حرکات اصلاحی چیست

 

حرکات اصلاحی، دانشی هست که هدف شناسایی، آموزش، پیشگیری و بهبود و اصلاح ناهنجاری های وضعیتی بدن و عادت حرکتی افراد است.
این ناهنجاری که داریم راجب آن صحبت می کنیم یکسری علل و عوامل دارد:
مثلا بعضی از آنها ژنتیکی و مادرزادی هستند.یسری بخاطر بیماری ها و صدماتی که در سیستم عصبی و عضلانی ایجاد شده بوجود میان مثل کسانی که قطع عضو میشوند یا معلولیت جسمی دارند.
اون چیزی که همه و ما باهاش سرو کار داریم در تمرینات اصلاحی، فقر حرکتی و عدم حرکتی که منجر به ضعف عضلات میشه.
حرکات اصلاحی برای ارتقا و تقویت عضلاتی که در آینده دچار عدم تعادل عضلانی میشوند.
و افرادی که مشکلاتی مانند کایفوزیست، لوردوزیست، کف پای صاف، سر به جلو، قوز اینها جمعیت هایی هستند که ما به آنها بیمار نمیگیم، آنها ضعف دارن در عضلاتشان و تعادل عضلاتشان از لحاظ طول، قدرت و اکتیوشن بهم خورده ما به افراد میگیم افرادی که ضعف دارند و این افراد در حیطه حرکات اصلاحی میان و ما سعی میکنیم با تمریناتی که بهشون میدیم اون تعادل رو بهشون برگردونیم.
اخیرا نکته ای رو خوندم که میگه وقتی که شما یه کاری رو به صورت تکراری انجام میدید و یا یه پوزیشن و وضعیت بدنی رو طولانی مدت حفظ میکنید، این خودش باعث به وجود اومدن ناهنجاری میشه، مثلا عادت های نامناسبی که ما در ایستادن هامون داریم، در راه رفتامون داریم و یا حمل اشیا و بعضی از افراد هم بخاطر شغلی که دارن مجبورن ساعت های طولانی پشت میز بشینن و حتی افزایش وزن هم خودش عاملی است برای این مشکل.
اینها خودشون به دنبالشون یک سری ناهنجاری رو به وجود میارن و اون ناهنجاری ها بوجود اومد در واقع میشه گفت که اینها چیزی نیستند جز برهم خوردن تعادل عضلانی.یعنی یک سری از عضلات در اثر ناهنجاری ها اکتیوشن میشن.در واقع پیامی که از عصب به عضله میاد توی آنها افزایش پیدا میکند و ما بهشون میگیم اصتلاحا عضلاتش دچار تایتنس شدن.
یسری از درواقع عضلات تایتنس، پیامی که از عصب میاد بهشون کاهش پیدا میکنه.
ما با حرکات اصلاحی میخوایم این ماسلین بالانس رو در واقع اصلاحش کنیم یعنی یه تمریناتی بدیم که بیایم اول عضلاتی که دچار تایتنس شده، فشار رو از روش برداریم و اون عضله که باعث ضعف شده رو فشار رو از روش برداریم و اون عضله که دچار ضعف شده رو تقویتش کنیم.
وقتی ما بتونیم در واقع اینو درستش بکنیم، اون عدم تعادل عضلانیش رو میتونیم از بین ببریم.