آموزش سگ یک فرایند مهم و پرمسئولیت‌ بوده که نیازمند صبر، تمرکز و تخصص است. روش صحیح آموزش سگ، باید طبق اصول آموزشی باشد. ابتدا باید سگ را با محیط اطراف آشنا کرد و سپس اصول اولیه را به او آموزش داد. سپس به آموزش دستورات پایه مانند "بنشین"، "بمان" و "پا" پرداخت. همچنین تمریناتی مانند پیاده‌روی برای مهارت‌های اجتماعی و تربیت سگ نیز بسیار مفید هستند. با تمرین مداوم و استفاده از تکنیک‌های مثبت، می‌توانید سگ خود را به یک همراه فرمان‌بر و مطیع تبدیل کنید و ارتباط عمیقی با آن برقرار کنید. انجام روش‌های قدیمی و منسوخ شده در تربیت سگ، اشتباه برخی افرادی است که به تازگی از سگ نگهداری می‌کنند. ولی وقتی شما اینجا هستید یعنی می‌خواهید اشتباه دیگران را تکرار نکنید.

بهترین مرکز آموزش سگ در پاسداران

تربیت سگ 

تربیت سگ یکی از مهم‌ترین جنبه‌های زندگی یک سگ است. این مسئله را نباید نادیده بگیریم؛ زیرا بدون آموزش و تربیت مناسب، مشکلات زیادی برای سگ و صاحبش ایجاد می‌شود. از طرف دیگر با آموزش درست، یک زندگی آرام و هماهنگ را می‌توانید با سگ خود داشته باشید. برای شروع آموزش کافی است روزانه سه تا چهار بار و هر بار به مدت 10 تا 15 دقیقه با سگ تمرین کنید. با رعایت این روند ساده، پس از حدود 21 روز، سگ شما بسیاری از دستورها را یاد می‌گیرد. پس از امروز، به تربیت سگتان بپردازید و نتایج را به‌طور قابل توجهی مشاهده خواهید کرد.

منظور از آموزش و تربیت سگ چیست؟

تربیت سگ یعنی آموزش رفتارهای موردنیاز برای زندگی بهتر در کنار شما و جامعه. برای شروع، آموزش فرمان‌های ابتدایی مانند "بشین"، "بخواب" و "بمون" بسیار مهم است. همچنین شما می‌توانید برای سگتان آموزش‌های تخصصی مانند آموزش گارد، شکار، مواظبت از کودکان و تمرینات کمکی برای افراد مبتلا به اوتیسم نیز بدهید. درضمن می‌توانید آموزش‌های فانتزی نیز به سگ مانند آموزش مردن یا دست دادن بدهید. قبل از شروع به تربیت، حواستان باشد که روش صحیح را برای آموزش بشناسید تا نتیجه مطلوبی کسب کنید. آموزش یک فرآیند پیچیده است که نیازمند تخصص و تمرکز است. با رعایت اصول و روش‌های مناسب، می‌توانید یک آموزش موثر و پربازده‌ را بدهید و صاحب سگ به بهترین نتیجه دست یابد.

اگر سگ را آموزش ندهید چه می شود؟

عدم آموزش مناسب برای سگ‌ها، می‌تواند باعث ایجاد مشکلات رفتاری در آن‌ها شود. برای مثال، اگر به سگ‌تان یاد ندهید که کجا باید دستشویی کند، ممکن است به‌طور خودجوش و در مکان‌های نامناسب دست به کار شود. این مشکل باعث بروز دردسرهای زیادی می‌شود. همچنین، بدون آموزش صحیح، سگ ممکن است رفتارهای ناهنجار نشان دهد. برای اینکه سگ شما به یک سگ مؤدب تبدیل شود، باید به تربیت مناسب آن توجه کنید. مثلا، سگ با حضور در آکادمی حیوانات هانچو با روش‌های صحیح و پیوسته آموزش دهید. 

آلفا شدن سگ یعنی چه؟

درست است که سگ‌ها حیوانات اجتماعی هستند و به رهبری و سلسله مراتبی احتیاج دارند؛ اما ایده آل نیست که سگ شما خود را به عنوان رئیس خانه ببیند و برای خودش تصمیم بگیرد. به جای آن باید شما به عنوان صاحب سگ، نقش رهبری را به عهده بگیرید و با استفاده از تکنیک‌های مثبت و مداوم، سگ خود را آموزش دهید. این آموزش‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا سگ خود را بعنوان یک همراه خوب و فرمانبردار تربیت کنید.

چکار کنم سگم آلفا نشود؟

•    قبل از اینکه خودتان غذا بخورید به سگ غذا ندهید.
•    در پیاده روی نگذارید سگ جلوتر از شما راه برود و همیشه در کنار شما یا یک قدم عقب تر از شما بیایید.
•    شما شروع کننده و پایان دهنده بازی بشوید.
•    برای ساکت‌شدن و پارس‌نکردن هیچ‌گاه به سگ باج ندهید.
سعی کنید با توجه به مطالب بالا ویژگی‌های یک رئیس را در خودتان تقویت کنید. چون با دانستن این نکات ابتدایی از آلفا شدن سگ پیشگیری می‌کنید. اما اگر الان سگ‌تان در حالت آلفا است و می‌خواهید از این وضعیت خلاص شوید حتما از آکادمی حیوانات هانچو کمک بگیرید. 

مهم ‌ترین بخش تربیت سگ در آکادمی هانچو

قبل از انتظار داشتن از سگ برای انجام یک کار خاص، ابتدا به نژاد، جنسیت و سن سگ توجه کنید. بعضی از آموزش‌ها برای نژادهای خاص مناسب هستند و بعضی دیگر به سن سگ مرتبط می‌شوند. برای مثال شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید از یک سگ با نژاد تریر وظایف حفاظت و نگهبانی را برعهده بگیرد، زیرا این کارها بیشتر مناست نژادهایی مانند ژرمن شپرد، دوبرمن پینچر، روتوایلر، مالینوا و... مناسب است. همچنین آموزش نگهبانی نیازمند رسیدن به سن مشخص برای سگ‌هایی است که به‌صورت طبیعی توانایی درک و آموزش نگهبانی را دارند. به عنوان مثال ژرمن شپرد برای نگهبانی عالی عمل می‌کند، اما آیا می‌توان یک توله ژرمن شپرد چهار ماهه را آموزش داد؟ طبیعتاً خیر؛ زیرا سگ باید به سنی مشخصی برسد تا بتواند محیط اطراف را درک کند و در لحظات حساس، بهترین تصمیمات را بگیرد.

بهترین سن تربیت سگ

عموماً سن 8 هفتگی به بالا بهترین سن برای شروع آموزش سگ است. البته در این سن نمی‌توان انتظار داشت که سگ همه چیز را درک کند. در این سن شما می‌توانید با آموزش‌های ابتدایی مانند آموزش نام و آموزش دستشویی کردن شروع کنید. با ارائه آموزش‌های ساده و آسان در ابتدای راه، به ذهن توله کمک می‌کنید تا آمادگی برای پذیرش آموزش‌های پیچیده‌تر را بدست آورد. می‌توانید از سن 2 تا 2.5 ماهگی با آموزش فرمان‌های اصولی شروع کنید.

آموزش فرمان پذیری

یک سگ برای زندگی در کنار انسان‌ها باید فرمان‌پذیری را یاد بگیرد. این آموزش شامل 12 فرمان است، که 5 تا از آنها فرمان‌های اصلی مانند نشستن، خوابیدن، ماندن، آمدن و همراهی با شما هستند و سایر فرمان‌های تکمیلی مانند صبرکردن، گرفتن، پرت‌کردن، فرمان اضطراری، آموزش "نه" و آموزش خوردن و نخوردن هستند. یک سگ وقتی فرمان‌پذیر است که تمامی این فرمان‌ها را به خوبی بیاموزد و در هر موقعیتی بتواند اجرا کند. درغیراین‌صورت بهتر است روی تربیت سگ خود بیشتر کار کنید.

سگ های بالغ را هم می توان آموزش داد؟

اگرچه تمام سگ‌ها آموزش‌پذیرند؛ اما هر چه سن سگ پایین‌تر باشد، سریع‌تر آموزش جدید را آموزش می‌گیرد. می‌توانید یک نهال درخت را در نظر بگیرید. وقتی تازه روییده باشد، به راحتی می‌توان آن را خم کرد و شکل‌داد؛ اما هرچه بزرگ‌تر و شاخه‌هایش ضخیم‌تر شود، خم‌کردن آن به راحتی امکان‌پذیر نیست. پس بهتر است از سنین پایین‌تر برای تربیت سگ‌تان اقدام کنید. البته سگ‌ها تا سن دو‌ و نیم سالگی به خوبی توانایی یادگیری دارند و می‌توان به راحتی چیزهای مختلف را به آنها یاد داد، اما پس از آن هر چه سن سگ بالاتر برود، سرعت یادگیری کمتر می‌شود و باید حوصله و وقت بیشتری برای آموزش صرف کنید.

آموزش سگ در آکادمی حیوانات هانچو

آکادمی حیوانات هانچو پانسیون ویژه حیوانات خانگی (پت) است. شما می‌توانید در زمان سفر یا روزهای شلوغ کاری حیوان خانگی خود را به این آکادمی بسپارید. محیط کاملا بهداشتی، روش صحیح برقراری ارتباط در محیط آرام و آزاد توسط نیروهای متخصص و کارآمد و همچنین حضور ثابت مربی و دامپزشک، آموزش و رفع ناهنجاری، پیاده‌روی روزانه، سرویس رفت و برگشت، حمام و شستشو ، غذای روزانه، بازی با سگ همگی برنامه‌های روزانه آکادمی هانچو هستند. 
نشانی: تهران، خیابان پاسداران، خیابان فرخی یزدی، کوچه هفتم غربی، پلاک ۴ 
تلفن تماس: ۰۹۱۲۴۸۵۹۵۲۶
آدرس اینستاگرام: behroozshadmand