جراحی ایمپلنت انتخاب بسیار موثری برای افرادی است که در ناحیه‌های مختلف بی‌دندان هستند. ایمپلنت دندان به عنوان جایگزین دندان نیزعمل می‌کند. ایمپلنت یک وسیله پزشکی است که برای دندان‌های از دست رفته کاربرد دارد. جراحی ایمپلنت دارای چند بخش است که توسط دکتر وحید دهقان انجام می‌شود. این جراحی مانند دیگر تکنیک‌های زیبایی دارای مزایا و معایبی است که در ادامه برای شما توضیح خواهیم دارد. لازم به ذکر است که اگر دندان‌های از دست رفته خود را بهبود نبخشید؛ نمی‌توانید درست غذا میل کنید و حتی به‌طور صحیح صحبت کنید. 

بی هوشی برای ایمپلنت دندان ضروری است؟

آیا جراحی ایمپلنت دندان نیاز به بی هوشی دارد؟

روش جراحی ایمپلنت دندان به صورت پایه‌های فلزی پیچ مانند است که به عنوان جایگزین دندان‌های از دست رفته عمل می‌کند. ممکن است برخی از افراد از جراحی وحشت داشته باشند. اما جراحی ایمپلنت با بی‌هوشی نیز امکان پذیر است و نیازی به ترس و وحشت نیست. البته دندانپزشک باید قبل از شروع جراحی سلامت فرد را بررسی کند که هیچ گونه نگرانی و ابهامی در طی جراحی ایمپلنت ایجاد نشود. دندانپزشک در طی مشاوره میزان اضطراب، سن و سابقه سلامتی را در رابطه با بی‌هوشی ارزیابی می‌کند تا بهترین روش برای درمان را تعیین کند.

بی هوشی برای ایمپلنت دندان ضروری است؟

از آنجایی که کاشت دندان، طی یک عمل جراحی انجام می‌شود؛ افرادی که ترس از جراحی دارند می‌توانند برای حفظ آرامش و راحتی خود از بی‌هوشی استفاده کنند. البته بسته به تعداد ایمپلنتی که دریافت می‌کنید نوع بی‌هوشی شما تعیین می‌شود.

جراحی ایمپلنت دندان چیست؟

جراحی ایمپلنت نوعی دندان‌های مصنوعی هستند که جای خالی دندان را به خوبی پر می‌کند. به واسطه ایمپلنت یه میله پیچی شکل طی یک جراحی داخل استخوان فک قرار داده می‌شود. در نتیجه آن میله پیچی شکل به استخوان اطرف دندان جوش می‌خورد و از تاج مصنوعی دندان نگهداری می‌کند. به عبارت دیگر پایه ایمپلنت مانند ریشه دندان کاربرد دارد و روکش دندان مانند تاج دندان عمل می‌کند. گفتنی است که ایمپلنت برای تکیه کردن نیازی به دندان‌های اطراف ندارد و در استخوان فک جای گذاری می‌شود. جنس مواد ایمپلنت از تیتانیوم بوده که با بدن انسان سازگاری دارد و هیچ آسیبی را ایجاد نمی‌کند.

مراحل جراحی ایمپلنت در دندانپزشکی دکتر وحید دهقان

دندانپزشک ابتدا وضعیت دهان و دندان شما را بررسی می‌کند تا متوجه شود ایمپلنت پشتیبانی خوبی برای شما محسوب می‌شود یا خیر. مرحله بعدی نوبت جراحی را برای شما تعیین می‌کند. سپس نوبت به بی‌هوشی می‌رسد و بعد دندان‌های قبلی را خارج می‌کند. پس از کشیدن دندان نوبت به سوراخ کردن استخوان فک می‌رسد. با دریل دندانپزشکی استخوان فک سوراخ می‌شود و سپس ایمپلنت در آن قرار می‌گیرد. پس از جای‌گذاری ایمپلنت، دندانپزشک لثه را بخیه می‌زند. پس از پایان جراحی، نوبت به زمان انتظار نسبت به پیوند استخوان و ایمپلنت می‌رسد. این زمان بسته به کیفیت استخوان و شرایط فرد، 2 تا 6 ماه طول می‌کشد. زمانی که استخوان ایمپلنت به یکدیگر جوش می‌خورند، دندانپزشک پیچ ایمپلنت را باز می‌کند و اباتمنت را روی ایمپلنت قرار می‌دهد. اباتمنت دندان تراشیده است که روی روکش نصب می‌شود. سپس دندان‌های شما برای ساخت روکش قالب‌گیری می‌شود و بعد روکش به پایه ایمپلنت وصل می‌شود.

مراقبت های لازم بعد از جراحی ایمپلنت

بعد از کاشت ایمپلنت شما نیاز به استراحت دارید تا کاملاً اثرات بی‌حسی از بین برود. چرا که تا چند ساعت طول می‌کشد تا دندان و دهان شما به حالت اولیه خود بازگردد. همچنین می‌توانید از مسکن استفاده کنید تا درد ناشی از بی‌حسی برطرف شود. به طورکلی بعد از جراحی به خانه برمی‌گردید، اما بهتر یک همراه داشته باشید تا از شما مراقبت کند. در چند روز اول بعد از کاشت از غذاهای نرم استفاده کنید و از نوشیدنی و غذاهای داغ اجتناب کنید. موضوع مهم است که دندان‌های خود را مسواک و از نخ دندان نیز استفاده کنید تا دندان‌های شما کیفیت خود را حفظ کند.

آیا جراحی ایمپلنت دندان نیاز به بی هوشی دارد؟

سخن پایانی

جراحی ایمپلنت نوعی تکنیک زیبایی است که دندان‌های از دست رفته شما را درمان می‌کند. افرادی که از جراحی ترس و وحشت دارند، می‌توانند در دندانپزشکی دکتر وحید دهقان، جراحی راحت همراه با بی‌هوشی داشته باشند. لازم به ذکر است که جراحی ایمپلنت شامل مراحلی است و درمان آن باتوجه وضعیت فرد بین 2 تا 6 ماه طول می‌کشد. برای اطلاعات بیشتر نسبت به این جراحی به یکی از راه‌های زیر مراجعه نمایید.
آدرس: جردن، نلسون ماندلا، خیابان قبادیان غربی، پلاک 8، درمانگاه دندانپزشکی دکتر دهقان
شماره تماس:  ۰۲۱-۷۹۶۵۸۰۰۰ ۰۲۱-۹۱۰۰۳۹۹۹

 ۰۹۳۹۷۵۹۰۷۸۲

آدرس اینستاگرام: drdehghan-implant