پالیش کردن دندان و بلیچینگ، دو فرآیند مهم در حفظ سلامت دندان‌‌ها هستند که به منظور پاک کردن پلاک و تارتار از روی دندان‌‌ها انجام می‌‌شوند. بلیچینگ، یکی از روش‌‌های متداول در دندانپزشکی بوده که به منظور حذف پلاک‌‌های سخت شده یا جرم که می‌‌توانند به دندان‌‌ها آسیب برسانند و باعث بروز بیماری‌‌های لثه شوند، استفاده می‌‌شود. از آنجاکه این فرآیند ممکن است سطح دندان‌‌ها را ناهموار کند، پالیش کردن دندان به منظور صاف کردن سطح آن‌ها انجام می‌‌شود. 

بهترین مرکز بلیچینگ دندان در فرشته

پولیش دندان 

با گذشت زمان پلاک و جرم می‌‌توانند روی دندان‌‌ها ایجاد شوند. پلاک لایه‌ای چسبنده است که باکتری‌‌ها از آن تغذیه می‌‌کنند و در فاصله زمانی کوتاهی به یک سطح سخت و غیرقابل حذف با مسواک زدن تبدیل می‌‌شود. در این شرایط جرمگیری تنها راه حل برای حذف آن است. پولیش کردن دندان، مرحله نهایی این فرآیند است که در آن لکه‌‌ها می‌‌توانند حذف شوند و دندان‌‌ها به حالت صیقلی و درخشان برگردند. 
هرچند پولیش کردن دندان ضروری نیست، اما این فرآیند می‌‌تواند به حذف لکه‌‌ها و باکتری‌‌هایی که روی سطح ریشه دندان‌‌ها وجود دارند و با جرمگیری معمولی قابل دسترسی نیستند، تاثیر بسزایی دارد. توصیه می‌‌شود حداقل هر شش ماه یک بار جرمگیری دندان انجام داد. لازم به ذکر است پولیش کردن نیز به دندان‌‌ها کمک می‌‌کند تا سفیدتر و درخشان‌‌تر به نظر برسند. معمولاً این فرآیند توسط متخصصان مجرب حاضر در مجموعه ویکتوری دنتال پس از هر جرمگیری به بهترین شکل انجام می‌‌شود.

زیبایی دندان ها با بلیچینگ در دندانپزشکی ویکتوری دنتال

با توجه به آنکه دو نوع لکه درونی و خارجی روی دندان وجود دارد؛ وجود لکه‌‌های درونی ناشی از برخی بیماری‌ها، مصرف بعضی از داروها یا مشکلاتی مانند نقص مینای دندان و عصب کشی است. لکه‌‌های خارجی لکه‌‌هایی هستند که به‌‌دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان و یا سیگار کشیدن ایجاد می‌‌‌شوند. لکه‌‌‌های سطحی را می‌‌‌توان با روش‌‌‌های متنوعی از جمله بلیچینگ حذف کرد. بلیچینگ دندان فقط برای حذف لکه‌‌های خارجی مفید است و نمی‌‌تواند لکه‌‌های درونی را برطرف کند. هزینه این روش درمانی نسبت به پولیش دندان بیشتر است. داشتن دندان‌‌های درخشان و صاف، یکی از مزایای بلیچینگ دندان است. این روش به دو صورت هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ انجام می‌شود که روش آفیس بلیچینگ در دندانپزشکی ویکتوری دنتال زیبایی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. هزینه بلیچینیگ در مطب بیشتر از بلیچینگ در خانه است؛ اما عوارض کمتر و طول عمر بیشتری دارد. اگر از دندان‌های خود به خوبی مراقبت کنید، بلیچینگ دندان تا 3 سال ماندگاری خواهد داشت.

انواع پولیش دندان در ویکتوری دنتال

پولیش دندان با استفاده از خمیرهای ویژه‌‌ای که "پروفیلکسی" نامیده می‌‌شوند، انجام می‌‌گیرد. برای پولیش کردن سطح دندان، این خمیر باید روی آن مالیده شود. مواد مورد استفاده در پولیش دندان دارای انواع متفاوتی هستند و برای حذف لکه‌‌ها و پلاک‌‌های دندانی، خمیرهایی با ذرات درشت‌‌تر استفاده می‌‌شوند تا لکه‌‌های دندان به طور کامل و سریعتر حذف شوند. یکی از معایب پولیش دندان این بوده که این خمیرها با داشتن قدرت سایش بالا، ممکن است بخشی از ساختار دندان را تخریب کرده و به بافت دندان آسیب برسانند.
 در حالت کلی خمیرهای پروفیلکسی دارای ذرات ‌ریزی هستند که سطح دندان را تمیز، براق و صیقلی کرده و حتی در مدت طولانی، باعث می‌‌شوند دندان‌‌ها سالم‌تر بمانند و کمتر پلاک و جرم روی آن‌ها تشکیل شود. لازم به ذکر است که پولیش کردن دندان با این خمیرها کاری زمان‌‌بر است. به‌طور کلی پولیش دندان شامل پولیش درمانی و پولیش زیبایی است.

سخن پایانی 

دندان پزشکی ویکتوری دنتال که تحت مدیریت دکتر مریم ولائی است، یکی از بهترین مراکز درمانی دندانپزشکی در منطقه محسوب می‌شود. این مرکز با استفاده از تجهیزات پیشرفته و کادری مجرب، خدمات کامل و جامع در حوزه درمان و بهداشت دهان و دندان ارائه می‌دهد. به‌‌طور کلی برتری و ارائه خدمات با کیفیت در دندان پزشکی ویکتوری دنتال با توجه به‌‌‌تخصص و تجربه دکتر مریم ولائی، این مرکز را به یکی از انتخاب‌‌های برتر در حوزه خدمات دندانپزشکی تبدیل می‌کند.
نشانی: فرشته، مریم شرقی، کوچه امین، ساختمان اس ام پی، طبقه ۳، واحد بی
شماره تماس: 02126295466 / 09128697005 / 09903030401
آدرس اینستاگرام:dr.m.valaei