با توسعه انواع روش‌های پزشکی و جراحی‌های زیبایی افراد می‌توانند سریع‌تر از گذشته به هیکل مورد نظر خود دست یابند. پیکرتراشی و لیپوساکشن 2 روش محبوب برای خلاص شدن از شر چربی‌های سرسخت بدن هستند. اما کدام یک از این روش‌ها برای شما بهتر خواهد بود؟ زمانی که صحبت از خلاص شدن از شر رسوبات چربی سرسخت و ناخواسته یا اصلاح فرم بدن می‌شود، پیکرتراشی و لیپوساکشن 2 مورد از موثرترین و محبوب‌ترین روش‌های پیشنهادی خواهند بود. این 2 روش هدف یکسانی دارند و برای تغییر فرم بدن و لاغری افراد به کار می‌روند. با این حال 2 تکنیک ذکر شده متفاوت هستند و نتیجه حاصل از آنها نیز متفاوت خواهد بود. با در نظر گرفتن تفاوت میان این 2 روش می‌توان بهترین تکنیک را انتخاب کرد. به منظور دستیابی به بهترین نتیجه مورد نظر باید در انتخاب جراح زیبایی خود دقت زیادی به خرج دهید. طبق آمار و گزارشات به دست آمده دکتر محمد امین سرشت یکی از بهترین جراحان زیبایی حاضر در حوزه پیکرتراشی و لیپوساکشن است که تا به امروز توانسته رضایت بسیاری از بیماران را جلب کند. 

پیکرتراشی در شمال تهران

پیکرتراشی چیست؟ 

شاید منجمد کردن چربی‌های اضافی بدن بیشتر شبیه به یک داستان علمی تخیلی به نظر برسد تا یک واقعیت علمی که توجه جراحان حرفه‌ای انجام می‌شود، اما در واقع با انجماد چربی‌های اضافی بدن یا گرم کردن آنها به طور دقیق و واضح می‌توان از شر چربی‌های ناخواسته بدن راحت شد. 
روش‌های زیادی برای از بین بردن چربی‌های بدن و کاهش خطرات مربوط به اضافه وزن وجود دارد. براساس آمار و گزارشات به دست آمده پیکرتراشی روش درمانی خیلی سختی نیست و دوره ریکاوری طولانی مدتی نخواهد داشت.
 به عبارت دیگر شما بعد از یک دوره کوتاه پس از پیکرتراشی می‌توانید به فعالیت‌های عادی روزانه خود ادامه دهید. می‌توان گفت پیکرتراشی یک روش ایمن و موثر برای از بین بردن چربی‌های اضافی بدن است که تا به امروز رضایت بیماران بسیاری را شامل می‌شود. 

لیپوساکشن چیست؟

اگر چه لیپوساکشن برای اولین بار در دهه 1920 و در فرانسه روی کار آمد اما تا دهه 1980 همچنان رواج نداشت. لیپوساکشن روشی جراحی است که با بیهوشی، برش و بخیه همراه خواهد بود. لیپوساکشن براساس فشار منفی و همانند مکیدن مایع از طریق نی انجام می‌شود. 
بد از جراح زیبایی مورد نظر خود را انتخاب کردید، در طول جراحی این پزشک حاذق برش‌های کوچکی بر روی قسمت‌های مورد نظر بدن ایجاد می‌کند و سپس از یک ابزار مکش قدرتمند برای برداشتن و تخلیه چربی‌های اضافی از ناحیه مشخصی از بدن شما استفاده خواهد کرد. 

پیکرتراشی در اندرزگو

تفاوت‌های میان پیکرتراشی و لیپوساکشن 

براساس تحقیقات انجام شده، لیپوساکشن یکی از محبوب‌ترین جراحی‌های زیبایی در میان افراد جامعه است و پیکرتراشی بیشترین متقاضی را از میان مردم دارد. هر یک از این 2 روش ذکر شده مزایا و معایب مختلفی دارند که هنگام انتخاب بهترین روش برای خود باید مزایا و معایب آنها را در نظر بگیرید. 
به خاطر داشته باشید پیکرتراشی یک روش غیرتهاجمی در راستای از بین بردن چربی‌های اضافی بدن است در حالی که لیپوساکشن یک روش جراحی تهاجمی به شمار می‌آید. براساس آمار کسب شده لیپوساکشن از حدود 40 سال پیش قابل انجام بوده است. 
با این وجود پیکرتراشی و لیپوساکشن هر 2 برای از بین بردن بافت چربی‌های سرسخت و کاهش وزن افراد کاربرد دارند. در ادامه این بخش مزایا و معایب هر یک از این روش‌های زیبایی اندام را به طور خلاصه ذکر می‌کنیم. 

مزایا و معایب پیکرتراشی 

پیکرتراشی در مقایسه با لیپوساکشن یک روش غیرتهاجمی است که دوره ریکاوری بسیار کوتاهی دارد. در ضمن این روش لاغری و از بین بردن چربی‌های بدن خطرات زیادی به همراه نخواهد داشت. به زبان دیگر عوارض جانبی این روش بسیاری کم یا حتی بدون هیچ عارضه جانبی خواهد بود. 
ناگفته نماند پیکرتراشی با توجه به مقدار مورد نظر و ناحیه قابل انجام آن، قیمت پایین‌تر و بهتری خواهد داشت. این روش درمانی و لاغری برای کسانی مناسب است نمی‌خواهند یا نمی‌توانند سایر عمل‌های زیبایی یا روش‌های جراحی تاثیرگذار را تجربه کنند. 
اکنون که با مزایای کامل این روش تخلیه چربی‌ها آشنا شدید، بد نیست از معایب آن نیز باخبر شوید. البته که پیکرتراشی معایب خاص و زیادی ندارد. تنها عیب پیکرتراشی نتیجه نهایی آن خواهد بود که متاسفانه به اندازه لیپوساکشن چشمگیر و قابل توجه نیست. 

مزایا و معایب لیپوساکشن 

از جمله مهم‌ترین مزایای لیپوساکشن می‌توان به کاهش تهاجمی چربی‌ها اشاره کرد. در ضمن براساس تحقیقات و آمار جمع‌آوری شده نتیجه نهایی لیپوساکشن خیلی فوری قابل مشاهده است. خبر خوب اینکه شما می‌توانید لیپوساکشن را با سایر عمل‌های زیبایی همانند ابدومینوپلاستی یا پیکرتراشی ترکیب کنید. 
همان‌طور که می‌توانید همیشه جراحی با خطرات احتمالی زیادی همراه است. بنابراین لیپوساکشن نیز می‌تواند با خطرات مربوط به جراحی همراه باشد و همین امر یکی از معایب اصلی لیپوساکشن است. همچنین دوره ریکاوری بعد از این عمل جراحی چند روزی طول می‌کشد. 
با انتخاب این روش تخلیه چربی‌ها به مدت 3 الی 6 هفته باید فعالیت‌های خود را محدود کنید و از بسیاری از امور دست بکشید. متاسفانه این روش تخلیه چربی‌های اضافی می‌تواند اختلالات سطحی بر روی پوست شما ایجاد کند که البته تمام این مشکلات به راحتی رفع می‌شوند. 

بهترین متخصص جراحی پلاستیک در نیاوران

بهترین مرکز برای انجام پیکرتراشی و لیپوساکشن 

از آنجایی که عمل‌های زیبایی هزینه‌های زیادی به همراه دارند و البته که نمی‌توان از خطرات احتمالی آنها چشم‌پوشی کرد، بنابراین بهتر است از جراحان زیبایی حرفه‌ای و مجربی کمک بگیرید. خوشبختانه پزشکان و جراحان حرفه‌ای زیادی در این حوزه فعالیت دارند که رضایت بیماران را کسب کرده‌اند. 
برای مثال مطب و کلینیک دکتر محمد امین سرشت می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای انجام انواع جراحی‌های زیبایی همانند لیپوساکشن یا پیکرتراشی به شمار آید. این گروه زیبایی می‌تواند لیفت سینه، پروتز سینه، رینوپلاستی و سایر عمل‌های زیبایی را در بالاترین کیفیت ارائه دهد. 
اینستاگرام دکتر محمد امین سرشت:dr.aminseresht.zibaei
وبسایت: https://draminseresht.com/