فرورفتگی‌هایی که به‌دلیل برخورد خودروها روی آن‌ها ایجاد می‌شوند، ظاهر خوشایندشان را از بین می‌برند؛ اما با پیشرفت‌هایی که امروزه در زمینه تعمیر و ارائه خدمات صافکاری صورت گرفته، دیگر نگران هزینه‌های زیاد، اتلاف وقت و تعمیرات نباشید؛ چراکه با صافکاری PDR فرورفتگی و آسیب‌های وارده به خودرو، به‌راحتی از بین می‌روند و در نتیجه خودروی شما همانند روز اول بدنه‌ای صاف خواهد داشت. لذا شما می‌توانید برای صافکاری پی دی آر به خانه اتومبیل اتحاد مراجعه نمایید و خودروی خود را مانند روز اول تحویل بگیرید. 

تاریخچه فناوری PDR

فناوری پی دی آر بدنه خودرو، در کارخانه‌های خودروسازی جهان ایجاد شده و توسعه یافت. تکنسین‌هایی از بی ام وی، بنز، فولکس واگن، فورد و جنرال موتورز صافکاری پی دی آر را اختراع کرده‌اند. آسیب‌دیدگی و فرورفتگی خودروها، یک مشکل بسیار مهم برای مالک آن‌ها به‌شمار می‌رفت. در نتیجه این فناوری روزبه‌روز بزرگ‌تر شد و مورد استقبال کلیه افراد قرار گرفت. جالب است بدانید که توسط این فناوری، فروش خودرو راحت‌تر انجام می‌گیرد.

صافکاری PDR به چه مدت زمان نیاز دارد؟

معرفی صافکاری PDR

تمام افراد پس از خرید خودرو، بیشترین مراقبت را از آن می‌کنند تا دچار هیچ آسیبی نشود؛ اما ممکن است به دلایلی بدنه ماشین با آسیب‌هایی مواجه گردد. صافکاری PDR مخفف کلمه Paintless dent repair بوده که به معنای صافکاری بدون رنگ است. این فناوری برای تعمیر بدنه ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرد که عیوب ماشین و فرورفتگی‌ها را از بین می‌برد. در این صافکاری برخی از تکنسین‌ها تحت آموزش‌های حرفه‌ای و ویژه قرار گرفته‌اند و ابزارهای لازم برای ترمیم فرورفتگی را شناخته و آن‌ها را در اختیار دارند. این اشخاص بدون رنگ، سطح بدنه ماشین را بازیابی می‌کنند. 
استفاده از پی دی آر عموماً برای فرورفتگی‌های ناشی از تگرگ و طوفان قابل استفاده است. متخصصان این حرفه در خانه اتومبیل اتحاد از چراغ‌های مخصوص، چکش‌های لغزنده، آداپتورها، سیستم‌های چسب حرارتی، چکش، میله‌های مسطح، اهرم‌های دم ماهی و میله‌های مخصوص برای ترمیم خودرو شما استفاده می‌کنند. 

کاربرد PDR

همان‌طورکه بیان گردید این فناوری کلیه فرورفتگی‌های بدنه ماشین را از بین می‌برد. از جمله عوامل موثر در ایجاد این فرورفتگی‌ها می‌توان به تصادف، بی‌احتیاطی هنگام پارک کردن، تگرگ، طوفان و... اشاره کرد. برای استفاده از این فناری، رنگ زیر فرورفتگی ماشین باید سالم باشد. در غیر این صورت تکنسین مربوطه ماشین شما را از طریق رنگ جدید، استفاده از پرکننده‌ها، وصله زدن و جوشکاری بازسازی می‌کنند. 

مزایای صافکاری بدون رنگ

از جمله مزایای صافکاری پی دی آر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
•    تکنیک صافکاری پی دی آر سبب حفظ قیمت خودروی شما در بازار می‌گردد؛ زیرا این فناوری به رنگ اصلی آسیبی نرسانده و هیچ اثری از تعمیر ماشین باقی نمی‌گذارد. لذا در این صافکاری هیچ ضخامت سنجی در رنگ خودرو نشان داده نمی‌شود.
•    تعمیر در صافکاری پی دی آر تنها به چند ساعت زمان نیاز دارد و در نتیجه ماشین شما در تعمیرگاه نمانده و می‌توانید در طی چند ساعت ماشین خود را مانند روز اول تحویل بگیرید.
•    تفاوت قیمت صافکاری پی دی آر با تعویض قطعه بسیار زیاد است. به این معنا که اگر خودروی شما با این صافکاری ترمیم شود، هزینه چندانی در پی نخواهد داشت.

چه ماشین هایی را می‌ توان با فناوری PDR تعمیر کرد؟

کلیه ماشین‌ها با استفاده از این فناوری قابل ترمیم هستند. برای تعمیر وانت، های کراس اوور، جیپ‌ها، خودروهای شاسی بلند، کامیون‌ها و... می‌توان از پی دی آر استفاده کرد. البته تا زمانی که آسیب خودروی مربوطه خیلی جدی نباشد، این صافکاری بسیار کاربرد دارد.

صافکاری PDR به چه مدت زمان نیاز دارد؟

از مزایای این صافکاری می‌توان به تعمیر سریع آن اشاره کرد. در این فناوری شما دیگر به منتظر ماندن برای سفت شدن پرکننده یا خشک شدن رنگ نیاز نخواهید داشت. بنابراین با توجه به شدت آسیب و تعداد آن، فرآیند تعمیر ماشین به‌وسیله PDR حدوداً بین 30 دقیقه تا چند ساعت خواهد بود.

سخن پایانی

صافکاری PDR روشی جدید و نوین است که نیاز به آموزش حرفه‌ای و تخصص دارد. به‌واسطه این فناوری تمام آسیب‌ها و فرورفتگی خودرو از بین می‌روند. البته توجه داشته باشید که سطح فرورفتگی نباید زیاد عمیق باشد؛ چراکه در این صورت، این فناوری کاربردی نخواهد داشت. مدت زمان مورد نیاز برای تعمیر ماشین با صافکاری PDR بین 30 تا چند ساعت خواهد بود که به میزان آسیب‌دیدگی بستگی دارد. اطمینان داشته باشید که پس از تعمیر، خودروی شما همچون روز اول بوده و برای فروش آن، با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر از یکی از راه‌های زیر اقدام نمایید.
آدرس: حکیمیه، خیابان اتحاد، روبه‌روی چهارم غربی، پایین‌تر از بانک تجارت، پلاک 9
شماره تماس:  ۰۲۱-۷۷۷۹۸۴۱۷ ۰۲۱-۷۷۷۹۸۴۰۲

 ۰۹۱۲۱۴۲۵۲۶۴ ۰۹۱۹۱۵۵۴۰۶۳

اینستاگرام: mazda.1033etehad