انگل تراپی یک امر ضروری برای تمام حیوانات خانگی است. به همین دلیل افراد باید حیوانات خود را برای معاینات دوره‌ای نزد دامپزشک ببرند تا در صورت وجود هرگونه مشکل، ایرادات آنها درمان شود. توجه داشته باشید بعضی از انگل‌های حیوانات امکان دارد به بدن انسان هم منتقل شود. انگل‌ها در حیوانات به دو شکل داخلی و خارجی هستند که برای درمان آنها می‌توانید حیوانات خانگی خود را به کلینیگ دامپزشکی و پت شاپ آفاق ببرید. توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان خودسرانه داروهای انگل تراپی را برای حیوانات خود خریداری نکنید؛ مگر اینکه از یک دامپزشک متخصص مشاوره گرفته باشید. 

بهترین کلینیک دامپزشکی در آیت الله کاشانی

تشخیص انگل تراپی در کلینیک دامپزشکی آفاق

به طورکلی براساس گفته دامپزشکان انگل‌ها به دو دسته کلی که شامل انگل‌های داخلی مانند انگل روده، انگل خارجی مانند کک، ساس یا کنه هستند، تقسیم می‌شوند. این انگل‌ها هرکدام علائم بخصوص خود را دارند که در صورت بروز هرکدام از آنها، باید حیوان را سریعا برای انگل تراپی به دامپزشکی انتقال دهید. اگر حیوان خانگی شما دچار استفراغ، یبوست یا اسهال شدید، دمای بدن پایین و مدفوع خونی شد؛ یعنی دچار انگل‌های داخلی شده است که باید سریعا درمان شود؛ در غیر اینصورت امکان دارد به بدن انسان هم سرایت کند.
انگل‌های خارجی، به صورت کرم یا حشرات ریز برروی پوست یا موی حیوانات زندگی می‌کنند. اگر حیوان شما دچار خارش شدید و یا ریزش مو شدند، باید سریعا برای درمان و انگل تراپی به کلینک دامپزشکی مراجعه کنید تا با استفاده از مراقبت‌ها و درمان‌های لازم، بتوان انگل‌های خارجی را از روی پوست بدن حیوانات خارج کرد. حیوانات گوشت‌خوار مانند گربه و سگ، باید هرماه برای انگل‌تراپی به کلینیک مراجعه کنند؛ چراکه حیوانات گوشتخوار در مقایسه با سایر حیوانات بیشتر به این مشکلات دچار می‌شوند.

طریقه انگل تراپی در کلینیک دامپزشکی آفاق

انگل تراپی معمولا توسط میکروسکوپ تشخیص داده می‌شود. در کلینیک دامپزشکی علاوه بر معاینات میکرسکوپی از آزمایشات خون هم استفاده می‌کنند تا نوع انگل به درستی شناخته شود تا بهترین درمان برای آن تجویز شود. برای تشخیص کرم‌های قلب معمولا عکسبرداری هم در کنار معاینات دیگر است. اگر حیوانات شما دچار انگل یا کرم‌های نواری شده باشند، باید مدفوع آنها آزمایش شود. در کلینیک دامپزشکی آفاق انگل تراپی براساس نوع سن، بیماری و همچنین محل زندگی حیوان صورت می‌گیرد. 
توجه داشته باشید گربه و سگ‌ها تا سن 6 ماهگی باید هر دو هفته یک بار انگل زدایی شوند و در سن بزرگسالی در سال باید دوباره برای انگل تراپی آنها را به کلینیک ببرید. 
اگر می‌خواهید که حیوانات شما دچار انگل نشوند بهتر است، هر چهارماه یک بار روش انگل تراپی را انجام دهید. توجه داشته باشید اکثر کرم‌ها و انگل‌ها هیچ علائمی نشان نمی‌دهند؛ به همین دلیل شما باید معاینات انگل تراپی حیوانات خانگی را به طور منظم انجام دهید.

چرا باید برای حیوانات از انگل تراپی استفاده کنیم؟

•    انگل تراپی از بیمارهای خطرناک در حیوانات جلوگیری می‌کند.
•    با استفاده از انگل تراپی می‌توانید سیستم دفاعی بدن حیوانات خانگی خود قوی کنید.
•    برخی از انگل‌ها بین انسان و حیوان مشترک است و معمولا اکثر آنها علائمی ندارند به همین دلیل باید انگل تراپی در زمان‌های تعیین شده انجام بگیرد.
•    اگر انگل در حیوانات خانگی تشخیص داده نشوند، می‌تواند به مرگ حیوان خانگی شما منجر شود.
•    انگل تراپی هم برای پیشگیری و هم برای درمان بیماری‌های حیوانات خانگی مفید است.

علائم شایع انگل در حیوانات خانگی

اگر انگل به صورت داخلی باشد و خیلی پیشروی کرده باشد امکان دارد حیوانات خانگی علائمی مانند موارد زیر داشته باشند.
و    برخی از انگل‌ها به صورت واضح در مدفوع حیوانات دیده می‌شود.
•    سعی کنید هرروز موهای حیوانات خانگی خود را چک کنید، چون بعضی از انگل‌ها خارجی هستند.
•    اگر حیوانات شما مرتب باسن خود را به زمین می‌کشد، متاسفانه دچار انگل شده است.
•    در برخی مواقع انگل در روده یا سینه بسیار پیشروی می‌کند و باعث استفراغ حیوانات می‌شود که معمولا در استفراغ کرم‌های ریز دیده می‌شود.
•    ضعف و کاهش وزن و همچنین بزرگ شدن شکم از علائم شایع انگل‌های داخلی در حیوانات داخلی خواهد بود.

انگل تراپی حیوانات در غرب تهران

سخن پایانی

برای انگل تراپی حیوانات خانگی خود، می‌توانید به کلینیک دامپزشکی و پت شاپ آفاق مراجعه کرده و با استفاده از تکنیک‌های روز دنیا حیوانات خود را در کم‌ترین زمان ممکن درمان کنید. آدرس کلینیک در خیابان آیت الله کاشانی، خیابان دویست ایستگاه، خیابان کیهان، نبش کوچه دوم نیهان، پلاک 19 واقع شده است. همچنین برای مشاوره و رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌های 02144178123 یا 09120205010 تماس حاصل فرمایید. با مراجعه کردن به پیچ کلینیک با آدرس afagh_vetclinicc می‌توانید از نکات و مشاوره‌های دامپزشک‌های این مجموعه نهایت استفاده را کنید. کلینیک دامپزشکی و پت شاپ آفاق از شنبه الی جمعه از ساعت 10 الی 22 پذیرای ویزیت حیوانات خانگی شما است.