شستشوی گل ابریشم و دستباف با دستگاه مخصوص، یکی از روش‌های بهداشتی و مؤثر برای این نوع فرش‌ها است. با توجه به ظاهری شگفت‌انگیز و زیبایی که فرش‌های دستباف دارند، مراقبت و شستشوی صحیح آن‌ها بسیار مهم است. در این روش شستشوی فرش، از دستگاه‌های خاصی استفاده می‌شود که مواد شوینده را به آب اضافه کرده و با استفاده از فشار بخار، فرش را شستشو می‌دهند. این روش شستشوی فرش، به دلیل نداشتن مواد شوینده شیمیایی، برای فرش‌های حساس و دارای گل ابریشم بسیار مناسب است.

بهترین قالیشویی در تهران با ارسال سریع

نحوه شستشوی گل ابریشم و دستباف در قالیشویی عابدینی

استفاده از دستگاه مخصوص برای شستشوی گل ابریشم و دستباف، به دلیل داشتن تکنولوژی پیشرفته و قابلیت پاکسازی بهتر، توصیه می‌شود. همچنین، به دلیل حساسیت فیبر ابریشمی، توصیه می‌شود که این کار توسط افراد متخصص و با تجربه انجام شود.

  • مراحل اولیه شستشو

شستشوی گل ابریشم و دستباف با دستگاه مخصوص نیاز به رعایت مراحل اولیه دارد. برای شروع فرش باید از هر گونه ذرات خارجی مثل گرد و غبار و مو‌های حیوانات پاک شود. برای این منظور می‌توان از مکنده فرش استفاده کرد. در ادامه فرش باید به آرامی با آب شسته شود تا هر گونه لکه و آلودگی اولیه از فرش خارج گردد.

  • استفاده از دستگاه مخصوص

پس از پاکسازی اولیه فرش، می‌توان از دستگاه مخصوص استفاده کرد. این دستگاه با استفاده از آب و شامپو، فرش را به طور کامل شستشو می‌دهد. برای استفاده از دستگاه، فرش باید به دستگاه متصل شده و شامپو روی آن ریخته شود. سپس دستگاه را روشن کرده و به آرامی روی فرش حرکت داد. پس از اتمام شستشو، فرش باید با آب شسته شده و به آرامی خشک شود.
در آخر پرسنل حاضر در کارخانه قالیشویی عابدینی با استفاده از دستگاه خشک کن، فرش را به طور کامل خشک می‌کنند. این دستگاه با استفاده از هوای گرم، فرش را به طور کامل خشک می‌کند و از ایجاد هرگونه خط و لکه بر روی فرش جلوگیری خواهد کرد.

راهنمای حفظ گل ابریشم و دستباف بعد از شستشو در قالیشویی عابدینی

اجازه دهید که گل ابریشم و دستباف به طور کامل خشک شوند. در صورتی که گل ابریشم و دستباف نیاز به خشک شدن سریع دارند، می‌توانید از فن‌های خشک‌کننده استفاده کنید. در صورتی که گل‌های ابریشم و دستباف به طور کامل خشک نشوند، ممکن است باعث رشد قارچ و باکتری شوند. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است آن‌ها را در محیطی خشک و خنک نگه دارید.
برای جلوگیری از ایجاد لکه در گل ابریشم و دستباف، بهتر است از مواد شوینده با خاصیت قوی استفاده کنید. ضمناً بهتر است از آب گرم برای شستشو استفاده نمایید تا مواد شوینده بهتر عمل کنند. برای حفظ شکل و طرح گل ابریشم و دستباف، بهتر است آن‌ها را به صورت صاف و بدون هیچ چین و چروکی قرار دهید. در صورتی که چین و چروکی در گل ابریشم و دستباف وجود دارد، می‌توانید از بخار آب استفاده کنید تا آن‌ها را صاف نگه دارید.

نکات مهم در مورد شستشو گل ابریشم و دستباف در قالیشویی عابدینی

شستشوی فرش‌های گل ابریشم و دستباف با دستگاه مخصوص نیاز به رعایت یک سری نکات دارد. قبل از شستشو، باید برچسب فرش را بررسی کنید تا مطمئن شوید که فرش شما قابلیت شستشو با دستگاه مخصوص را دارد. برخی از فرش‌های گل ابریشمی نیاز به شستشوی حرفه‌ای دارند و ممکن است تحت تأثیر آب و شوینده‌ها آسیب ببینند. در صورت شک، بهتر است به یک متخصص تماس بگیرید.

بهترین قالیشویی در تهران برای فرش دستباف

سخن پایانی

استفاده از دستگاه مخصوص برای شستشوی گل ابریشم و دستباف مزایای بسیار زیادی دارد. استفاده از دستگاه مخصوص به دلیل داشتن برس‌های نرم و حساس، منجر به شستشوی بهتر و کامل‌تر گل ابریشم و دستباف می‌شود. قالیشویی عابدینی با داشتن کادری مجرب و متخصص در زمینه شستشو انواع قالی دستباف با دستگاه مخصوص به مشتریان خود اطمینان می‌دهد که فرش‌های آن‌ها با کیفیت بالا و بدون هیچ گونه آسیب دیدگی شسته خواهند شد. برای بهره‌گیری از خدمات کارخانه قالیشویی عابدینی می‌توانید از طریق شماره‌های زیر با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.
آدرس: سراسر تهران
شماره تماس: 02188379622/ 02126760105/ 02122171465/ 02122171522

وبسایت:ghalishoieabedini.ir