گاهی اوقات به دلیل حواس پرتی و عجله، ممکن است جسم داغی که در دست داریم را روی فرش رها کنیم. در واقع با انجام این کار، لکه‌های بزرگ و کوچک سوختگی برروی فرش ایجاد می شود. همچنین ممکن است در اثر استفاده مداوم از فرش، ریشه‌های آن دچار آسیب شده باشند؛ در نتیجه باید عمل ریشه بافی بر روی آن انجام شود. همه این کارها را قالیشویی همشهری با بهترین امکانات و کم‌ترین هزینه برای شما انجام خواهد داد. در ادامه این مقاله از سایت برترین ها همراه ما باشید.

ترمبم سوختگی فرش در تهران

ترمیم سوختگی فرش در قالیشویی همشهری

راه‌های زیادی برای ترمیم سوختگی فرش وجود دارد. هر راه حل به نحوی در ترمیم آسیب فرش شما موثر خواهد بود؛ اما به صورت کلی باید ابتدا نوع سوختگی و همچنین جنس فرش (دستباف یا ماشینی) مشخص شود. این‌گونه بهتر می‌توان روش درست را برای ترمیم سوختگی فرش شما انتخاب کرد. فرش‌ها به دلایل مختلفی مانند افتادن زغال، چسبیدن اتو داغ، آب شدن شمع و... دچار سوختگی خواهند شد. اگر می‌خواهید خیلی سریع اثر سوختگی را از بین ببرید باید سرعت عمل شما بالا باشد. 
هرچقدر زمان بیشتری از اثر سوختگی بر روی فرش بگذرد پرزها و همچنین قسمت زیر فرش، رنگ سوختگی را بیشتر به خود جذب خواهند کرد و در نتیجه ترمیم سوختگی کار سختی خواهد شد. البته در برخی موارد کمک گرفتن از سرکه و جوش شیرین می‌تواند به رفع سوختگی کمک کند. این روش در صورتی جوابگو خواهد بود که، سوختگی کم عمق بوده و سریعا برای رفع آن اقدام کنید. در غیر این صورت باید از روش‌های نوین و تخصصی در قالیشویی همشهری استفاده کنید.

چند نکته مهم در رابطه با ترمیم سوختگی فرش

برای از بین بردن لکه‌های سوختگی سطحی و کم عمق باید برخی نکات مهم را رعایت کنید. این نکات عبارتند از:
•    در زمان ترمیم جای سوختگی در فرش به هیچ عنوان از مواد شیمیایی استفاده نکنید؛ زیرا به بافت و الیاف فرش آسیب می‌رسد.
•    از هر راهی که برای از بین بردن سوختگی فرش استفاده کردید حتماً بعد از آن فرش را فقط با آب سرد بشویید؛ زیرا آب داغ سبب آسیب رسیدن به رنگ فرش در قسمت سوختگی خواهد شد.
•    از بین بردن لکه سوختگی فرش کار حساسی بوده که نیاز به دقت بالا دارد. بهتر است این کار را در خانه انجام ندهید و فرش خود را به قالیشویی همشهری منتقل کنید تا با بهترین روش‌ها فرش شما ترمیم شود.
•    برای ارسال فرشهای دستباف خود اصلا نگران نباشید. در این قالیشویی فرش‌های نفیس و گران بهای شما با نهایت دقت و به دست افراد مجرب رفو خواهد شد.

نحوه ترمیم سوختگی فرش به صورت تخصصی

ترمیم و از بین بردن لکه سوختگی در فرش راه‌های مختلفی دارد. با توجه به سطحی یا عمقی بودن نوع سوختگی کار رفو انجام می‌شود. اگر سوختگی فرش شما سطحی باشد، کار ترمیم بسیار ساده خواهد بود. متخصص ترمیم سوختگی فرش با تراشیدن قسمتی که سوخته می‌تواند آن را با باقی قسمت‌های فرش هم سطح کند. با اینکار فرش از حالت سوختگی و زنندگی بیرون می‌آید.
در مقابل اگر سوختگی فرش در حد زیادی باشد؛ متخصص ترمیم فرش باید تک به تک نخ‌های فرش را در آن قسمت از پشت فرش بیرون بکشد. سپس با نخ‌هایی جدید که به همان رنگ هستند شروع به پر کردن قسمت سوختگی فرش کند. با اینکار فرش شما مانند روز اول خواهد شد. یک راه دیگر برای ترمیم سوختگی‌های شدید با مقیاس بیشتر، تیکه انداختن به فرش است. در این روش یک فرش دیگر که شباهت زیادی به فرش سوخته دارد را انتخاب می‌کنند و بعد قسمت سوخته شده را جدا کرده و سپس فرش جدید را به آن می‌دوزند. البته این کار باید به دست فردی ماهر و متخصص کاملاً حرفه‌ای انجام شود.

ریشه بافی فرش در قالیشویی همشهری

ریشه بافی فرش در اثر فرسودگی به علت استفاده زیاد از قالی انجام می‌شود. این کار به دو صورت دستی و یا با کمک دستگاه صورت می‌گیرد. هر روش نیازمند دقت و ظرافت بسیار بالاست. کار ریشه بافی در قالیشویی همشهری با جدا کردن کامل ریشه‌هایی که دچار آسیب شده‌اند شروع خواهد شد. در مرحله دوم هم ریشه‌های جدید با دقت و ظرافت کامل، توسط ماهرترین افراد متخصص در این زمینه به فرش بافته خواهند شد. در صورت هرگونه اشتباهی ممکن است آسیب جدی به فرش وارد شود. در نتیجه این کار حساس و مهم را باید به دست بهترین ریشه بافان این قالیشویی سپرد.

بهترین قالیشویی در تهران

انجام ترمیم سوختگی و ریشه‌بافی درقالیشویی همشهری

اگر می‌خواهید از ترمیم بافت و آسیب‌های دقیق و اصولی فرش خود اطمینان داشته باشید؛ حتماً به قالیشویی همشهری مراجعه کنید. در قالیشویی همشهری ريشه بافی و ترميم سوختگی فرش به دست مجرب‌ترین تکنسین‌ها انجام می‌شود. با سپردن فرش‌های خود به این قالیشویی دیگر نگرانی بابت رفو و ترمیم محل سوختگی و یا ریشه بافی فرش نباشید. زیرا در این قالیشویی فرش شما به کمک بهترین و بروزترین افراد متخصص و دستگاه‌ها خواهد شد.
برای سپردن فرش‌های خود به قالیشویی همشهری می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر اقدام کنید:
•    شماره تلفن قالیشویی:
 02177929395، 02188959191، 02133833864