امروزه در میان ورزش‌هایی که روزبه‌روز دارند به باشگاه‌ها اضافه می‌شوند؛ می‌توان ورزش بادی پامپ را نیز نام برد. بادی پامپ ورزشی است که فقط با هالتر سر و کار دارد و جز ورزش‌های جالب و خلاقانه محسوب می‌شود. این ورزش آنقدر مزایا دارد که همه افراد را جذب خود می‌کند. بادی پامپ با استفاده از صفحه وزنه، هالتر، موسیقی و مربیان حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا به اندام ایده‌آلی برسید. در باشگاه اکتین می‌توانید زیر نظر بهترین مربیان این ورزش را تجربه کنید. در ادامه مطلب شما را با بادی پامپ آشنا خواهیم کرد.

ورزش بادی پامپ چیست؟

ورزش بادی پامپ چیست؟

بادی پامپ یک ورزشی است که برای مبتدی‌ها و حرفه‌ای‌ها عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. این ورزش با استفاده از هالتر به لاغری و تناسب اندام کمک شایانی می‌کند. لذا اگر به صورت مستمر این ورزش را انجام دهید؛ قدرت بدنی شما افزایش پیدا می‌کند. ورزش بادی پامپ ترکیبی از موسیقی‌های مهیج و انگیزشی است که همراه با حرکات خارق‌العاده شما را برای رسیدن به هدفتان کمک می‌کند. برخی از افراد با حرکات یک‌نواخت این ورزش خسته می‌شوند؛ اما بدانید بادی پامپ به‌طور گروهی برگزار می‌شود که شور و هیجان را به همراه دارد. کلاس این ورزش 60 دقیقه است که با تمرینات سنتی مثل پرس و اسکات، عضلات بدن شما را درگیر می‌کند. 

وسایل مورد نیاز برای بادی پامپ در باشگاه اکتین

برای انجام تمرین‌های بادی پامپ حوله عرق‌گیر، بطری آب، کفش ورزشی، لباس ورزش مناسب، زیرانداز تمرینی (مت)، استپ، صفحه وزنه و هالتر نیاز دارید.

تعداد جلسات بادی پامپ

تمرین‌های این ورزش تمام عضلات بدن را درگیر می‌کند. بنابراین بهتر است بیشتر از 2 یا 3 تمرین در هفته انجام ندهید. همچنین در بین تمرینات استراحت کافی را داشته باشید. لذا میان ورزش بادی پامپ توصیه می‌شود، ورزش هوازی را نیز در روتین ورزشی خود اضافه کنید و بدن را در کم‌ترین زمان ممکن فرم و شکل دهید.

بادی پامپ چه عضلاتی را درگیر می کند؟

این ورزش عضلات موارد زیر را درگیر می‌کند.
•    سرشانه
•    بازو
•    پشت
•    شکم
•    سینه
•    پاها

بادی پامپ چه مزایایی دارد؟

از مزایا این ورزش می‌توان به مطالب زیر اشاره کرد.

  • چربی سوزی

تمرین‌های این ورزش بسیار قدرتی است و در نتیجه چربی‌سوزی را به همراه دارد. بادی پامپ به‌دلیل قدرتی که دارد با سوزاندن چربی‌ها، باعث تامین انرژی موردنیاز بدن می‌شود. این ورزش به خوبی ضربان قلب شما را بالا می‌برد و در نتیجه میزان کالری بدن شما را به مرور کم می‌کند.

  • بهبود وضعیت ایستایی بدن

با استفاده از ورزش بادی پامپ عضلات پشتی و میان‌تنه تقویت می‌شود که در نتیجه وضعیت ایستایی بدن را بهبود می‌بخشد. اگر گردن شما در طول روز دچار خستگی و گرفتی می‌شود، اگر زیاد خم می‌شوید و مشکلات دیگر می‌توانید از بادی پمپ استفاده کنید. می‌توانید با بادی پامپ عضلات باسن، شکم، شانه و عضلات پشتی را تقویت کنید که بنابراین بدن سالمی را خواهید داشت.

  • انعطاف پذیری بالاتر

داشتن بدن انعطاف‌پذیر از ویژگی‌های یک بدن سالم به‌شمار می‌رود که می‌توانید با ورزش بادی پامپ بدن منعطفی داشته باشید. این ورزش از سفتی و خشکی بدن شما جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود که انعطاف بدن شما روز‌به‌رور بهتر شود. 

  • قلب سالم و منظم

قلب عضله بسیار مهم و بزرگی است که باید مانند هر عضله دیگری، تمرین داده شود. بهترین ورزش برای تمرین دادن قلب، ورزش هوازی یا پیاده‌روی است. اما ورزش بادی پامپ نیز عضلات قلب را به خوبی تمرین می‌دهد و باعث سلامت آن می‌شود.

  • فرم دهی بدن

این ورزش به‌طور خاص برای عضلات مهم بدن طراحی شده است که با تکرار مستمر و وزنه مناسب، می‌توانید عضلات خود را تقویت کنید و به آن‌ها فرم بدهید. لذا با این ورزش قادر هستید به دلخواه خود به عضله‌ها حجم دهید یا ندهید.

  • افزایش توده عضلانی

برای افزایش توده عضلانی به وسیله بادی پامپ باید تغذیه مناسبی نیز داشته باشید. عضلات شما پس از ورزش دچار فشاری شدیدی می‌شوند که می‌توانید با تغذیه آن‌ها را ریکاوری کنید. 

بادی پامپ چه مزایایی دارد؟

سخن پایانی

ورزش بادی پامپ به تناسب اندام شما کمک شایانی می‌کند و باعث می‌شود که علاوه‌بر ظاهر جذاب، از نظر جسمی نیز سلامت باشید. برای انجام این ورزش نیاز به صفحه وزنه و هالتر دارید که همراه با موسیقی‌های مهیج در باشگاه بدنسازی و اصلاحی اکتین می‌توانید بادی پامپ را تجربه کنید. از مزایا این ورزش می‌توان به چربی‌سوزی، فرم دهی بدن، قلب سالم و... اشاره کرد. برای اطلاعات بیشتر از بادی پامپ به یکی از راه‌های زیر مراجعه نمایید.
آدرس: گلستان دهم، نرسیده به پاسداران، پلاک 44، طبقه دوم
شماره تماس:  ۰۲۱-۲۶۷۴۹۹۲۷

 ۰۹۱۲۳۰۹۶۰۷۸ ۰۹۹۰۹۷۶۷۱۰۷