هر خودرویی طی سالیان طولانی به‌دلیل شرایط محیطی و طبیعی و موارد دیگر دچار آسیب‌هایی می‌شود که نیاز به رسیدگی دارد. همان‌طور که می‌دانید رنگ بدنه ماشین از آسیب‌پذیر‌ترین بخش‌های خودرو به‌شمار می‌رود که از جمله دلایل آن می‌توان به تماس با اجسام خارجی، خط‌ و خش، شرایط جوی و... اشاره کرد. یکی از موثرترین راه‌ها برای رفع این مشکل، استفاده از پولیش است. شما می‌توانید برای پولیش ماشین خود به خانه اتومبیل اتحاد مراجعه نمایید و در نتیجه ماشینی سالم و شفاف تحویل خواهید گرفت.

پولیش چیست؟

پولیش دارای بافت کرم مانندی است که خاصیت براق‌کنندگی و سایندگی دارد. پولیش در ابتدا به‌دلیل خاصیتی که داشته یک لایه از رنگ ماشین را برمی‌دارد و سپس به برطرف کردن عیوب خودرو مانند خط و خش می‌پردازد. با استفاده از پولیش خطوط سطحی و عمیق خودرو، مات شدن رنگ خودرو، مالیدن شدن رنگ خودرو به سایر خودروها و آسیب‌های ناشی از تصادف‌های ضعیف ترمیم می‌شود. این ماده به هیچ عنوان آسیبی به ماشین وارد نمی‌کند و چه بسا سبب زیبایی خودرو نیز می‌گردد.

تفاوت پولیش خودروهای سفید و مشکی رنگ

انواع پولیش

پولیش دارای انواع مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • پولیش نرم

پولیش نرم عموماً برای رفع خطوط سطحی ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر سطح رنگ خودرو شما آسیب جدی ندیده باشد، می‌توان از این نوع پولیش استفاده کرد. پولیش نرم به هیچ عنوان باعث آسیب سیدن به سایر بخش‌های ماشین نمی‌شود و خط و خش را به‌خوبی برطرف می‌سازد. این پولیش ماتی رنگ ماشین را رفع می‌کند  و با خاصیت براق‌کنندگی و سایندگی، گرد‌وغبار را از روی ماشین از بین می‌برد.

  • پولیش زبر

اگر ماشین شما دچار خطوط بسیار عمیقی شده، پولیش زبر آن را از بین می‌برد و ترمیم می‌کند. لازم به ذکر است که نباید از پولیش زبر برای خطوط سطحی استفاده کرد؛ چراکه با سطح زبری که دارد مانند سنباده عمل کرده و به رنگ ماشین آسیب می‌رساند. برای این‌که بتوانید خطوط عمیق ماشین را تشخیص دهید، کافیست ناخن خود را روی خطوط قرار دهید؛ اگر ناخن شما به آهن رسید، بدانید که ماشین نیاز به پولیش دارد. پولیش زبر برای ماتی چراغ خودرو نیز بسیار مناسب عمل می‌کند. اگر چراغ ماشین شما دچار مات‌شدگی شده، می‌توانید با استفاده از پولیش زبر، آن را برطرف سازید.

  • پد پولیش

پد پولیش‌ها دارای جنس پوست بره و فوم هستند و برای افرادی کاربردی بوده که از دستگاه برای پولیش‌کاری استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که پد پولیش نیز مانند دیگر پولیش‌ها، انواع زبر و نرم دارد. بهترین پد پولیش، پد پولیشی است که از پوست بره تهیه شده باشد. لذا این محصول می‌تواند خط و خش ماشین را ب‌ خوبی از بین ببرد و هیچ آسیبی نیز به رنگ خودرو وارد نخواهد کرد.

تفاوت پولیش خودروهای سفید و مشکی رنگ

باتوجه به این‌که پولیش‌ها دارای رنگدانه‌های مختلفی هستند؛ در نتیجه برای هر رنگ خودرویی باید از پولیش مخصوص همان رنگ استفاده کرد. لازم به ذکر است که پولیش خودروهای مشکی و سفید متفاوت بوده و نباید برای هر دو رنگ از یک پولیش استفاده شود.

پولیش خودروهای مشکی

همان‌طور که می‌دانید نگهداری و حفظ ماشین‌های مشکی رنگ نسبت به خودروهای رنگ روشن به مراتب سخت‌تر است. شستن با آب خالی، ماشین‌های مشکی را براق و تمیز نمی‌کند. اگر می‌خواهید تا چند ماه از شستن ماشین خود در امان بمانید، بهتر است از پولیش استفاده کنید. البته پولیش شما باید با رنگ ماشین مناسب باشد و همچنین قبل از پولیش‌کاری می‌بایست ماشین را شست‌وشو دهید.

پولیش خودروهای سفید

در ابتدا باید بدانید که نباید از پولیش‌های تیره و مشکی در قسمت رنگ‌های نقره‌ای و سفید ماشین‌ها استفاده نمایید. در پولیش‌های مشکی رنگدانه‌هایی وجود دارند که سبب می‌گردند تا ماشین‌های سفید، براق نشوند. برای پولیش خودروهای سفید در ابتدا ماشین را بشویید و سپس پولیش‌کاری را آغاز نمایید.

سخن پایانی

به‌طور کلی پولیش‌کاری به زیبایی و تمیزی ماشین شما کمک شایانی می‌کند. افراد می‌توانند با پولیش مشکلات سطحی و عمیق ماشین مانند خط و خش و مات شدگی و... را به‌خوبی برطرف سازند. شما می‌توانید در مرکز خانه اتومبیل اتحاد، ماشین خود را پولیش‌کاری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره از طریق کی از راه‌های زیر اقدام نمایید.
آدرس: حکیمیه، خیابان اتحاد، روبه‌روی چهارم غربی، پایین‌تر از بانک تجارت، پلاک 9
شماره تماس:  ۰۲۱-۷۷۷۹۸۴۱۷ ۰۲۱-۷۷۷۹۸۴۰۲

 ۰۹۱۲۱۴۲۵۲۶۴ ۰۹۱۹۱۵۵۴۰۶۳

اینستاگرام: mazda.1033etehad