فهرست:

کلاس بادی اتک
مراحل اجرای بادی اتک
لوازم مورد نیاز برای ورزش بادی اتک
حرکات موجود در بادی اتک
سخن پایانی

یکی از برنامه‌های ایجاد تناسب اندام در کنار دیگر آیتم‌ها، ورزش بادی اتک به‌حساب می‌آید. این برنامه تناسب اندام که از سوی شرکت لس میلس ابداع و طراحی شده است توانایی ایجاد عضله و کاهش وزن در فرد را دارد. کلاس‌های بادی اتک پرشور و پر انرژی هستند و می‌توانند علاوه‌بر ایجاد استقامت در بدن، شادی و نشاط را به فرد هدیه دهند. زمانی که تمام حرکات بادی اتک اجرا می‌گردد، تمام نیازهای بدن برآورده می‌شود. چه حرفه‌ای باشید و چه مبتدی می‌توانید از حرکات ترکیبی بادی اتک لذت ببرید. در این ورزش، حرکات پرتحرک مثل دو، با حرکات قدرتی ادغام شده است تا ترکیبی بی‌نظیر ایجاد گردد.

مکمل آمینو اسید بادی اتک

کلاس بادی اتک

برای اجرای ورزش بادی اتک می‌بایست از 15 آهنگ پرانرژی و محرک استفاده شود. حرکات با آهنگ‌ها مرتبط هستند که در برخی قسمت‌ها آهسته و در برخی قسمت‌ها می‌توان شاهد تحرک بالا و شدید بود. البته از سال 2015 ورژن جدید این ورزش ارائه شد که با 11 آهنگ اجرا می‌شود. در برخی از قسمت‌ها که ریتم آهنگ آهسته و آرام است، بدن فرصتی مناسب برای ریکاوری به دست می‌آورد. برای اجرای ورزش بادی اتک 55، 45 یا 30 دقیقه زمان لازم است تا بتوانید اجرایی اصولی و پرشور داشته باشید. در این زمان شما می‌توانید حدود 730 کالری بسوزانید.

مراحل اجرای بادی اتک

برای اجرای این ورزش پرشور با سوخت‌وساز بالا، لازم است تا مراحل آن را با دقت و توجه اجرا کنید. مراحل انجام بادی اتک به شرح زیر هستند:

  • گرم کردن: آهنگی ملایم برای اجرای حرکات ساده که باعث گرم شدن بدن گردد.
  • آماده‌سازی: در این مرحله بدن با ریتم آهنگ اوج می‌گیرد تا برای حرکات ایروبیک آماده گردد.
  • ایروبیک: مرحله‌ای قبل از اوج اول که می‌تواند آماده سازی مناسبی برای بالا رفتن آدرنالین باشد.
  • پلایومتریک: اول اوج در بادی اتک این مرحله به‌حسب می‌آید که تمرینات پلایومتریک با شدت بالا و سخت اجرا می‌شود.
  • تقویت بالاتنه: در این مرحله باید بدن ریکاوری گردد و تمرکز آهنگ بر روی بالاتنه می‌رود تا سرشانه، سینه و... تقویت شوند.
  • دو: باید در این قسمت بدن شل و آماده حرکات قدرتی و سخت شود.
  • چابکی: سرعت بالا می‌رود تا بدن آماده فاز دوم تحرک شود.
  • اینتروال: در این مرحله باید با حرکات هوازی بدن را ریکاوری کنید تا وارد مرحله اوج دوم شوید.
  • قدرت: دومین اوج در این قسمت است تا بدن به چالش کشیده شود که حرکات بسیار سخت و قدرتی هستند.
  • تقویت پایین‌تنه: باید ضربان قلب پایین آید و فرم مناسبی را در قسمت پایین‌تنه ایجاد کنیم.
  • سرد کردن: حال نوبت سرد کردن است که حرکاتی برای سرد شدن بدن اجرا می‌شود و پایان.

لوازم مورد نیاز برای ورزش بادی اتک

برای سرد کردن یا حرکات مربوط به تقویت بالاتنه و قسمت میانی باید تشک یا زیر‌انداز وجود داشته باشد که این وسیله را باید با خود همراه داشته باشید و در صورت لزوم آن را مورد استفاده قرار دهید. کتانی مناسب و استاندارد شما را در اجرای اصولی و همچنین عدم خستگی یاری می‌دهد. بطری آب یکی از نیازهای اساسی است و باید حتما از آب برای ریکاوری بدن استفاده کنید. استفاده از حوله نیز می‌تواند به شما کمک کند تا تعریق صورت گرفته باعث اذیت شدن شما نگردد. لباسی برای بادی اتک انتخاب کنید که مناسب بدن شما باشد و احساس راحتی در آن داشته باشید.

حرکات موجود در بادی اتک

در بادی اتک ما شاهد حرکات هوازی، قدرتی و ورزشی هستیم که با هم ادغام شده‌اند و سطح آدرنالین را به شدت بالا می‌برند. در این ورزش حرکاتی نظیر اسنو برد، زانو بلند تا سینه، تمرین پله، کرانچ، پروانه، استپ تاچ یا گام به بغل، لگد زدن، اسکیت، پلانک، شنا، لانگز، پرش، کوهنوردی و... را شاهد هستیم. برای اجرای حرکات نگران ندانستن شرایط و ضوابط نباشید؛ چراکه مربی به خوبی حرکات را برای شما توضیح می‌دهد و در حین اجرای آنها به شما توجه می‌کند تا حرکات را به درستی اجرا کنید.

سخن پایانی

یکی از ورزش‌های پرتحرک و کالری‌سوز که می‌تواند در هر جلسه حدود 730 کالری از شما بگیرد، بادب اتک‌ است. در این ورزش باید آهنگ‌هایی مخصوص تمرینات مربوطه را اجرا کنید. 11 آهنگ شاد و مفرح که برخی با ریتم تند و برخی ملایم هستند. دو اوج در بین آهنگ‌ها وجود دارد که بدن شما را به چالش می‌کشاند. برخی قسمت‌ها به منظور ریکاوری بدن و کاهش ضربان قلب درنظر گرفته شده‌اند و برخی حرکات برای ایجاد عضله در بالاتنه و پایین‌تنه طراحی شده‌اند. در مجموعه ورزشی بهشت می‌توانید این ورزش محرک و هیجان‌انگیز را به بهترین نحو اجرا کنید و از تناسب اندام خود لذت ببرید. برای مراجعه حضوری می‌توانید به آدرس مقدس اردبیلی، جنب قنادی زعفرانیه، شادیانه میرشریفی، پلاک ۱۱ یا خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک وی، روبروی رستوران لوکس طلایی، کوچه میر شریفی، پلاک ۱۱ بروید.
•    شماره تماس : 22657710-021   /   22657570-021      
•    آدرس اینستاگرام : Eden.gym