امروزه یادگیری زبان انگلیسی امری مهم و ضروری به‌شمار می‌رود؛ چراکه انگلیسی یک زبان بین‌المللی است و زبان واحد مردم جهان برای برقراری ارتباط با یکدیگر محسوب می‌شود. به همین علت بسیاری از والدین در تلاش هستند تا فرزندشان در سنین کودکی با این زبان آشنا شوند و از این مهارت بهره‌ ببرند. از بهترین راه‌ها برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان می‌توان به شعرخوانی و تئاتر اشاره کرد. این دو روش برای کوکان بسیار جذاب و موثر بوده و در نتیجه زبان انگلیسی را به بهترین شکل فرا می‌گیرند.

معایت استفاده از شعرخوانی و تئاتر در یادگیری زبان انگلیسی

مزایای شعرخوانی و تئاتر به زبان انگلیسی در آکادمی زبان کوکان قاصدک راه مفید

از مزایای شعرخوانی و تئاتر برای کودکان با زبان انگلیسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • جذابیت بالا

شعر و ریتم موسیقی باعث می‌شود که کودکان شور و شوق بیشتری نسبت به یادگیری زبان انگلیسی داشته باشند. در نتیجه با تمرکز بیشتری در کلاس حضور می‌یابند. در تئاترهای نمایشی نیز به این سبب که نمایشنامه‌ها مختص کودکان طراحی شده‌اند، آن‌ها زبان انگلیسی را راحت‌تر فرا می‌گیرند و همچنین می‌توانند با همسالان خود بهتر ارتباط برقرار نمایند.

  • تقویت حافظه

در شعرخوانی و همچنین تئاتر کودکان باید کلمات را حفظ کنند؛ به همین دلیل استفاده از این روش موجب می‌گردد که آن‌ها با تکرار کلمات و تکنیک‌های یادگیری اطلاعات را به‌خوبی به حافظه بسپارند و در نتیجه حافظه‌شان تقویت شود.

  • توسعه مهارت شنیداری و تلفظ

کودکان شما در این مجموعه همراه با شعر و تئاتر، مهارت شنیداری و تلفظ کلمات انگلیسی را بسیار راحت‌تر فرا می‌گیرند؛ چراکه برای تکرار کلمات در شعر، در ابتدا لازم است تا خوب بشنوند. این تکرار کردن باعث می‌شود که روز‌به‌روز تلفظ و مهارت شنیداری آن‌ها افزایش یابد. در تئاتر نیز به همین صورت است، آن‌ها باید به‌خوبی صحبت‌های پارتنر خود را بشوند و سپس دیالوگ خود را بازگو نمایند.

  • افزایش دایره واژگان

با استفاده شعرخوانی و تئاتر کودکان وارد دنیایی از کلمات مختلف می‌شوند. این دو روش هیچ‌گونه فشاری را به کودکان وارد نمی‌کنند و بنابراین به‌راحتی دایره واژگان آن‌ها افزایش می‌یابد.

  • شناسایی صداها

شعر و موسیقی دارای صداهای مختلفی هستند که با گوش دادن به آن‌ها، مغز کودک می‌تواند صداها را تشخیص داده و شناسایی نماید. این موضوع به کودک شما کمک می‌کند تا صداها را با کلمات و حروف مرتبط نماید و در نتیجه درک بهتری از زبان انگلیسی داشته باشد.

  • تنظیم مزاج و احساسات

آهنگ، شعر و تئاتر به‌خوبی احساسات و مزاج کودک شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. آهنگ‌های آرام و ملایم باعث می‌شوند کودک شما تمرکز داشته باشد. آهنگ‌های شاد و متنوع نیز موجب می‌گردند تا کودک شما احساست و اشتیاق خود را بروز دهد. تئاترهای شاد و مهیج نیز در برانگیختن احساسات کودکان موثر هستند. ارتباط بین احساسات و زبان در یادگیری انگلیسی بسیار مفید است؛ چراکه با احساسات مثبت، میزان تمرکز و بردباری کودک شما افزایش خواهند یافت.

  • تمرکز حرکتی

هنگام گوش دادن به آهنگ و حتی نمایش تئاتر، کودکان در حال فعالیت بدنی نیز هستند. این مسئله باعث افزایش تمرکز کودک در یادگیری زبان انگلیسی می‌شود.

معایت استفاده از شعرخوانی و تئاتر در یادگیری زبان انگلیسی

همانند هر روش دیگری شعرخوانی و تئاتر برای یادگیری زبان انگلیسی نیز دارای معایبی است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • محدودیت در یادگیری ساختار زبان

یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از شعرخوانی و تئاتر باعث می‌شود که کودک عبارت‌ها و کلمه‌ها را به‌خوبی به حافظه بسپارد؛ اما ساختار زبان انگلیسی یا همان گرامر را به‌خوبی فرا نخواهد گرفت.

  • تاثیر محدود

استفاده از شعرخوانی و تئاتر در یادگیری زبان انگلیسی علاوه‌بر مزایا خوبی که دارد، تاثیر محدودی در یادگیری نیز می‌گذارد. در نتیجه برای یادگیری زبان انگلیسی به کودکان باید از روش‌های دیگری نیز استفاده کرد.

سخن پایانی

شعرخوانی و تئاتر در یادگیری زبان انگلیسی بسیار موثر عمل می‌کند. با استفاده از شعر و تئاتر حافظه کودک تقویت می‌شود و بهتر می‌تواند کلمات را به حافظه خود بسپارد. همچنین این دو روش مهارت شنیداری، تلفظ و احساسات کودک شما را افزایش می‌دهند. کوک می‌تواند در آکادمی زبان قاصدک راه مفید زبان انگلیسی را به‌خوبی فراگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می‌توانید از طریق یکی از راه‌های زیر اقدام نمایید.
آدرس: شعبه 1، شهرک غرب، بلوار دریا، خیابان 21 متری گل‌ها، توحید دوم
شعبه 2، دریاچه چیتگر، صیادهای2، برج اس ۵، اجتماعات 1و2
شماره تماس:  ۰۲۱-۸۸۰۹۳۴۲۹ ۰۲۱-۸۸۰۸۲۶۲۸

 ۰۹۱۲۵۴۹۹۰۷۶

 اینستاگرام: gasedak.academy