کانتورینگ صورت در میکاپ و گریم عروس نیازمند مهارت بسیار حرفه‌ای است تا آرایش زیبا و منحصربه‌فرد دیده شود. کانتورینگ اصولا به صورت شما بعد می‌دهد و در تیره و روشن شدن صورت شما تاثیر به سزایی دارد. کانتورینگ در گریم عروس، یک سایه و روشنایی ایجاد کرده و میکاپ را زیباتر می‌کند. در تکنیک کانتورینگ باید از بهترین برس و براش‌ها استفاده شود تا آرایش مناسب و معقولی داشته باشید. 

بهترین مرکز برای کانتور عروس در غرب تهران

روش کانتورینگ صورت با فرم‌های مختلف

کانتورینگ صورت نسبت به فرم صورت افراد متفاوت است و با کانتورینگ مناسب، صورت شما متفاوت‌تر و بهتر دیده می‌شود.

  • کانتورینگ در صورت بیضی شکل

میکاپ عروس در فرم‌ بیضی شکل صورت، به دلیل اینکه خط فک گرد و کشیده و پیشانی پهن است، کانتور باید به گونه‌ای باشد که پیشانی کوتاه و در امتداد خط مو و کنار پیشانی زده شود. میکاپ آرتیست‌های باتجربه در سالن زیبایی تیفانی، برای متعادل‌تر شدن صورت عروس‌ها مقداری از هایلایتر زیر چانه می‌زنند. همچنین کانتور را زیر استخوان گونه نیز استفاده می‌کنند و با حالت محویه ملایم از سنگینی بیش از حد کانتور جلوگیری می‌کنند.

  • کانتورینگ در صورت قلبی شکل

باید گفت که صورت‌های قلبی شکل پیشانی پهن؛ اما زاویه داری دارند که به طرف خط فک این زاویه ادامه دارد. تکنیک کانتورینگ در صورت قلبی شکل باید به گونه‌ای باشد تا شکل قلب صورت بهبود یابد. برای این کار ابتدا می‌توانید از هایلایتر در اطراف پل بینی و به صورت مثلث زیر چشم استفاده کنید. در قسمت پیشانی برای باریک تر شدن می‌توانید اطراف شقیقه را کانتور نمایید و با رنگ تیره به سمت زیر خط مو کانتورینگ کنید. به علت اینکه صورت شما زاویه دار است، چانه را کانتور و برای بالا آن از هایلایتر استفاده کنید.

  • کانتورینگ در صورت گرد

صورت‌های گرد به طورکلی کوتاه و متقارن هستند و استخوان‌های گونه نیز پهن‌تر است. پس از استفاده از کرم پودر می‌توانید کانتورینگ را در لبه بیرون پیشانی تا امتداد شقیقه استفاده کنید. همچنین زیر استخوان گونه و امتداد خط فک کاربرد دارد. از هایلایتر نیز می‌توانید برای روشن کردن چانه و پیشانی استفاده کنید.

  • کانتورینگ صورت مستطیلی شکل

صورت‌های مستطیلی دارای زاویه‌های مختلفی هستند که پیشانی با استخوان گونه و فک برابر است. در تکنیک کانتورینگ صورت مستطیلی، گونه‌ها باید برجسته شود و کانتور تیره به صورت افقی در گونه، در زیبا سازی صورت تاثیر دارد. همچنین قسمت بالا پیشانی را کانتور کنید تا فرم آن گرد شود. 

  • کانتورینگ صورت چهارگوش

در صورت چهارگوش یا مربعی شکل قسمت خطوط فک و گونه و شقیقه زاویه دار هستند. تکنیک کانتورینگ در این فرم صورت به گردی چهره کمک می‌کند. کانتور در صورت چهار گوش به گونه‌ای است که باید دو طرف چانه و فک و گونه و پیشانی کانتور شود. همچنین استفاده از هایلایتر در زیر چشم به کشیدگی صورت شما کمک شایانی می‌کند. 

  • کانتورینگ صورت مثلثی شکل

در صورت مثلثی پیشانی باریک و گردتر از خط فک است و استخوان گونه نیز ندارید. کانتور را باید در قسمت خط فک و زیر استخوان گونه‌ها بزنید و از هایلایتر برای شقیقه‌ها استفاده کنید. 

مراحل کانتورینگ در سالن زیبایی تیفانی

مراحل کانتورینگ دارای 7 مرحله است که در مطالب زیر بازگو خواهیم کرد.

  • شناخت فرم صورت

برای شناخت ابتدا موهای خود را کنار بزنید تا نما صورت شما مشخص شود و به خط چانه، فک و فرم استخوان گونه و کوتاهی یا بلندی پیشانی خود دقت داشته باشید.
صورت خود را آماده کنید
از مراقبت پوستی‌های باکیفیت و مرطوب کننده استفاده کنید تا صورت شما خشک و یا هنگام آرایش چین و چروک ایجاد نکند. با استفاده از پرایمر آرایش شما ماندگاری بیشتری دارد و با کانسیلر می‌توانید لک‌های صورت را بپوشانید.

  • کانتور کنید

باتوجه به فرم صورتی که دارید می‌توانید از کانتورینگ در بهبود فرم چهره استفاده کنید.

  • از هایلایتر استفاده کنید

در نواحی که چهره شما نور طبیعی انعکاس می‌کند، می‌توانید از کانسیلر یا هایلاتر در اطراف استخوان ابرو، اطراف چشم‌ها، نوک بینی، پل بینی، پیشانی استفاده کنید.

  • رژگونه بزنید

استفاده از رژگونه؛ گونه‌های شما را برجسته و طبیعی‌تر نشان می‌دهد و مانند پلی میان ناحیه تیره و روشن عمل می‌کند.

  • محو کردن خطوط 

محو کردن خطوط دارای اهمیت ویژه‌ای است که با استفاده از برس یا اسفنج مناسب می‌توانید فاصله بین هیلایت و سایه‌ها را محو کنید تا صورت شما طبیعی و زیباتر شود.

  • فیکس کردن آرایش

برای پایان کار سالن زیبایی تیفانی از اسپری یا پودر فیکس برای تثبیت آرایش استفاده می‌کند که از تعریق آرایش شما جلوگیری می‌کند.

ترفندهای طلایی در کانتورینگ صورت

•    نیاز به تمرین و ممارست
•    استفاده نکردن از رنگ‌های براق و نارنجی
•    برس مناسب
•    استفاده از رژگونه یا برنزر
•    استفاده از نوار کاغذی برای آسانی کار

سخن پایانی

تکنیک کانتورینگ مهارتی است که صورت را زیباتر و طبیعی‌تر نشان می‌دهد. در هر سالن زیبایی‌ای باید کانتور صورت مطابق با فرم چهره ایجاد شود تا حالت طبیعی خود را از دست ندهد. برای کانتورینگ حتما از برس مناسب استفاده کنید و در کنار آن هایلایتر و رژگونه فراموش نشود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به سالن زیبایی تیفانی مراجعه کنید.
آدرس: سالن یک، خیابان سردار جنگل، خیابان حیدری مقدم، برج های جام جم همت، مرکز تجاری جام جم و واحد 15
سالن دو: خیابان سردار جنگل، خیابان حیدری مقدم، برج‌های های جام جم همت، مجموعه ورزشی جام جم و طبقه دوم
شماره تماس:

۰۲۱-۴۶۰۱۳۸۰۸ ۰۲۱-۴۶۱۳۰۷۷۱

 ۰۹۱۲۱۰۴۲۱۴۰


آدرس اینستاگرام: tiffanybeayty-salon