فهرست:

روش‌های پیوند مغز و استخوان ایمپلنت
چگونگی پیوند مغز و استتخوان ایمپلنت
بازسازی سه بعدی استخوان فک در زمان ایمپلنت
مزایای استفاده از بازسازی سه بعدی استخوان فک در زمان ایمپلنت
سخن پایانی

بعد از افتادن یا از دست دادن دندان به هر دلیلی، می‌بایست به طریقی جای خالی آن را پر کرد. ایمپلنت دندان یکی از روش‌های امن و مطئمن است که می‌توان از آن استفاده کرد و جای خالی دندان از دست رفته را پر نمود. اگر برای پر کردن جای خالی دندان دیر اقدام کنید، ممکن است استخوان فک شما تحلیل رود و در زمان اجرا کردن ایمپلمنت نیاز به پیوند استخوان باشد. پیوند استخوان می‌تواند باعث مقاوم شدم فک شما شود تا ایمپلنت بتواند خوب جوش بخورد و بتواند در استخوان فک جایگاه خوبی داشته باشد. اگر استخوان فک مقاوم نباشد و شما ایمپلنت را اجرایی کنید، بعد از گذشت مدتی می‌توان شاهد افتادن یا شل شدن ایمپلنت بود.

پیوند مغز و استخوان ایمپلنت توسط دکتر عزیز گشاده رو

روش‌های پیوند مغز و استخوان ایمپلنت

برای اجرای پیوند استخوان در فک می‌بایست در ابتدا به شرایط خود و فک توجه شود تا بهترین روش را بتوان انتخاب کرد. روش‌هایی که در پیوند مغز و استخوان ایمپلنت می‌توان در پیش گرفت به شرح زیر است.
•    اتوگرافت: یکی از روش‌های پیوند است که استخوان مورد نیاز از بافت بدن خود بیمار تهیه می‌شود.
•    زنوگرافت: در این روش مواد مورد نیاز از بانک بافت حیوانات تهیه می‌گردد.
•    آلوگرافت: روشی که در آن مواد مورد نیاز از بانک بافت انسان تهیه می‌شود.
•    آلوپلاستیک: در این روش مواد مورد استفاده مصنوعی هستند.

چگونگی پیوند مغز و استتخوان ایمپلنت

در زمان اجرای پیوند مغز و استخوان ایمپلنت باید دانست که نحوه قرارگیری مواد بر روی استخوان فک به صورت داربست قرار می‌گیرد و بافت استخوان را بازسازی می‌کنند. بعد از اطلاع از این موضوع، دندان‌پزشک بی‌حسی را به نقطه موردنیاز تزریق می‌کند و بعد از آن، برشی مناسب بر روی بافت لثه ایجاد می‌شود تا مواد مورد نیاز برای پیوند مغز و استخوان را در آنجا قرار داد. قبل از قرار دادن مواد می‌بایست منطقه‌ای که باز شده است ضدعفونی گردد و بعد از این مرحله، مواد مورد نیاز قرار داده می‌شود. سپس یک غشا بر روی مواد قرار داده شده گذاشه ه می‌شود. در مرحله آخر بافت لثه بخیه خورده می‌شود و بیمار وارد مرحله دوره نقاهت می‌شود تا بعد از بهبودی کامل، ایمپلنت اجرایی شود.

پیوند مغز و استخوان ایمپلنت

بازسازی سه بعدی استخوان فک در زمان ایمپلنت

بازسازی استخوان فک پایین با مشکلات بسیاری بالا است. در این راستا می‌توان از بازسازی سه بعدی بهره برد. در این شرایط می‌توان برای ساخت پروتز سفارشی از بازسازی سه بعدی بهره برد. ایمپلنت تیتانیوم می‌تواند از بازسازی سه بعدی کمک بگیرد و با توجه به شرایط بیمار، ابعاد حجم قسمتی که آسیب دیده است می‌توان طراحی را انجام داد. زمانی که از این روش استفاده می‌کنیم می‌توانیم میزان و نحوه دقیق پوشاندن بهتر استخوان فک را درنظر گرفت و آن را طراحی کرد که در ادامه مشکلی برای بیمار ایجاد نشود. در بازسازی یه بعدی یا ساخت افزودنی از کامپیوتر استفاده می‌شود تا بتوان در زمان بازسازی استخوان فک از روش مناسب و بهینه‌ای بهره برد. 
تقارن در فک از اهمیت بالایی برخودار است و باید در زمان پیوند مغز و استخوان به آن توجه شود. زمانی که از بازسازی سه بعدی استفاده می‌کنیم از این مشکل به دور خواهیم بود. بازسازی سه بعدی انفرادی است و برای هر فرد به صورت شخصی استفاده و طراحی می‌شود. بعد از بازسازی سه بعدی می‌توان بر روی مدل آناتومیک قرار داد و محل دقیق و مناسب پیوند را به شما ارائه می‌دهد. 

مزایای استفاده از بازسازی سه بعدی استخوان فک در زمان ایمپلنت

زمانی که از بازسازی سه بعدی استفاده می‌کنیم می‌توانیم از مزایای بسیاری برخوردار شویم. اگر پیوند استخوان پیچیده باشد می‌توان بعد از استفاده از بازسازی سه بعدی به راحتی پیوند استخوان را اجرایی کرد و بدون دردسر پیوند مغز و استخوان را انجام داد. همچنین شرایط برای اجرای بازسازی سه بعدی شخصی فراهم است و با توجه به آناتومی هر فرد می‌توان از آنها بهره برد. در مدت زمان کم می‌توان نتایج را استخراج کرد و به نتیجه مطلوب رسید و پیوند مغز و استخوان را انجام داد.

پیوند مغز و استخوان ایمپلنت در الهیه

سخن پایانی

دکتر گشاده‌رو یکی از باتجربه‌ترین دندان‌پزشکان در زمینه پیوند استخوان و انجام ایمپلنت است که می‌توان بدون درد و در کمال آرامش این روش درمانی و زیبایی را در کنار ایشان تجربه کرد. پیوند استخوان روشی حساس و تخصصی است که ممکن است مشکلان بسیاری را برای شما به وجود آورد. اما اگر دندان‌پزشک شما باتجربه و حازق باشد کمترین مشکل و عارضه‌ای برای شما ایجاد نخواهد شد. بهره بردن از بازسازی یه بعدی نیز یکی دیگر مزایایی است که می‌توان در مطب دکتر گشاده‌رو از آن بهره برد و در زمان کمی به نتیجه دلخواه رسید.
•    نشانی: تهران - الهیه - تقاطع کوچه دشتی با عظیمی - پلاک ۴ - ساختمان آرمه کامپلکس - طبقه ۶  
•    شماره تماس: 02126606157
•    آدرس اینستاگرام: dr_aziz_goshaderoo