از تمرینات فیزیوتراپی برای بهبود عملکرد بدن، افزایش قدرت عضلات، بهبود مهارت‌های حرکتی، تعادل و استقامت بدن و همچنین درمان و کاهش درد و آسیب‌ها استفاده می‌شود. فیزیوتراپی بعد از سکته مغزی، کمردرد، عمل جراحی و فلجی می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود وضعیت ناخوشایند داشته باشد. انجام فیزیوتراپی در منزل برای افرادی که میزان محدودیت حرکت‌شان بالا است بسیار مفید بوده و باعث صرفه‌جویی در هزینه و زمان می‌شود. استفاده از امکانات پیشرفته نیز در تسریع طول درمان نقش مهمی دارد.

فیزیوتراپی در منزل تهران

مزایای فزیزوتراپی در منزل با شفامهر

با انجام تمرینات فیزیوتراپی در منزل می‌توانید در زمان و هزینه‌های مربوط به مراجعه به مراکز توانبخشی صرفه‌جویی کنید. انجام تمرینات فیزیوتراپی در منزل می‌تواند برای مصدومان و افرادی که درد مزمن دارند، مفید باشد. انجام تمرینات منظم فیزیوتراپی باعث استحکام و بهبود عملکرد عضلات، کاهش التهاب و درد می‌شود. همچنین با انجام این تمرینات در منزل در مواردی مانند بیماری‌های مفصلی، آرتروز، آسیب‌های عضلانی و ابتلا به دیگر بیماری‌ها می‌توانید بهبود و کاهش علائم را تجربه کنید.
با انجام تمرینات فیزیوتراپی در منزل می‌توانید مهارت‌های حرکتی خود را بهبود ببخشید. انجام بهتر و راحت‌تر فعالیت‌های روزمره نیز از دیگر مزایای استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل شفامهر محسوب می‌شود. فیزوتراپی راهی موثر در بازیافتن استقلال شما در توانبخشی و بهبود وضعیت بدنی است. مهم است که  قبل از شروع تمرینات فیزیوتراپی در منزل، با پزشک و یا متخصص فیزیوتراپی مشورت کنید تا برنامه‌ای ایمن و مناسب داشته باشید. 

فیزیوتراپی بعد از سکته مغزی

فیزیوتراپی پس از سکته مغزی یکی از راه‌های مهم توانبخشی برای بیماران است. بعد از سکته مغزی، بیماران ممکن است مشکلاتی مانند سفت شدن عضلات، افزایش خستگی، کاهش تعادل و مشکلاتی حین صحبت کردن داشته باشند. فیزیوتراپی می‌تواند درمانی مناسب برای این موارد بوده و از پیشرفت این مشکلات جلوگیری کند. همچنین بیماران سکته مغزی معمولاً با محدودیت‌های حرکتی و عملکردی روبرو هستند که می‌تواند روی کیفیت زندگی آن‌ها تأثیر قابل توجهی بگذارد. فیزیوتراپی با بهبود عملکرد بدنی، کاهش درد می‌تواند بهبودی قابل توجهی در کیفیت زندگی بیماران سکته مغزی ایجاد کند.

فیزیوتوراپی گردن

یکی از مهم‌ترین مزایای فیزیوتراپی گردن، کاهش درد است. تمرینات و روش‌های درمانی فیزیوتراپی شامل برگرداندن مقاومت کافی به عضلات، توانبخشی، کشش و تمرینات اصلاحی بوده و می‌تواند به بهبود درد گردن کمک کند. با تمرینات فیزیوتراپی گردن، عضلات گردن تقویت می‌شوند و به استقامت بیشتری دست پیدا می‌کنند. این تمرینات می‌توانند در درمان مشکلاتی مانند ضعف عضلات، کشش عضلات و ناتوانایی‌های حرکتی موثر باشند.

فیزیوتراپی فلج

از فیزیوتراپی فلج، برای افرادی که با مشکلات حرکتی مانند فلج مواجه هستند، استفاده می‌شود. این روشی موثر برای بهبود حرکت و بازگرداندن مقاومت کافی به عضلات اسکلتی فرد محسوب می‌شود. این بیماران فلج ممکن است مشکلاتی در تعادل و کنترل عضلات حرکتی خود داشته باشند. فیزیوتراپی در منزل با استفاده از تمرینات و تکنیک‌های خاص می‌تواند به بهبود تعادل و کنترل اندام‌های حرکتی کمک کند. با استفاده از این روش بیماران می‌توانند تغییرات قابل توجهی در عملکرد خود تجربه کرده و به مرور زمان شروع به انجام فعالیت‌های روزمره خود کنند. فیزیوتراپی در منزل برای این گروه از بیماران به‌دلیل عدم نیاز به بیرون رفتن بسیار مفید است.

فیزیوتراپی بعد از عمل جراحی

فیزیوتراپی بعد از عمل جراحی برای انواع جراحی‌ها مانند جراحی ارتوپدی، قلبی، عروقی و زیبایی استفاده می‌شود. این فیزیوتراپی می‌تواند به کاهش درد و التهاب ناشی از جراحی نیز کمک کند. از طریق ماساژ، دستگاه‌های الکتروتراپی و تمرینات مناسب، عضلات و بافت‌های محیطی مستحکم‌تر شده و درد و سردردهای مرتبط با جراحی نیز کاهش می‌یابد. برنامه تمرین‌ها و روش‌های درمانی براساس نوع جراحی، محدودیت‌ها و نیازهای خاص هر فرد تنظیم می‌شود.

پیشرفته ترین امکانات در شفامهر

 ارتقاء کیفیت درمان: تجهیزات پیشرفته شفامهر برای فیزیوتراپی به افزایش کیفیت درمان کمک می‌کند. این تجهیزات بهترین تکنولوژی را در اختیار متخصصین و بیماران قرار داده و باعث می‌شود تمرینات بیماران دقیق‌تر، مؤثرتر و ایمن‌تر انجام شود. این امکانات می‌توانند در تسهیل و افزایش اثربخشی درمان فیزیوتراپی کمک کنند. بیماران با مشاهده امکانات به‌روز به‌ شکلی هدفمند تلاش می‌کنند تا بهترین استفاده را از ابزارهای نوین کنند و به بهبودی دست یابند. استفاده از تجهیزات پیشرفته به متخصصین فیزیوتراپی امکان می‌دهد تا با آخرین تکنیک‌ها و روش‌های درمان کار کنند. این امر باعث می‌شود تمرینات بهینه‌تر، مؤثرتر و مطابق با نیازهای خاص هر بیمار انجام شود.

سخن پایانی

فیزیوتراپی روشی است که طی آن از طریق تمرینات و تجهیزات پیشرفته‌ای عضلات فلج و ضعیف را واراد به فعالیت می‌کنند. بیماران دارای محدودیت حرکتی با انجام منظم این تمرینات و استفاده از دستگاه‌های پیشرفته فیزیوتراپی می‌توانند انرژی قبلی را به عضلات خود بازگردانند و به استقلال پیشین دست یابند. فیزیوتراپی شفامهر دارای تیمی مجرب است که موثرترین و بهترین روش‌های درمان را برای این بیماران ارائه می‌کند.  
آدرس: میدان ونک، خیابان حقانی، نسیده به جهان کودک، جنب بیمه البرز، پلاک 67، واحد 17
 شماره تماس:۰۲۱-۸۸۸۷۶۸۲۹

 ۰۹۱۹۳۰۹۲۸۳۹ ۰۹۱۰۲۳۰۶۸۴۹

آیدی اینستاگرام: shafamehr.clinic