یکی از شاخه‌های ورزشی پیلاتس که متأسفانه در کشور ما به طور کامل شناخته شده نیست پیلاتس ریفورمر نام دارد. این ورزش شباهت زیادی به پیلاتس مت داشته اما دارای تفاوت‌های بارزی نیز است. پیلاتس ریفرمر به واسطه دستگاهی انجام می‌شود که در مقایسه با پیلاتس مت مقاومت بیشتری دارد. این دستگاه به دلیل فنر‌هایی که در بخش‌هایی از آن تعبیه شده است به عنوان تمرینات مقاومتی شناخته می‌شود. 

بهترین باشگاه برای پیلاتس ریفورمر

پیلاتس ریفورمر چیست؟

پیلاتس ریفورمر یک دستگاه با یک سکوی صاف است که بر روی آن چرخ‌هایی برای حرکت به جلو و عقب تعبیه شده است. این سکو را با نامcarriage  می‌شناسند که به واسطه فنر‌هایی به انتهای ریفرمر متصل می‌شود. فنر‌هایی که در این دستگاه استفاده شده است باعث می‌شود تا بتوان مقاومت آن را تنظیم نمود. این مقاومت می‌تواند بر اساس وزن و قدرت بدنی افراد متغیر باشد. 
در قسمت دیگر این دستگاه بلوک‌های ‌شانه‌ای وجود دارد که بدن را در یک وضعیت ثابت قرار می‌دهد. در انتهای آن نیز یک میله قابل تنظیم در نظر گرفته شده که شخص برای حرکت دادن سکو، آن‌ها را با پا یا بازو می‌کشد. در این دستگاه امکان استفاده از طیف وسیعی از تمرینات و تکنیک‌ها برای افزایش قدرت وجود دارد. بسیاری از افرادی که از پیلاتس ریفرمر استفاده می‌کنند می‌توانند دامنه حرکتی و انعطاف‌پذیری خود را افزایش دهند و قسمت‌های مختلفی از بدن را به چالش بکشند.
ریفرمر در حال حاضر یکی از بهترین و پرکاربردترین دستگاه پیلاتس است که با استفاده از آن می‌توان حرکات تمرینی و تکنیک‌های مختلفی را انجام داد. از این دستگاه می‌توان در زمینه‌های توانبخشی در مراکز درمانی و بسیاری از باشگاه‌ها استفاده کرد. در جنگ جهانی، شخصی به نام ژوزف پیلاتس برای بهبود وضعیت و کمک به افراد آسیب دیده دستگاهی را اختراع کرد که دارای یک تکیه‌گاه بود. این دستگاه دامنه حرکتی افرادی که دچار آسیب شده بودند را افزایش می‌داد که در حال حاضر نیز می‌توان از پیلاتس بهره برد.

مزایای استفاده از پیلاتس ریفورمر

این دستگاه با تقویت بخش‌های مختلفی از ماهیچه‌های ‌شانه، باسن و لگن موجب به‌وجود آمدن یک هسته قوی می‌شود که به واسطه تمرینات مداوم می‌توان بسیاری از مشکلات مختلف ناحیه لگن و کمر را برطرف کرد. در واقع هر شخصی بدون در نظر گرفتن سن یا آسیب دیدگی می‌تواند از این دستگاه برای تقویت عضلات استفاده کند.
یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های پیلاتس ریفورمر قابل تنظیم بودن آن است. این موضوع باعث می‌شود تا افراد با سطح توانایی‌های مختلف در شرایط مبتدی یا حرفه‌ای تمرینات مناسبی را داشته باشند؛ در این صورت می‌توان برای هر نوع قدرت بدنی دستگاه را تنظیم کرد. برخی از ورزشکاران برای فعالیت‌های حرفه‌ای خود از این دستگاه استفاده می‌کنند و برخی از سالمندان برای برخی از بیماری‌ها و درمان ‌شانه‌های خود از آن بهره می‌برند. 
استفاده از پیلاتس ریفورمر با توجه به نیاز شخص در مجموعه الافیت امکان‌پذیر است. در این مجموعه با توجه به قدرت بدنی و با در نظر گرفتن سطح آمادگی جسمانی می‌توان تمرینات و تکنیک‌های مختلفی را برای تقویت عضلات استفاده نمود.

چگونگی استفاده از پیلاتس ریفورمر

یکی از بهترین روش‌هایی که پیشنهاد می‌شود تا برای یادگیری هرچه بهتر‌ این دستگاه استفاده کنید، شرکت در کلاس‌ها و به واسطه آموزش‌های خصوصی است. هر چند در وهله اول پیشنهاد می‌شود تا از پیلاتس مت برای انجام تمرینات استفاده کنید و زمانی که دامنه حرکتی و تمرینات مختلف را آموزش دیدید اقدام به استفاده از دستگاه پیلاتس ریفورمر تحت نظر یک مربی نمایید. 
یک مربی حرفه‌ای می‌تواند نحوه صحیح استفاده از این دستگاه را به شما آموزش دهد. با توجه به اینکه قطعات متحرک این دستگاه زیاد است، در صورت عدم توجه و تنظیم نبودن مناسب دستگاه امکان آسیب دیدگی به شخص وجود دارد. در این میان موضوعی که دارای اهمیت است، بررسی وضعیت بدنی و فرم آن به‌جساب می‌آید؛ در واقع یک مربی حرفه‌ای با در نظر گرفتن فرم بدنی و سطح آمادگی افراد اقدام به تنظیم مناسب دستگاه می‌کند. در این صورت کار کردن با دستگاه پیلاتس ریفورمر تأثیر بیشتری خواهد داشت. 
یک تغییر کوچک در فرم بدنی می‌تواند فشار و دامنه حرکتی دستگاه را تغییر دهد. تقویت عضلات و افزایش قدرت بدنی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این دستگاه محسوب می‌شود. تمریناتی که برای تمامی بدن صورت می‌گیرند می‌تواند باعث به وجود آمدن یک هسته قوی برای گروه‌های مختلف عضلانی اصلی باشد.

کلام پایانی

پیلاتس ریفورمر دستگاهی است که به واسطه آن می‌توان اقدام به تقویت عضلات و افزایش قدرت بدنی کرد. به دلیل فنری که در این دستگاه استفاده شده است می‌توان مقاومت و شدت تمرین را تغییر داد. یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای استفاده از این دستگاه، افزایش انعطاف‌پذیری است. این دستگاه علاوه‌بر اینکه قدرت عضلات را افزایش می‌دهد باعث انعطاف‌پذیری و تحریک مفاصل می‌شود و برای بسیاری از افراد حرفه‌ای و بسیاری از بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد. مجموعه الافیت از بهترین مجموعه‌های موجود به‌شمار می‌آید که با استفاده از این دستگاه خدمات بسیار مناسبی را برای افزایش انعطاف‌پذیری و تنظیم کردن مجدد ستون فقرات ارائه می‌کند.
شماره تماس: 09123507972
آدرس شعبه ۱: شهرک غرب، بلوار دادمان، جنب مترو دادمان، انتهای خیابان فروزان، پلاک۱ واحد۱
آدرس شعبه ۲: خیابان پاسداران، نرسیده به چهارراه پاسداران، خیابان عابدینی‌زاده، پلاک ۳۰، طبقه ۲، واحد ۴
اینستاگرام: ELA.FITCLUB