پزشکی حاذق و ماهر انجام می‌شود. برای دیدن نمونه جراحی ها حتما از صفحه اینستاگرام دکتر علی اکبر مروتی دیدن تمایید.