فهرست:

آشنایی با مهارت هیرکات 
آموزش ساده‌ترین روش هیرکات
بهترین سالن زیبایی برای آموزش هیرکات

متاسفانه در حال حاضر بیشتر سالن‌های زیبایی تابلویی با عنوان آموزشگاه زیبایی نیز بر روی دیوار ورودی خود نصب کرده‌اند و مدعی ارائه بهترین آموزش‌ها هستند. اما بدون شک نمی‌توان تمام این آموزشگا‌ه‌ها را جزء بهترین سالن‌ها و آموزشگاه‌های زیبایی در نظر گرفت. توصیه می‌کنیم برای یادگیری هر یک از هنرهای مربوط به زیبایی به سراغ آموزشگاهی بروید که به صورت تخصصی بر روی همان موضوع فعالیت دارد. برای مثال اگر به دنبال آموزشگاهی برای یادگیری هیرکات هستید، بهتر است سالن زیبایی را انتخاب کنید که به طور تخصصی بر روی این موضوع فعالیت دارد و آوازه خوبی در مورد آموزش هیرکات کسب کرده است. سالن زیبایی ره آفرین یکی از بهترین سالن‌های فعال در زمینه آموزش هیرکات محسوب می‌شود که می‌تواند بهترین خدمات را در اختیار شما قرار دهد. 

سالن زیبایی ره آفرین

آشنایی با مهارت هیرکات 

مو یکی از ارکان اصلی در زیبایی افراد است. در واقع بعد از چهره و دندان‌ها می‌توان گفت مو بیشترین تاثیر را بر روی زیبایی ظاهری افراد دارد. بنابراین هیرکات یکی از مشاغل درآمدزایی است که همیشه متقاضیان زیادی دارد. 
پس اگر به هنر و زیبایی‌های ظاهری علاقه‌مند هستید و به دنبال روشی برای کسب درآمد می‌گردید، هیرکات گزینه خوبی خواهد بود. البته هیرکات نیز همانند سایر هنرهای مربوط به زیبایی افراد، به دانش و مهارت کافی نیاز دارد و هر کسی نمی‌تواند موی مشتریان خود را با خوبی یا مدل‌دار کوتاه کند. 
از این رو برای اینکه بتوانید در این حوزه زیبایی شغلی کسب کنید و به درآمد برسید، توصیه می‌کنیم از آموزشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی معتبر استفاده کنید. هیرکات مهارتی است که برای تسلط بر آن نیاز به زمان، تمرین و صبر داریم. 
قبل از اجرای استادانه عملیات هیرکات، باید مجموعه‌ای از مهارت‌های اساسی را کسب کنید. برای مثال باید بتوانید موهای فرد مورد نظر را به 5 تا 7 قسمت تقسیم کنید. در ادامه برای موفقیت ظاهری یک لایه از مو باید برش صاف و قابل قبولی داشته باشید. 
همچنین کادربندی صورت نیز بسیار مهم است. برای مثال اگر مشتری شما هیرکات چتری می‌پسندد باید طوری کادربندی داشته باشید که صورت او زیباتر و بهتر از قبل به نظر برسد. گذشته از این نکات، اصلاح موهایی که هیرکات نامرتب دارند نیز یکی دیگر از مهارت‌های مهم شما در یادگیری هیرکات خواهد بود. 

آشنایی با مهارت هیرکات 

آموزش ساده‌ترین روش هیرکات

برای اینکه موهای مشتری خود را به خوبی کوتاه کنید در ابتدا باید موها را خیس کنید. شما می‌توانید یک بطری اسپری را با آب گرم پر کنید. توجه داشته باشید موها باید مربوط باشند نه اینکه از آب چکه کنند. بنابراین کافی است موها را با آب به صورت قطره‌ای خیس کنید. 
از یک شانه دندانی ظریف برای باز کردن موهای خیس استفاده کنید. بهتر است با احتیاط گره‌های ایجاد شده را از لابه لای موها از بین ببرید. توجه داشته باشید بطری اسپری را در نزدیکی خود نگه‌دارید و بعد از هر بار خشک شدن موها آنها را دوباره خیس کنید. 
در این مرحله باید موها را به 5 قسمت تقسیم کنید. موهای مشتریانی که موی نازک دارند را به 5 قسمت تقسیم کنید و کسانی که موهای بیشتری دارند، باید موهایشان به 7 قسمت تقسیم شود. برای تقسیم‌بندی موها طبق مراحل زیر پیش بروید: 

  • موها را در مرکز سر تقسیم کنید. این تقسیم‌بندی باید از بالای پیشانی تا پایین جمجمه ادامه داشته باشد. 
  • موها را به صورت افقی در بالای گوش تقسیم کنید. هر بخش تقسیم شده را بپیچانید و آن را با یک گیره موی بزرگ محکم ببندید. 
  • موها را در قسمت پایین گوش تقسیم کنید. این قسمت‌ها در پایین جمجمه خواهند بود. هر بخش را بپیچانید و آن را با یک گیره موی بزرگ محکم کنید. 
  • مطمئن شوید که قسمت‌های تقسیم شده مو در سمت راست و چپ یکسان هستند. 

بخش‌های پر حجم مو را به 7 قسمت تقسیم کنید 

موهای ضخیم را به 7 قسمت تقسیم کنید. برخی از مشتریان ممکن است موهایی ضخیم داشته باشند، آنها را به 7 قسمت تقسیم کنید: 

  • قسمت بالایی
  • سمت راست
  • سمت چپ 
  • تاج راست
  • تاج چپ 
  • پشت گردن راست
  • پشت گردن چپ 
  • یک قسمت نازک در خط موی جلویی 

آموزش ساده‌ترین روش هیرکات

با جدا کردن موها در یک خط مستقیم از پشت یک گوش تا پشت گوش دیگر، هیرکات را آغاز کنید. در هر طرف سر در امتداد برآمدگی قسمت را جدا کنید. این قسمت باید به طور تقریبی 4 انگشت بالاتر از بالای گوش باشد. در واقع شما با این کار موهای بالای سر را جدا خواهید کرد. 
موها را به سمت بالای سر شانه کنید، بپیچانید و با گیره محکم کنید. موهای سمت چپ و راست سر را شانه کنید، بپیچانید و ببندید. موها را از مرکز تاج سر تا قسمت پایین تقسیم کنید. به منظور جدا کردن قسمت‌های چپ و راست تاج سر، موها را به صورت افقی از پشت گوش تا قسمت مرکزی تقسیم کنید. 
دو قسمت ایجاد شده را شانه کنید، بچرخانید و گیره بزنید. موهای باقیمانده در پشت گردن را به 2 قسمت چپ و راست تقسیم کنید، شانه بزنید و هیرکات را انجام دهید. 

هیرکات را شروع کنید 

بعد از تقسیم‌بندی صحیح و کامل موی مشتری نوبت به شروع هیرکات می‌رسد. قسمت پایین موها را باز کنید. بخش کوچکی از مو را در مرکز قسمت پایینی جمع کنید. طول یا قد لایه زیرین را مشخص کنید. به یاد داشته باشید هر چه مو کوتاه‌تر باشد تفاوت بین لایه‌ها باید کمتر باشد. 
در این مرحله شما باید هیرکات نهایی را محتاطانه و طبق اندازه‌ای که در نظر گرفته‌اید آغاز کنید. به نوبت لایه‌های مو را باز کنید و محتاطانه آنها را قیچی بزنید. در نهایت اینکه امیدواریم بتوانید طبق خواسته مشتری خود موهای او را کوتاه کنید. 

بهترین سالن زیبایی برای آموزش هیرکات 

بهترین سالن زیبایی برای آموزش هیرکات 

شاید با کمک این راهنمای خلاصه بتوانید نحوه تقسیم کردن موها و آغاز هیرکات را یاد بگیرید اما عملیات هیرکات بسیار پیچیده‌تر از این حرف‌ها خواهد بود. بنابراین شما به آموزشی تخصصی‌تری در این حوزه نیاز دارید. به زبان ساده در این راهنما ما به صورت جزئی به هیرکات اشاره کردیم. 
اما برای یادگیری کامل این مهارت و کسب درآمد از آن، بهتر است یک سالن زیبایی را انتخاب کنید که بتواند هیرکات را به شما آموزش دهد. سالن زیبایی ره آفرین یکی از مناسب‌ترین آموزشگاه‌ها در حوزه هیرکات است که انواع خدمات آموزشی مورد نظر شما را با بهترین قیمت در اختیارتان قرار می‌دهد. 
آموزش هیرکات آموزشگاه و سالن زیبایی ره آفرین طی چندین دوره متفاوت اجرا می‌شود که در هر یک از این دوره‌ها تخصص‌های جداگانه‌ای را در زمینه هیرکات در اختیارتان قرار می‌دهند. کوتاهی صفر تا 100 برای افراد مبتدی و حتی متخصص مناسب خواهد بود. سایر خدمات آموزشی مربوط به هیرکات این سالن عبارت هستند از: 

  • آموزش هیرکات از روی انواع تصاویر 
  • آموزش هیرکات کودکان 
  • آموزش هیرکات با موزر 
  • امکان تمرین 20 مدل هیرکات آموزشی روی سر مانکن براساس ژورنال 
  • آموزش هیرکات و کار کردن با تیغ 
  • آموزش هیرکات با قیچی 
  • آموزش انواع چتری‌ها 
  • آموزش انواع پیتاژ 

در آخر اگر به هیرکات علاقه‌مند هستید و دوست دارید این مهارت پردرآمد را بیاموزید همین حالا با تیم متخصص آموزشی سالن زیبایی ره آفرین تماس بگیرید. کافی است برای شرکت در دوره‌های آموزشی آنها ثبت‌نام کنید.