جراحی کولورکتال بخشی از درمان‌های بیماری نشیمنگاه است که توسط متخصصان مجرب با روش‌های متنوع قابل اجرا است. در واقع کولورکتال به معنای راست روده یا روده بزرگ است که جراحان با استفاده از جراحی کولورکتال بیمارهای روده بزرگ، کف لگن و مقعد را درمان می‌کنند. بیمارهای نشیمنگاهی که نیازمند جراحی کولورکتال هستند شامل افتادگی روده، فیستول مقعدی، پرولاپس، بی‌اختیاری مدفوع، شقاق، یبوست مزمن، بواسیر، سرطان روده و مقعد، خونریزی مقعدی و... می‌شوند.

فوق تخصص جراحی کولورکتال  در تهران

جراحی کولورکتال

با استفاده از جراحی کولورکتال توده‌های کوچک یا تومورهای اولیه را با استفاده از تجهیزات لاپاراکسی از بین می‌برند. در اکثر مواقع افرادی که به بیمارهای رکتوم، مقعدی، روده بزرگ مبتلا هستند، می‌توانند با مراجعه کردن به کلینیک کولورکتال نور بدون بیهوشی، درد و جراحی مشکل خود را در کم‌تر از 20 دقیقه و در یک جلسه انجام دهند. یکی از روش‌های درمانی که برای بیماری‌های رکتوم به خوبی جواب می‌دهد، مربوط به تامیس است. به طورکلی جراحی کولورکتال ترکیبی از دو روش کولون و رکتوم است. با استفاده از این عمل جراحی پزشک متخصص به اغلب اندام‌های دستگاه گوارش تحتانی که شامل رکتوم، کف لکن، مقعد، روده کوچک، روده بزرگ می‌شوند، دسترسی دارد.
جراحی کولورکتال از روش‌های متنوعی به وجود می‌آیند که پزشک با معاینه بیمار تصمیم می‌گیرد که از کدام روش برای درمان استفاده کند. با استفاده از این روش جراحی می‌توانید بیمارهایی چون بواسیر تا سرطان‌های روده را با بالاترین کیفیت و در مدت زمان کوتاهی انجام دهید. از کم تهاجمی‌ترین روش‌های جراحی کولورکتال، می‌توان به تکنیک لاپاراکسوپی اشاره داشت.

روش‌های جراحی کولورکتال در کلینیک کولورکتال نور

برای جراحی کولورکتال در کلینیک کولورکتال نور از دو روش استفاده می‌کنند که شامل لاپاراسکوپی یا عمل باز می‌شود. برای اینکه روش جراحی تعیین شود، بیمار باید از قبل توسط پزشک متخصص معاینه شود و آزمایشات لازم را انجام دهد تا پزشک تصمیم قطعی را برای درمان بیماری‌های کولورکتال انجام دهد. اگر پزشک متخصص روش لاپاراکسی را برای درمان استفاده کند، برش‌های کوچکی روی دیواره شکم بیمار به وجود می‌آورد و سپس دستگاه لاپاراکسی را به درون شکم بیمار می‌فرستد. 
لاپارکسی لوله‌ای کوچک و باریک است که در انتهای آن یم دروبین برای معاینه دقیق‌تر قرار دارد. پس وارد شدن لوله لاپاراکسی، لوازم جراحی توسط برش‌های دیگر به بدن وارد می‌شود. برای عمل جراحی باز پزشک برشی حدود 15 الی 20 سانتی‌متری در محل مربوطه ایجاد می‌کند تا به راحتی بتواند به محل آسیب‌دیده دسترسی داشته باشد.
توجه داشته باشید برای درمان بیمارهای کولورکتال دو جراحی شکمی و پرینال وجود دارد، در بالا به طورکلی جراحی شکمی را برای شما توضیح داده‌ایم. اگر فرد به بیمارهای مقعدی دچار شده باشد، پزشک برای درمان آن از روش پرینال استفاده می‌کند. تقریبا اکثر جراحی‌ها مقعد توسط پرینال و از طریق رکتوم صورت می‌گیرد.

دوره پس از درمان جراحی کولورکتال

دوره نقاهت جراحی کولورکتال نسبت به تکنیک‌های جراحی بسیار متنوع است. اگر جراحی کولورکتال به صورت شکمی و باز و انجام داده‌اید شما باید پس از جراحی در بیمارستان بستری شوید و به طورکلی پرسه درمان طولانی در انتظار شماست. جراحی بیماری‌های رکتوم و مقعدی پورسه درمانی کوتاهی دارند؛زیرا اکثر این جراحی‌ها به صورت سرپایی و بدون نیاز به بی‌هوشی و بستری شدن انجام می‌گیرد. افرادی که جراحی رکتوم یا مقعد انجام داده‌اند، پس سه الی 7 روز می‌توانند به راحتی به فعالیت‌های روزانه خود برسند. 
اکثر بیمارانی که عمل شکمی، رکتوم و مقعد انجام می‌دهد با این سوال مواجهه می‌شوند که آیا می‌توانند از هر غذا یا نوشیدنی استفاده کنند؟ به طورکلی شما پس از جراحی باید از مایعات و غذاهای نرم استفاده کنید تا در زمان دفع دچار درد و ناراحتی کم‌تری شوید. معمولا دفع شما پس از چند هفته از جراحی برنامه منظمی ندارد. در صورت هرگونه ناراحتی، درد شدید شکمی و... سریعا با پزشک خود تماس بگیرید.

فوق تخصص جراحی کولورکتال  در اهواز

کلام آخر

جراحی کولورکتال برای درمان بیماری‌های دستگاه گوارشی تحتانی صورت می‌گیرد، به طورکلی این نوع جراحی به دو صورت شکمی و از طریق رکتوم صورت می‌گیرد که برای هرکدام از آنها روش‌ و تکنیک‌های متفاوتی وجود دارد. از کم عارضه‌ترین تکنیک جراحی کولورکتال می‌توان به درمان لیزر و لاپاراسکوپی اشاره داشت.کلینیک کولوکتال نور با کادر مجرب و متخصص با استفاده از بروزترین تکنیک‌های جراحی کولورکتال بیماری شمات در کوتاه‌ترین زمان ممکن درمان می‌کنند. برای مراجعه کردن به این کلینیک می‌توانید به یکی از شعب آن مراجعه کنید و در صورت هرگونه سوال یا مشاوره می‌توانید با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمائید.
آدرس:
شعبه یک: تهران، بلوار کشاورز غربی، حد فاصل خیابان کارگر شمالی و جمالزاده، جنب آزمایشگاه نور، پلاک 95، ساختمان پزشکان 95، طبقه 5، واحد 8،  دکتر وحید معتمدی فوق تخصص جراحی کولورکتال
شماره تماس:
۰۲۱-۶۶۹۲۸۶۳۳
۰۹۱۹۴۵۹۳۳۴۷

ساعت کاری:
شنبه الی پنجشنبه از ساعت 13 الی 18
شعبه دوم: خیابان چمران، فلکه دوم کیانپارس، خیابان آبان غربی، مجتمع پزشکی آبان طبقه دهم، واحد 18، دکتر علی باقرپور فوق تخصص جراحی کولورکتال
شماره تماس:
۰۶۱۳۳۳۶۶۱۴۸
۰۹۱۶۴۹۹۸۵۸۳

ساعت کاری:
شنبه الی پنچشنبه از ساعت 16 الی 20