ابریشم‌سازی و کراتین روش‌هایی رایج برای صاف کردن موها است. اگر می‌خواهید موهایی براق، درخشان و سالم داشته باشید می‌توانید توسط این متدها موهای وز خود را صاف کنید. ابریشم‌سازی مو روشی عالی برای صاف کردن و احیا موهای آسیب‌دیده است. با این روش می‌توانید بدون نیاز به استفاده از وسایل حرارتی مانند اتو و سشوار، موهای خود را صاف کنید. کراتین نیز پروتئینی است که به‌طور طبیعی در موها وجود دارد و باعث انعطاف‌پذیری آن‌ها می‌شود. از کراتینه در مواقعی که موها با کمبود این پروتئین روبرو هستند استفاده می‌شود. کراتیه روی موهای دکلره و رنگ‌شده نیز قابل استفاده است.

مراحل ابریشم سازی مو 

مراحل ابریشم سازی مو 

در ابریشم‌سازی مو از شامپوهایی با ph پایین استفاده می‌کنند تا مو برای مواد اصلی آماده شود. 
•    در مرحله اول موها را با شامپویی مخصوص می‌شویند و کاملا تمیز می‌کنند.
•     سپس مواد لازم را روی موها می‌زنند و کمی صبر می‌کنند تا توسط مو کاملا جذب شوند. 
•    در مرحله بعد موها را می‌شویند و از موادی برای احیای آن‌ها استفاده می‌کنند. 
•    در نتیجه موها ظاهری براق و صاف به خود می‌گیرند. 
•    محلولی که دارای پروتئین ابریشم است در این روش باعث تقویت موها می‌شود. 
•    اگر می‌خواهید موهایتان جلوه‌ای براق و درخشان داشته باشد؛ می‌توانید از این روش مناسب استفاده کنید. 
•    از این روش برای بهبود ظاهر و سلامت موها استفاده می‌کنند.

چه موهایی برای ابریشم سازی مناسب هستند؟

از روش ابریشم‌سازی برای صاف کردن موهای سالم، مخصوصا موهای مجعد و وز استفاده می‌کنند. اگر موهایتان توسط رنگ‌های شیمیایی و دکلرده آسیب‌دیده و شکننده شده این روش توصیه نمی‌شود، زیرا ابریشم‌سازی فقط موها را صاف و منظم می‌کند. این روش با ایجاد لایه‌ای از موها در برابر آسیب‌هایی که وسایل حرارتی مانند سشوار ایجاد می‌‌کنند، محافظت می‌کنند. بنابراین اگر موهایی وز دارید که می‌خواهید حالت صاف داشته باشند، می‌توانید از این تکنیک بی‌نظیر استفاده کنید.

کراتین مو چیست؟

کراتین مو نیز روشی ایده‌آل برای صاف کردن و تقویت موهای شکننده و وز است. اگر شما هم موهای فر و وز دارید و به دنبال راهی ایمن برای صاف کردن آن‌ها هستید امتحان کردن این روش خالی از لطف نیست. کراتین پروتئینی است که در موها وجود دارد و درصورت کمبود، موها حالت وز گرفته و انعطاف پذیری خود را از دست می‌دهند. با کراتینه می‌توان موها را احیا کرد و ماندگاری آن حدود ۶ الی ۸ ماه است.

مزایای کراتین مو در سالن وشکو

کراتین روشی برای احیا موهای آسیب‌دیده است که موهای شکننده را ترمیم می‌کند. توسط این روش دیگر برای صاف کردن موهای خود نیازی به استفاده از سشوار و اتو مو نخواهید داشت. همچنین پس از کراتینه شانه‌پذیری موها آسان‌تر شده و گره نمی‌خورند. شادابی و طراوتی که این روش به موها می‌بخشد بی‌نظیر است. دادن جلوه‌ای حجیم‌تر و درخشان‌تر به موها نیز از مزایای کراتینه محسوب می‌شوند. کراتینه لایه‌ای ایجاد می‌کند که از موها دربرابر عوامل خارجی مضر محافظت می‌کند. اگر موهایی وز دارید و به دنبال روشی برای افزایش درخشندگی و صافی موهای خود هستید می‌توانید از این کراتینه مو به عنوان روشی نیمه‌دائمی استفاده کنید.

مراقبت بعد از کراتین مو

پس از کراتینه برای افزایش ماندگاری لازم است از محصولاتی مخصوص استفاده کنید. یکی از این محصولات شامپو بدون سولفات لیپور است. این شامپو خود حاوی کراتین و جلبک اسپیرولینا است که باعث افزایش درخشنگی موها می‌شود. این شامپوی بدون سولفات باعث خشکی و وز شدن موها نمی‌شود. همچنین ویتامین E و A موجود در این محصول باعث ترمیم و احیا کوتیکول‌های مو شده و از ایجاد واکنش‌‌های اکسیدانت جلوگیری می‌کند. ویتامین B و امگای موجود در این شامپو نیز ریزش موها را قطع می‌کند. این شامپو حاوی آهن و زینک است که مواد مغذی ریشه و ساقه مو را فراهم می‌کند.

تفاوت ابریشم سازی و کراتین

ابریشم‌سازی و کراتینه از روش‌های رایج برای صاف کردن موها است. درصورت مراقبت صحیح و کوتاه نکردن موها ماندگاری ابریشم‌سازی دائمی است و موهایتان حالت صاف خود را حفظ می‌کنند؛ ولی ماندگاری کراتینه بین ۶ الی ۸ ماه است. همچنین موادی که برای کراتینه و ابریشم‌سازی به کار می‌رود نیز متفاوت است. از کراتین که حاوی فرمالدهید است روی موهای طبیعی، رنگ شده و دکلره نیز استفاده می‌کنند، ولی از ابریشم‌سازی برای موهای طبیعی و رنگ شده استفاده می‌کنند. در این روش از خانواده آنزیم‌ها و نانوپلاستی استفاده می‌شود.

تفاوت ابریشم سازی و کراتین

سخن پایانی 

ابریشم‌سازی و کراتینه از روش‌های رایج برای صاف کردن موها هستند، با این حال تفاوت‌هایی مانند مواد مورد استفاده و ماندگاری بین آن‌ها وجود دارد. در روش کراتینه ماندگاری نسبت به ابریشم‌سازی پایین‌تر بوده و برای احیا موهای رنگ شده و دکلره مناسب است. رعایت مراقبت‌های پس از کراتین مانند استفاده از شامپو بدون سولفات در افزایش ماندگاری آن موثر است. افزایش ضخامت موهای نازک و پرکردن ناهمواری‌های کوتیکول مو از دیگر فواید این روش هستند. ابریشم‌سازی ماندگاری دائمی داشته و برای موهای دکلره شده توصیه نمی‌شود. تیم مجربی که در سالن زیبایی وشکو مشغول به کار هستند، خدمات ابریشم‌سازی و کراتین را ارائه می‌دهند.
آدرس: یوسف آباد، بالاتر از میدان فرهنگ، بین 35 و 37، جنب بانک ملت، پلاک 293، طبقه 3، واحد 9
شماره تماس:  ۰۲۱-۸۸۶۲۴۸۵۳

 ۰۹۳۵۷۷۵۰۴۱۰ 

آیدی اینستاگرام:veshcobeauty